Terug

Apple AirPods 2 besteld en niets ontvangen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

K. K.

Naar: AMAZON

28/08/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 19 augustus 2025 heb ik via Amazon.nl een paar Apple AirPods Pro 2 besteld (bestelnummer: 405-7843634-2628306). Volgens de trackinginformatie werd het pakket op 20 augustus aangeboden op mijn thuisadres. Aangezien ik op dat moment aan het werk was, heb ik via de Bpost-app gevraagd om het pakket bij mijn buren af te leveren. Helaas werd daar niet aangebeld en werd er ook geen bericht achtergelaten door de bezorger. Het pakket werd vervolgens op 21 augustus ter afhaling klaargelegd in het Bpost-postpunt Carrefour. Ik haalde het op op 23 augustus. Bij het openen van het pakket stelde ik vast dat het volledig leeg was, op wat bruin opvulpapier na. De bestelde AirPods ontbraken. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan Amazon via hun klantenservice, zowel via chat als e-mail. Ondanks herhaaldelijke pogingen om het probleem op te lossen, weigert Amazon tot op heden een terugbetaling te voorzien. In plaats daarvan word ik doorverwezen naar de politie, met de vraag om een proces-verbaal van diefstal door derden te laten opmaken. Na juridisch advies te hebben ingewonnen, blijkt dat de verkoper wettelijk verantwoordelijk blijft voor een correcte levering tot het moment dat de consument het product in goede staat ontvangt. Aangezien het pakket leeg was, is er geen geldige levering gebeurd, en ligt de aansprakelijkheid bij Amazon.nl. Ik verzoek dan ook met aandrang om een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Ik ben niet geïnteresseerd in een vervangend product, noch in verdere doorverwijzingen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform