Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Vlucht onterecht geannuleerd
Beste,Ik heb succesvol een vlucht geboekt via Trip.com, maar enkele uren later ontving ik een e-mailmelding waarin stond dat mijn vlucht was geannuleerd vanwege een ongeldige betaling.Bij herhaaldelijk contact opnemen met de klantenservice werd mij telkens verteld om mijn bank te raadplegen. Zo gezegd, zo gedaan: mijn bank bevestigt dat de betaling is verwerkt. Echter, zelfs na het verstrekken van officiële documentatie blijft Trip.com volhouden dat mijn bank hen heeft laten weten dat de betaling nooit heeft plaatsgevonden. Wanneer ik hen vraag om de communicatie met mijn bank te delen, wordt deze vraag genegeerd in hun antwoord.Kortom, Trip.com heeft momenteel het volledige bedrag op hun rekening, maar heeft geen enkele service geleverd.
Heenvlucht geen check-in mogelijkheid - Retourvlucht geannuleerd
Beste, Ik wens klacht neer te leggen tegen Mytrip.com: - ik boekte er op 14/08/2023 nl. 4 tickets heenvlucht BRU - ALC (ordernr MFZZ7P) voor 312,99€ via Paypal betaald. - 4 tickets retourvlucht ALC - BRU (ordernr MG11VY) voor 644,33€ via Paypal betaald. Beide vluchten telkens met een tussenstop van 2u. Het was voor ons de enige mogelijkheid om betaalbare tickets aan te kopen. - Dit zou onze herfstvakantie (27/10 tem 5/11/2023) worden bij vrienden in de zon. Helaas door deze onbetrouwbare maatschappij niet!- Donderdag 26/10 proberen we online in te checken via MyTrip. Hun systeem geeft ‘Tickets in voorbereiding’ aan.- Vrijdag 27/10 kunnen we nog niet online inchecken vermits hun systeem dan ‘Inchecken bij de luchtvaartmaatschappij’ aangeeft. Vervolgens staat er: Gelieve u 2u vooraf aan te melden op de luchthaven Charleroi om daar in te checken. - Check-in op de luchthaven kost ons 55€ per persoon per ticket extra… dus 210€ daar ter plaatse bij te betalen!- We proberen contact op te nemen bij MyTrip. Er is echt geen enkele mogelijkheid om hun te contacteren. - Bij ongewenste mails ontdekken we intussen nieuws over de geannuleerde retourvlucht op 5/11. - Radeloos sta je met je gezin op een luchthaven waar je onmenselijk wordt behandeld. Ikzelf 8 weken geleden geopereerd aan de voet. Een zoon met autisme. En ja, wij zijn nochtans een gemiddeld, normaal gezin! Zo onrechtvaardig behandeld worden. Je volledige reis die wegvalt! Dit is onbegrijpelijk. Dit is pure fraude en oplichting van gewone burgers. - De parking in Charleroi en huurwagen in Alicante ook vooraf via Paypal betaald. - Vrijdagavond laat stonden we dan van een kale reis uit Charleroi terug thuis…- De vergoeding van de betaalde boekingen nl. 957,32 zou hier heel erg op zijn plaats zijn. Ik hoop dat deze klacht ernstig genomen wordt en ik op jullie ondersteuning mag rekenen. Deze klacht wens ik dan ook publiekelijk te maken zodat anderen op hun hoede kunnen zijn om niet bij MyTrip te boeken. Met vriendelijke groeten, Katrien Standaert
Problemen met naamsaanpassing passagier
Beste, ik boekte een vliegtuigticket op roepnaam familielid ipv officiele naam op ID. Contacteerde herhaaldelijk MyTrip om een naamswijziging door te voeren, contacteerde vervolgens Brussels Airlines op hun vraag. Zonder succes. Laatste bericht van MyTrip: wijziging is niet mogelijk volgens policy Brussels Airlines. Bij inchecken vliegreis mocht familielid niet op het vliegtuig. Gevolg: bij balie Brussels Airlines 2 nieuwe vluchten moeten boeken voor een totaal van 400 EURO. Info door persoon aan balie: naam kan weldegelijk aangepast worden mits betaling van 25 EUR!
Probleem met terugbetaling
Beste, ik bestelde & betaalde vliegtickets op 6/5/22. Deze tickets werden nooit bezorgd, volgens de verkoper omwille van een probleem met de luchtvaartmaatschappij. Ik heb talloze mails gestuurd om terugbetaling te vragen, maar krijg steeds hetzelfde antwoord, dat Trip.com wacht op goedkeuring van de luchtvaartmaatschappij, om de terugbetaling te kunnen uitvoeren.Ik heb al laten weten dat ik dit niet kan aanvaarden, aangezien ik geen uitstaans heb met de luchtvaartmaatschappij, enkel met de verkoper van de tickets. Toch ontvang ik nog steeds hetzelfde antwoord.
Mytrip.com geld van rekening gehaald
Beste,Ik heb 2x een boeking gemaakt met mytrip.comOnder de namen: Ani Simonyan en Narine Sahakyan.Beide boekingen waren mislukt. Toch is er 2x geld afgegaan van de rekening! 5x naar My Trip gebeld elke keer 50min wachten! Elke collega verteld iets anders! Ik wil mijn geld terug! Ik krijg geen bevestigings emails van hen dat de boeking niet is gebeurd, dat we een refund krijgen... De ene collega zegt dat er een serverfout is gebeurd en dat we het geld zullen terugkrijgen binnen de 5 werkdagen de andere zegt je moet wachten enz... Ik heb nu geen garantie dat ik het geld zal terugkrijgen aangezien ik geen bevestigingsmails van hen krijg. Op het internet staan allemaal slechte reviews van mensen met hetzelfde probleem, ik maak mij erg veel zorgen! Meer dan 4000 hebben ze getrokken van mijn rekening! Er is geen boeking gebeurd en toch trekken ze geld af. Hoe is dit mogelijk? Eerste boeking 2071,99€ en tweede 2081,99€. Graag geld terug!!!De eerste poging tot boeking gebeurde op naam van Narine Sahakyan email: asi280173@gmail.com. (2071,99€) 11/07/2021De tweede op naam van Ani Simonyan email: ani.simonian@hotmail.com (2081,99€) 14/07/2021Wij hebben meerdere keren geboekt van Momondo en dit is de eerste keer dat wij problemen hebben!De reisorganisatie MyTrip heeft ons opgelicht en dit 2x.Bij de eerste mislukte poging maakten ze ons wijs dat er een serverfout was. Toen hebben ze ons gepusht om een tweede boeking te maken en dat we een terugbetaling zouden krijgen van de eerste boeking. Bij het maken van de tweede boeking werd er weer geld getrokken van de rekening en weer geen boeking. Nadien maakten we ons erg zorgen en zagen we de reviews op internet dat meerdere mensen opgelicht waren door Mytrip. Wij hebben zeker 5x mytrip aan de lijn gehad ze hebben gezegd 2-5 werkdagen krijg je je geld terug. Nu zitten deze dagen erop en wij hebben niets teruggekregen! Ik blijf mytrip bellen ze blijven verhaaltjes vertellen om het uit te stellen. Meer van 4000€ opgelicht! HIERBIJ WIL IK ONS GELD METEEN TERUG IK WIL GEEN DAG MEER WACHTEN!!!!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten