Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 286
- Aantal klachten *
- 123
- Afgesloten klachten*
- 96%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Apple AirPods 2 besteld en niets ontvangen
Geachte heer/mevrouw, Op 19 augustus 2025 heb ik via Amazon.nl een paar Apple AirPods Pro 2 besteld (bestelnummer: 405-7843634-2628306). Volgens de trackinginformatie werd het pakket op 20 augustus aangeboden op mijn thuisadres. Aangezien ik op dat moment aan het werk was, heb ik via de Bpost-app gevraagd om het pakket bij mijn buren af te leveren. Helaas werd daar niet aangebeld en werd er ook geen bericht achtergelaten door de bezorger. Het pakket werd vervolgens op 21 augustus ter afhaling klaargelegd in het Bpost-postpunt Carrefour. Ik haalde het op op 23 augustus. Bij het openen van het pakket stelde ik vast dat het volledig leeg was, op wat bruin opvulpapier na. De bestelde AirPods ontbraken. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan Amazon via hun klantenservice, zowel via chat als e-mail. Ondanks herhaaldelijke pogingen om het probleem op te lossen, weigert Amazon tot op heden een terugbetaling te voorzien. In plaats daarvan word ik doorverwezen naar de politie, met de vraag om een proces-verbaal van diefstal door derden te laten opmaken. Na juridisch advies te hebben ingewonnen, blijkt dat de verkoper wettelijk verantwoordelijk blijft voor een correcte levering tot het moment dat de consument het product in goede staat ontvangt. Aangezien het pakket leeg was, is er geen geldige levering gebeurd, en ligt de aansprakelijkheid bij Amazon.nl. Ik verzoek dan ook met aandrang om een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Ik ben niet geïnteresseerd in een vervangend product, noch in verdere doorverwijzingen.
Iphone besteld maar niet geleverd
Feitenrelaas: Op 20 juni 2025 heb ik via Amazon.nl een iPhone besteld. Het bestelnummer is 404-3691370-9943535. Volgens de trackinginformatie werd het pakket geleverd op 22 juni 2025 in de Van De Wiellei 76. Bij levering lag het pakket zomaar voor onze voordeur, zonder dat er door ons is afgetekend of een afleverbevestiging is gegeven. Er is niemand aan de deur geweest om het in ontvangst te nemen, en wij hebben dus niet getekend voor ontvangst. Bij het openen van het pakket bleek dat er twee kleurboeken in zaten in plaats van de bestelde iPhone. De verpakking leek op het eerste gezicht normaal gesloten, maar de inhoud klopte totaal niet met wat besteld werd. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan Amazon, maar tot op heden weigeren zij het probleem op te lossen of mijn betaling terug te storten, dit na herhaaldelijk contact via chat, email en telefoon. Ze verwijzen me nu naar de politie om daar een PV laten op te maken (terwijl ik reeds een melding van de politie heb aangeleverd - zie bijgevoegd)
Amazon annuleert levering 2 maanden na betaling
Geachte mevrouw/heer, Tijdens de Black Friday actie kocht ik op 26 november 2024, samen met een aantal andere goederen een SAMSUNG TU55DU7105 4K Ultra HD 55" LED Smart TV in uw online winkel en betaalde ik 451,46€. Tijdens het betaalproces kon ik kiezen voor levering binnen 2-3 werkdagen (of "next day" prioriteit levering). Pas na de betaling van de bestelling werd mij meegedeeld dat de leveringsdatum van de TV op dat moment nog niet gekend was. De andere bestelde goederen werden geleverd, maar de levering van de TV bleef uit. Een maand na de bestelling nam ik contact op met de klantendienst en kreeg ik te horen dat er niet naar België geleverd wordt ondanks dat hetzelfde item op dat moment beschikbaar gesteld werd voor verzending naar België op amazon.fr, amazon.de, amazon.nl en ook amazon.com.be. Uiteraard niet meer aan de "Black Friday" prijs. Ik verzocht de klantendienst om de TV alsnog te leveren. Twee maanden na de betaling krijg ik het bericht dat de bestelling éénzijdig geannuleerd werd. Ik verzoek derhalve om levering van het bestelde goed. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Pakket onvoldoende geleverd
Beste, op 22/12 bestelde ik een pakket bij Amazon met 3 tablets en 3 tablethouders. Een bestelling van in totaal €390. Op 24/12 ontving ik een pakket van Amazon, geleverd via Bpost. De inhoud van het pakket was 2 tablets. Er ontbraken dus 1 tablet en 3 tablethouders. Op hetzelfde moment kreeg ik een bericht van Bpost dat alles geleverd werd. Dit bleek dus niet het geval dus ik nam direct contact op met de klantendienst van Amazon. Zij bevestigden mij 27/12 terug te contacteren. Op 27/12 krijg ik enkel een bericht van hen dat mijn account geblokkeerd werd en dat ze het recht hebben om mij de service te weigeren. Geen bericht over mijn missende items. Opnieuw neem ik contact op met Amazon via mail. Op dat moment volgen 11 berichten heen en weer gemail, waarin zij telkens hetzelfde zeggen "het pakket is geleverd en indien u niet akkoord bent kan u contact opnemen met de vervoerder". Ondertussen heb ik ook contact opgenomen met de vervoerder, Bpost, en zij zeggen dat er voor dit pakket nooit een dossier is aangemaakt door Amazon maar dat ik zelf geen dossier kan openen omdat dit de verantwoordelijkheid is van Amazon. Amazon blijft bij zijn standpunt en zegt dat alles geleverd is, terwijl dit niet het geval is! Het blokkeren van mijn account is ook zonder aanleiding gebeurd en zorgde ervoor dat ik zelf de klantendienst niet telefonisch kon bereiken. Testaankoop is werkelijk mijn laatste redmiddel, want zij blijven gewoon een zelfde standaard mail sturen zonder me verder te helpen. Ik voel me als consument echt machteloos in deze, en ik heb nog steeds mijn missende goederen niet ontvangen, terwijl ik deze wel betaald heb.
terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 29 november heb ik een Samsung 990 PRO 2 tb bij u gekocht voor 146.90euro. Ik ontving het product op 1 december. In overeenstemming met uw algemene voorwaarden, ik deel u hierbij mee dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van deze goederen herroep. Het product dat ik kocht ontvangt u als retour. Het door mij betaalde bedrag van 146,90 verwacht ik uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen terugbetaald. U kunt dit bedrag betalen op mijn rekeningnummer . Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Bevestiging bestelling • Betalingsbewijs
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten