Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
Y. E.
12/12/2024

Installatie niet uitgegoerd

Geachte mevrouw/heer, Op [27/11/2024] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van 107 euro Dat moet echter een vergissing zijn: Er is geen installatie uitgevoerd Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, yamina essabouni

Afgesloten
Y. V.
20/08/2024

Betwisten factuur annulatiekosten

Klantnummer 307344 Bestelnummer 499791 Factuurnr 2023555718 Beste, Ik ben klant bij Edpnet geworden wegens Edpnet een goedkoper internetabonnement (VDSL XL) aanbiedt t.o.v. mijn huidige internet provider. Bij het aansluiten verzocht Edpnet mij de modem reeds te betalen (bestelnummer 499791) . De volgende stap was het maken van een afspraak met een technieker om de toekomende kabels naar het gebouw 'actief' te maken. Het maken van de afspraak verliep stroef, met de reden dat de werktijden van de techniekers binnen mijn eigen werktijden vallen. Na het vinden van een geschikt moment heeft de technieker (die overigens zeer behulpzaam en bekwaam was, super !) vastgesteld dat de kabel toekomt in een wanddoos onderaan de muur in de leefruimte, vlak naast de deur. Mijn huidige technische kabels komen allemaal toe via de techniekenschacht in de berging, waar overigens mijn huidige modem staat. Ik heb op dat moment vriendelijk verzocht aan de technieker ter plaatse om de activatie te annuleren, wegens de ongewenste plaats van de toekomende kabel. Daarnaast heb ik dit ook op mail bevestigd naar Edpnet. Uiteraard kon zowel Edpnet als mezelf dit niet op voorhand weten. Ik heb dan voorgesteld om de kosten van de technieker op mij te nemen. De modem (bestelnummer 499791) wou ik retourneren en het betaalde bedrag teruggestort krijgen. Na de in goede ontvangstname van het retourlabel heb ik de zending klaargemaakt, die Edpnet ontvangen heeft op 05/08/2024. Kort na het verzenden van het pakketje, ontving ik een factuur (factuurnr 2023555718) met te betalen annulatiekosten van € 125,00. Ik ga hier niet mee akkoord. Ik vraag via deze weg aan Edpnet om in onderlinge overeenkomst een factuur op te sturen van de tussenkomst van de technieker. En om daarnaast het retourbedrag alsnog op mijn rekening te storten. Alvast bedankt voor uw antwoord. Met vriendelijke groeten, Yannick Van Campenhout

Afgesloten
B. K.
18/07/2024

Onderbreking internet & wissen van belastende informatie

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met bijgevoegd klantnummer. Op 10/07/2024 werden mijn internet verbinding onderbroken. Dit is momenteel nog steeds aan de gang. Bijkomend heeft het personeel van uw onderneming mij verschillende malen beloofd dat het opgelost zou geraken op 17/07 om 16u30. Al het bewijs van deze beweringen hebben ze vakkundig uit de logs gehaald, maar ik heb hier zelf screenshots van. Vervolgens bellen ze mij op desbetreffende datum op, om 16u25 om te melden dat het pas voor 20/07 zal zijn. Dit heeft geleid tot het mislopen van inkomsten, daar ik zelfstandige in bijberoep ben. Tevens hebben we ondertussen 2 mobiele simkaarten volledig opgebruikt, aangezien wij remote werken. Daarom verzoek ik u onverwijld en zo snel mogelijk de betrokken diensten opnieuw te herstellen. Ik verzoek tevens een schadevergoeding van minstens 35.95 euro, overeenkomstig met de algemene voorwaarden en de geldende regelgeving. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
A. V.
23/04/2024

3 weken zonder internet - geen compensatie

Beste,Ik ben verhuisd op donderdag 28 maart 2024 en had een nieuwe aansluiting nodig voor internet.Op 4 maart 2024 heb ik een bestelling geplaatst en gevraagd of er op 28 maart 2024 een installatie zou kunnen plaatsvinden.Een dag vóór de installatie zou plaatsvinden heb ik zelf moeten bellen om na te vragen of er effectief een installatie zou komen, conclusie: door een cyberaanval zijn alle installaties vertraagd en werd ik hiervoor niet op de hoogte gebracht.Een eerstvolgende installatie kon dus pas op 17 april 2024, bijna 3 weken later en heb ik intussen geen internet wat cruciaal is voor mijn job.Mailverkeer tussen mij en de klantendienst van Edpnet om een voorstel, compensatie of terugbetaling van mijn oplossing gedurende 3 weken wordt niet serieus genomen. Hun standpunt: wij kunnen geen levertermijnen garanderen en komen daarom niet tussen met een compensatie.Ik vind dit ronduit belachelijk hoe ze mij als (nieuwe) klant behandelen.

Afgesloten
E. D.
21/09/2023

Edpnet weigert modem gratis te vervangen

Door het onweer is onze modem stuk gegaan. Edpnet weigert kostenloos onze modem te vervangen. We hebben een testmodem ontvangen voor 30 dagen. Na 30 dagen moeten wij 159 euro betalen. Het is niet onze fout dat de modem kapot gegaan is. Onder garantie kan de vorige modem niet vervangen worden want heel toevallig is de garantie bij de fabrikant verlopen op 1/09/2023.

Afgesloten
M. V.
22/08/2023

EDPnet komt niet installeren - houdt voorschot

Klacht installatie en vooral klacht klantendienst EDPnetBegin augustus contacteerde ik EDPnet voor een Internetabonnement. Men zou op vrijdag 18/08 een technieker sturen om een modem te installeren. Ik diende 109 euro voorschot en achteraf nog eens 200 euro te betalen. Alles werd bevestigd via e-mail en per telefoon.Op 18/8 nam ik verlof en wachtte ik geduldig op de komst van de technieker. Ik had het slot 9-13 uur aangeduid. Om 12:30 uur had ik nog niemand gehoord of gezien dus contacteerde ik de klantendienst van EDPnet. Daar zeiden ze me letterlijk dat ze niets voor mij konden doen. De jongen aan de lijn: als er tegen 13 uur nog niemand is, zal er niemand meer komen hoorSay what??Daarop verstuurde ik een mail naar hun klantendienst en tegen 15 uur kreeg ik plots telefoon van hun technieker. Hij kon pas laat bij mij zijn omdat men hem pas enkele minuten ervoor had laten weten dat hij nog naar mij moest komen. Men was mij dus gewoon vergeten! Omdat hij nog in Aalst zat en Gent wat ver was om nog naartoe te rijden om 16:00 uur vroeg hij me of hij op een andere dag kon komen. Ik stelde dinsdag 22/8 voor en hij bevestigde dat dit kon. Hijzelf zou persoonlijk komen om zeker te zijn dat alles goed zou verlopen. Ik had ondertussen terug contact met de klantendienst van EDPnet en daarin las ik idd de commentaar van hun technieker waarin hij zei dat ik dinsdag de installatie wenste. De technieker gaf ook zelf aan dat men mij zeker moest laten weten indien dit niet zou lukken.Ik nam daarop op dinsdag 22/8 terug verlof en bleef opnieuw vanaf 8 uur 's morgens geduldig wachten op de technieker. En wachten mag je letterlijk nemen. Ik sta op het punt om te verhuizen dus is het nog een leeg appartement waar ik zit te wachten met een GSM en een krant.U raadt het al, maar de uren tikten weer voorbij en om 13:00 uur nam ik opnieuw contact op met EDPnet. Ik hoorde of zag opnieuw niemand. Bleek dat men mij opnieuw niet had ingepland en dat ze me opnieuw een volledige dag lieten wachten en een volledige dag verlof opnemen voor niets.Ik maakte EDPnet duidelijk dat ik hier echt misnoegd om ben. Ik ben nog geen abonnee, betaalde enkel nog maar een voorschot en men prutst er nu al zo op los? Men geeft geen uitleg over waarom er vrijdag niemand is komen opdagen en schuift het in mijn schoenen dat er op dinsdag niemand is komen opdagen. Blijkbaar is wat ik besproken heb met de technieker van geen belang. Ik had volgens het bedrijf zelf moeten mailen om te zeggen dat ze op dinsdag mogen komen. Zelf mailen, terwijl ze me niet eens lieten weten dat er vrijdag niemand kwam. Ik moest dat allemaal rieken of wat?Ik had zwart op wit de afspraak dat ze op vrijdag 18/8 zouden langskomen en zag/hoorde niemand van dat bedrijf. Wanneer ik dan plots na een paar klachtenmails telefoon krijg van een technieker en deze met mij een dag afspreekt is dat voor mij ook een duidelijke afspraak. In één van de mails van EDPnet staat letterlijk wat de technieker mailde naar EDPnet: klant wil dinsdag zijn installatie. Laat het hem weten indien dit niet past. Ik heb dat allemaal op mail staan. Ik had nooit verlof genomen indien men mij had gezegd dat het niet zeker was en ik had zeker nog een e-mail gestuurd indien men mij had gezegd dat ik dat moest doen.Het bedrijf had met mij een schriftelijke afspraak om op vrijdag 28/8 te komen installeren. Daarop stuurde men mij een bevestigingsmail voor die installatie en dreigde men met boetes indien ik zou afzeggen of niet aanwezig zou zijn. Omgekeerd is dat echter geen probleem precies. Zomaar zonder boe of bah niet komen opdagen en mijn tijd verdoen.Na die twee fiasco's en vooral door de gebrekkige hulp van EDPnets klantendienst ben ik nu echt wel afgeknapt op dat bedrijf. Ik ben nog geen abonnee, betaalde enkel nog maar een voorschot en men gaat al zo te werk? Ik kan begrijpen dat zaken mislopen, en stond zeker open voor een oplossing en eventueel een derde installatiedatum, maar de manier waarop EDPnet ermee omgaat is alles behalve..Ik zegde daarom mijn vertrouwen op in het bedrijf en wil me liever abonneren bij een ander bedrijf (bv Telenet). Als ze een simpele installatie al niet aankunnen, wat gaat dan de uiteindelijke service zijn?Ik heb EDPnet duidelijk gemaakt dat het voor mij niet meer hoeft en zou graag mijn voorschot van 109 euro terug willen, maar dat weigeren ze. Of liever, ze negeren mijn vraag gewoon.Dit terwijl ik netjes steeds alle afspraken volgde (op tijd betalen, verlof nemen om thuis te zijn, ZELF contact opnemen met hen want zelf hoor ik ze niet) en zij degene zijn die nog GEEN ENKELE afspraak zijn nagekomen.Het wringt dat zij dreigen met boetes, maar zelf hun voeten vegen aan diezelfde voorwaarden. Ze nemen een voorschot aan voor een dienst, leveren die dienst niet en weigeren dan het voorschot terug te geven. Indien ik een afspraak niet had nagekomen zouden ze me direct laten betalen.. eerlijk allemaal.Ik probeerde al met de klantendienst van dit bedrijf te praten en stond open voor bemiddeling/compensaties of gewoonweg gemeende excuses en een doelgericht voorstel om mij te helpen, maar nee: niets. En als ik als klant dan afhaak willen ze niet eens mijn geld teruggeven. Mijn frustratie met dit bedrijf is tweeledig:1/ De installatie. Dat verloopt enorm vierkant en de communicatie daarover is schrijnend slecht.2/ De klantendienst. Misschien wel mijn grootste klacht. Een beetje een deftige klantendienst zou dit nooit zo laten ontsporen. Ik stond echt open voor voorstellen en had begrip voor die eerste installatieblunder, maar de manier waarop men met mij omgaat. Niets van begrip, niets van probleemoplossend handelen en mij het gevoel willen geven dat ik degene ben die in de fout ging.Ik verstuurde jullie een lange rant hier. Het zit me gewoon echt hoog. Nog nooit zoveel amateurisme in een klantendienst gezien. Indien jullie nog gelijkaardige klachten krijgen over dit bedrijf weten jullie nu alvast dat er iets niet klopt.mvg

Opgelost
T. D.
11/11/2022

Oplichtingspraktijken

Beste, ik bestelde internet van edpnet een aantal weken geleden voor mijn verhuis. Hier heb ik gekozen voor een gratis easy free installatie. En gratis aansluitingskosten van 102,85 euro. De router zou 109 euro kosten (die ik meteen heb betaald) Tog als eerste factuur krijg ik nog eens 150 euro in mijn mailbox. 50 euro voor de easy installatie waar ze 1 kabel hebben aangesloten en de router nog niet eens wilden ophangen. En 50 euro activatiekost. Ik heb de klantendienst hiervoor gecontacteerd meermaals maar schuivde het probleem altijd van zich af. Toen ik probeerde om mijn herroepingsrecht in te roepen zeiden ze dat dit te laat was want dit is enkel volgens hun wanneer je de dienst besteld en niet ontvangt. Nogtans hadden ze via telefonisch contact gezfegd dat dit wel ging. Als ik nu wil stoppen moet ik een opzeg vergoeding van 6 maanden betalenNa 4 keer meer dan 1u aan de telefoon te wachten voor ik iemand kon spreken en echt geholpen werd. Klantenservice ondermaats! Ik voel me opgelicht en zit ook nog met een router die maar half werkt waar ook een ticket voor aangemaakt is maar het lijkt ook niet dat ze iets willen doen hieraan. Ik heb geen probleem met de mails hieromtrent publiek te maken. (Edpnet zal hier niet goed uitkomen). Ze kunnen geen commerciële toegeving doen en de goodwill van edpnet is duidelijk. Geef ons geld en we willen er zo weinig mogelijk voor doen.Ook het facturatie systeem lijkt nog in de jaren 1900 te zitten. Geen mogelijkheid om via domiciliëring te betalen en heel onoverzichtelijke factuur.Had ik dit allemaal geweten had ik nooit naar edpnet overgestapt. Ik snap niet dat ze zo een goede reviews van hun klantenservice krijgen. Bij Telenet en orange nooit problemen gehad. Maar proximus en edpnet zijn een probleem put.Hierbij reken ik mijn tijd dke ik edpnet zal aanrekenen zitten we op min een halve dag. Daarom verwacht ik een vergoeding van 250 euro. Als ITer is dit nog een goedkope aanrekening.Ik voel me opgelicht. Graag hulp!Met vriendelijke groet,

Afgesloten
M. D.
22/08/2019

wijziging internetprovider

Beste, wij zijn recent aangesloten bij Edpnet, omdat we meer uploadsnelheid nodig hebben. Omdat Edpnet geen TV ondersteuning geeft, hebben wij ons bij Stievie aangesloten.Wij voldoen daarbij aan de voorwaarden opgelegd door stievie nl.: Kan ik Stievie aansluiten op een tv-toestel?Ja. Heb je een Apple TV met minstens iOS 9? Dan kun je streamen via Apple TV en Airplay. Het is dus géén app op je Apple TV. Hoe? Sluit je iPad of iPhone op hetzelfde netwerk aan als je Apple TV. Bovenaan verschijnt er rechts een icoontje. Klik erop, en je wordt met je Apple TV verbonden.Ook met een Chromecast (Android) kun je naar je tv streamen als je mobiel toestel en je Chromecast met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn.Je kunt je toestel ook met je tv verbinden via een HDMI-kabel.Voor Android heb je minimaal Android 4.4 nodig.Bij gebruik van Stievie blijkt dit niet waar te zijn. Na 10 min. valt ons tv-toestel steeds uit.Wij hebben dan Proximus gecontacteerd, en bij Edpnet een herroeping gedaan. Dit is gebeurd binnen de 14 dagen na activatie van hun internetdienst. Edpnet beweert dat de herroeping binnen de 14 dagen van de overeenkomst (bestelling) diende te gebeuren en zal ons nog blijven factureren voor de komende 6 maanden. Proximus spreekt dit tegen en beweert dat Internet ten alle tijde kan opgezegd worden. Ondertussen is Proximus bezig met de overschakeling.Wij wensen geen dubbele facturatie. De in bijllage toegevoegde OrderCONFIRMATION werd ons met de mail van 2/8/2019 toegestuurd.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform