Terug

Betwisten factuur annulatiekosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

Y. V.

Naar: edpnet

20/08/2024

Klantnummer 307344 Bestelnummer 499791 Factuurnr 2023555718 Beste, Ik ben klant bij Edpnet geworden wegens Edpnet een goedkoper internetabonnement (VDSL XL) aanbiedt t.o.v. mijn huidige internet provider. Bij het aansluiten verzocht Edpnet mij de modem reeds te betalen (bestelnummer 499791) . De volgende stap was het maken van een afspraak met een technieker om de toekomende kabels naar het gebouw 'actief' te maken. Het maken van de afspraak verliep stroef, met de reden dat de werktijden van de techniekers binnen mijn eigen werktijden vallen. Na het vinden van een geschikt moment heeft de technieker (die overigens zeer behulpzaam en bekwaam was, super !) vastgesteld dat de kabel toekomt in een wanddoos onderaan de muur in de leefruimte, vlak naast de deur. Mijn huidige technische kabels komen allemaal toe via de techniekenschacht in de berging, waar overigens mijn huidige modem staat. Ik heb op dat moment vriendelijk verzocht aan de technieker ter plaatse om de activatie te annuleren, wegens de ongewenste plaats van de toekomende kabel. Daarnaast heb ik dit ook op mail bevestigd naar Edpnet. Uiteraard kon zowel Edpnet als mezelf dit niet op voorhand weten. Ik heb dan voorgesteld om de kosten van de technieker op mij te nemen. De modem (bestelnummer 499791) wou ik retourneren en het betaalde bedrag teruggestort krijgen. Na de in goede ontvangstname van het retourlabel heb ik de zending klaargemaakt, die Edpnet ontvangen heeft op 05/08/2024. Kort na het verzenden van het pakketje, ontving ik een factuur (factuurnr 2023555718) met te betalen annulatiekosten van € 125,00. Ik ga hier niet mee akkoord. Ik vraag via deze weg aan Edpnet om in onderlinge overeenkomst een factuur op te sturen van de tussenkomst van de technieker. En om daarnaast het retourbedrag alsnog op mijn rekening te storten. Alvast bedankt voor uw antwoord. Met vriendelijke groeten, Yannick Van Campenhout


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform