Terug

EDPnet komt niet installeren - houdt voorschot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: edpnet

22/08/2023

Klacht installatie en vooral klacht klantendienst EDPnetBegin augustus contacteerde ik EDPnet voor een Internetabonnement. Men zou op vrijdag 18/08 een technieker sturen om een modem te installeren. Ik diende 109 euro voorschot en achteraf nog eens 200 euro te betalen. Alles werd bevestigd via e-mail en per telefoon.Op 18/8 nam ik verlof en wachtte ik geduldig op de komst van de technieker. Ik had het slot 9-13 uur aangeduid. Om 12:30 uur had ik nog niemand gehoord of gezien dus contacteerde ik de klantendienst van EDPnet. Daar zeiden ze me letterlijk dat ze niets voor mij konden doen. De jongen aan de lijn: als er tegen 13 uur nog niemand is, zal er niemand meer komen hoorSay what??Daarop verstuurde ik een mail naar hun klantendienst en tegen 15 uur kreeg ik plots telefoon van hun technieker. Hij kon pas laat bij mij zijn omdat men hem pas enkele minuten ervoor had laten weten dat hij nog naar mij moest komen. Men was mij dus gewoon vergeten! Omdat hij nog in Aalst zat en Gent wat ver was om nog naartoe te rijden om 16:00 uur vroeg hij me of hij op een andere dag kon komen. Ik stelde dinsdag 22/8 voor en hij bevestigde dat dit kon. Hijzelf zou persoonlijk komen om zeker te zijn dat alles goed zou verlopen. Ik had ondertussen terug contact met de klantendienst van EDPnet en daarin las ik idd de commentaar van hun technieker waarin hij zei dat ik dinsdag de installatie wenste. De technieker gaf ook zelf aan dat men mij zeker moest laten weten indien dit niet zou lukken.Ik nam daarop op dinsdag 22/8 terug verlof en bleef opnieuw vanaf 8 uur 's morgens geduldig wachten op de technieker. En wachten mag je letterlijk nemen. Ik sta op het punt om te verhuizen dus is het nog een leeg appartement waar ik zit te wachten met een GSM en een krant.U raadt het al, maar de uren tikten weer voorbij en om 13:00 uur nam ik opnieuw contact op met EDPnet. Ik hoorde of zag opnieuw niemand. Bleek dat men mij opnieuw niet had ingepland en dat ze me opnieuw een volledige dag lieten wachten en een volledige dag verlof opnemen voor niets.Ik maakte EDPnet duidelijk dat ik hier echt misnoegd om ben. Ik ben nog geen abonnee, betaalde enkel nog maar een voorschot en men prutst er nu al zo op los? Men geeft geen uitleg over waarom er vrijdag niemand is komen opdagen en schuift het in mijn schoenen dat er op dinsdag niemand is komen opdagen. Blijkbaar is wat ik besproken heb met de technieker van geen belang. Ik had volgens het bedrijf zelf moeten mailen om te zeggen dat ze op dinsdag mogen komen. Zelf mailen, terwijl ze me niet eens lieten weten dat er vrijdag niemand kwam. Ik moest dat allemaal rieken of wat?Ik had zwart op wit de afspraak dat ze op vrijdag 18/8 zouden langskomen en zag/hoorde niemand van dat bedrijf. Wanneer ik dan plots na een paar klachtenmails telefoon krijg van een technieker en deze met mij een dag afspreekt is dat voor mij ook een duidelijke afspraak. In één van de mails van EDPnet staat letterlijk wat de technieker mailde naar EDPnet: klant wil dinsdag zijn installatie. Laat het hem weten indien dit niet past. Ik heb dat allemaal op mail staan. Ik had nooit verlof genomen indien men mij had gezegd dat het niet zeker was en ik had zeker nog een e-mail gestuurd indien men mij had gezegd dat ik dat moest doen.Het bedrijf had met mij een schriftelijke afspraak om op vrijdag 28/8 te komen installeren. Daarop stuurde men mij een bevestigingsmail voor die installatie en dreigde men met boetes indien ik zou afzeggen of niet aanwezig zou zijn. Omgekeerd is dat echter geen probleem precies. Zomaar zonder boe of bah niet komen opdagen en mijn tijd verdoen.Na die twee fiasco's en vooral door de gebrekkige hulp van EDPnets klantendienst ben ik nu echt wel afgeknapt op dat bedrijf. Ik ben nog geen abonnee, betaalde enkel nog maar een voorschot en men gaat al zo te werk? Ik kan begrijpen dat zaken mislopen, en stond zeker open voor een oplossing en eventueel een derde installatiedatum, maar de manier waarop EDPnet ermee omgaat is alles behalve..Ik zegde daarom mijn vertrouwen op in het bedrijf en wil me liever abonneren bij een ander bedrijf (bv Telenet). Als ze een simpele installatie al niet aankunnen, wat gaat dan de uiteindelijke service zijn?Ik heb EDPnet duidelijk gemaakt dat het voor mij niet meer hoeft en zou graag mijn voorschot van 109 euro terug willen, maar dat weigeren ze. Of liever, ze negeren mijn vraag gewoon.Dit terwijl ik netjes steeds alle afspraken volgde (op tijd betalen, verlof nemen om thuis te zijn, ZELF contact opnemen met hen want zelf hoor ik ze niet) en zij degene zijn die nog GEEN ENKELE afspraak zijn nagekomen.Het wringt dat zij dreigen met boetes, maar zelf hun voeten vegen aan diezelfde voorwaarden. Ze nemen een voorschot aan voor een dienst, leveren die dienst niet en weigeren dan het voorschot terug te geven. Indien ik een afspraak niet had nagekomen zouden ze me direct laten betalen.. eerlijk allemaal.Ik probeerde al met de klantendienst van dit bedrijf te praten en stond open voor bemiddeling/compensaties of gewoonweg gemeende excuses en een doelgericht voorstel om mij te helpen, maar nee: niets. En als ik als klant dan afhaak willen ze niet eens mijn geld teruggeven. Mijn frustratie met dit bedrijf is tweeledig:1/ De installatie. Dat verloopt enorm vierkant en de communicatie daarover is schrijnend slecht.2/ De klantendienst. Misschien wel mijn grootste klacht. Een beetje een deftige klantendienst zou dit nooit zo laten ontsporen. Ik stond echt open voor voorstellen en had begrip voor die eerste installatieblunder, maar de manier waarop men met mij omgaat. Niets van begrip, niets van probleemoplossend handelen en mij het gevoel willen geven dat ik degene ben die in de fout ging.Ik verstuurde jullie een lange rant hier. Het zit me gewoon echt hoog. Nog nooit zoveel amateurisme in een klantendienst gezien. Indien jullie nog gelijkaardige klachten krijgen over dit bedrijf weten jullie nu alvast dat er iets niet klopt.mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform