Meest recente klachten

A. B.
29/03/2024

Het sturen van een technieker zonder dossierkennis.

Beste, vrij vlot stuurde u een technieker voor ons probleem, maar hoewel jullie de installatie plaatsten, en jullie dus alle gegevens hebben, stuurden jullie een technieker die beweerde niet aan het toestel te kunnen werken. Hij beweerde dat onze installatie te oud is, en dat het volledig moest worden vervangen. Rekening houdend met de index betreft het een installatie t.b.v. 13000€, meer bepaald een traplift geplaatst in december 2006. Ondanks mijn herhaalde mails, kreeg ik van jullie geen reactie, behalve dan een factuur van 159,38euro.Ik betaal graag voor een oplossing, niet voor (ontoereikende) middelen.Heel vlug kreeg ik de indruk dat de technieker veeleer een nieuwe installatie probeerde te verkopen.Hoogachtend.

Opgelost
D. D.
23/10/2020

Misbruik van vertrouwen

Geachte Heer, Mevrouw,Een tijdje geleden zagen mijn ouders een advertentie van jullie bedrijf in een tijdschrift. Het was een advertentie voor een traplift en vermits mijn ouders al een redelijke leeftijd bereikt hebben, nl. 75 en 92 jaar en steeds moeilijker te been zijn, vonden ze dit wel interessant.Ze vroegen mij wat dit ongeveer zou kosten, na wat opzoekwerk op jullie website vond ik de prijs van €3000,00 voor een rechte trap wat het geval is bij mijn ouders. Dit paste nog net binnen hun budget en ze besloten om iemand langs te laten komen teneinde meer informatie te verkrijgen en voor het opmaken van een offerte.Op 19 okt. ll. is er een verkoper langs geweest om dit te bespreken, de uiteindelijke prijs was €6460,70. Mijn ouders hadden dit niet verwacht en vertelden de verkoper dat ze niet wisten of ze dit konden betalen, ze hadden immers op een €3000,00 gerekend. Waarop de verkoper antwoordde dat hij een “bakje” bij zich had waarop hij kon zien of ze dit konden betalen. Mijn ouders kennen daar niets van, hebben zelfs geen internetaansluiting en begrijpen niets van computers en smartphones, en waren dan ook verbaasd dat de verkoper met een “bakje” de stand van hun rekening kon zien.De verkoper haalde het “bakje” tevoorschijn en vroeg aan mijn ma om haar bankkaart erin te steken, vervolgens zag ze de verkoper op enkele knopjes drukken en vroeg aan mijn ma om haar code in te drukken. Vol vertrouwen tikte mijn ma haar code in en wachtte tot ze de stand van haar rekening zou zien verschijnen. Maar de verkoper zei: voila tis al gebeurd, jullie kunnen dit betalen.Mijn ouders begrepen eerst nog niet goed wat er gebeurde maar het drong langzaam tot hen door dat ze in feite net €1250,00 betaald hadden voor iets wat voor hen te duur is, ze hadden immers een offerte gevraagd en geen bestelbon. Daarop werden mijn ouders kwaad maar de verkoper leek zich daar weinig van aan te trekken, de deal was immers binnen.Ik vind dat dergelijke praktijken niet kunnen.Dit ruikt sterk naar misbruik van vertrouwen, ze hebben geen bestelbon ondertekend maar wel een offerte en bovendien is het voorschot volgens die offerte €1200,00 terwijl ze al €1250,00 (weliswaar onbewust) betaald hebben.Wij eisen dan ook de terugstorting van de onterecht uitgevoerde betaling van €1250,00.

Opgelost
A. C.
22/10/2020

Geen ondersteuning,onderhoud meer voor nieuwe traplift tgv betwiste onderhoudsfactuur

Beste, ik laat bij mijn ouders(beide beperkte mobiliteit en 80+) een traplift plaatsen op 29/01/2019 door Thyssenkrupp Home Solutions nv. Er werd eveneens een serviceovereenkomst(Gold contract) afgesloten aan 279€/jaar (339€/jaar vanaf aanvang van het 3°jaar,excl.BTW) Deze stoellift blokkeerde in de eerste 3 maand 7 maal wat onaanvaardbaar is voor een duur en splinternieuw toestel waarvan twee mindermobiele personen afhankelijk zijn. Bovendien moesten we nog aandringen bij de wachtdienst om hen te depanneren omdat deze in de computer niet geregistreerd waren. Een ander antwoord van een technieker op onze klacht van veelvuldig falen was dat het nazicht en herstel gratis was.Op 13/05/2019 krijgen we echter twee facturen te betalen wegens interventie in het weekend. Hierop heb ik aangetekend een ingebrekestelling gestuurd en de twee facturen geprotesteerd met nrs SF190417246 en SF190417091. Na een telefonisch contact met de firma waren ze niet bereid om deze facturen te annuleren. Nadien hebben we van een incassobureau een aanmaning gekregen voor één factuur, waarop ik gevraagd heb om mijn ouders hieromtrent niet meer te belagen en hen de situatie uitgelegd. Deze laten ons voorlopig met rust. Door heel deze scheefgelopen situatie zitten we nu in een situatie waarbij de firma geen onderhoud meer wil doen daar er een openstaande factuur is. Een nieuw apparaat onder wettelijke garantie waarvoor zij niet meer willen instaan. Andere firma's kunnen en willen dit niet overnemen wegens technisch niet haalbaar.Mijn vragen :Kunnen wij een andere firma deze lift laten wegnemen en een nieuwe plaatsen en dit verhalen op Thyssenkrupp. Of is er een andere oplossing?Benieuwd naar uw antwoord.Mvgkoen BEECKMAN

Opgelost
R. N.
8/02/2020

Terugname traplift

Geachte heer, mevrouwIn 2018 heeft mijn vader bij u een trapflift gekocht t.w.v. 11.883€.In sept. 2019 is hij echter noodgedwongen verhuisd naar een woonzorgcentrum. Wij hebben toen onmiddellijk contact met u genomen om de traplift te komen terughalen. Er werd hiervoor een terugnamecontract opgesteld U008789. Tot op heden is er nog NIEMAND opgedaagd of heeft er niemand teruggebeld ondanks vele pogingen van mijzelf en mijn broer. Het is een regelrechte schande dat er zo misbruik gemaakt wordt van oude mensen en hun fysieke beperkingen. De totaalprijs voor de terugname van alleen de stoel (ook al niet normaal) bedraagt slechts 900€. Wij wensen dat dit zo snel mogelijk afgehandeld wordt want de woning wordt weldra openbaar verkocht. Het leegmaken van de woning mèt die lift er nog in (bel etage woning) was geen sinecure. Ik verwacht nu ACTIE EN ZEER SNEL.

Opgelost
J. J.
24/01/2020

Problemen met traplift installatie van ThysseKrupp

Beste,In augustus 2019 contacteer ik de firma na een reclame in HLN, i.v.m. de installatie van een traplift. 's anderdaags wordt er reeds telefonisch contact gelegd om een afspraak te maken voor het bezoek van een vertegenwoordiger (naam is mij bekend).Bij het eerste bezoek van deze persoon wordt er al een bestelling genoteerd voor twee trapliften (een voor gelijkvloers naar 1ste verdiep en een tweede voor naar het 2 de verdiep). De vertegenwoordiger maakt een eerste schets van de trappen. Op het eerste verdiep staat een bibliotheek. Mijn vraag was of deze weg moest of ingekort, waarop de persoon antwoordde dat dit niet moest.Bij een tweede bezoek om alles op te meten in 3D, zei hij dat hij van de firma terug gefloten was en dat bovenaan de traplift de stoel moest kunnen draaien om het uitstappen veiliger te maken.Nogmaals stelde ik hem de vraag of de bibliotheek niet in de weg stond? Nee helemaal niet zei hij.Ik besefte niet dat bij gebruik en de stoel bovenaan de trap staat, het bijna onmogelijk zou zijn om te voet naar beneden te gaan. Dit vind ik een kolossale blunder van de vertegenwoordiger, dat hij mij niet op dit ongemak gewezen heeft.De traplift wordt perfect geïnstalleerd, niets op aan te merken.Het is maar dan dat ik door het gebruik besef krijg van dit mankement. Ik contacteer hierop meerdere malen de persoon in kwestie door mail waar ik geen of nauwelijks antwoord op krijg.Het is maar na een brief hierover gestuurd te hebben naar de firma, dat ik contact krijg met de hoofdtechnicus van de firma.Er wordt met hem een afspraak gemaakt om zich van de situatie te vergewissen. Hij verstaat ook niet waarom de traplift niet een 50-tal centimeters werd verlengd dit zou maar een paar honderd euro's meer gekost hebben.Er wordt nogmaals opgemeten (intussen heb ik zelf al de bibliotheek ingekort) om de prijs van het verlengen te bepalen. Ik krijg een prijsofferte van 2300 euro. Was er eventjes niet goed van. De hoofdtechnicus vind die prijs ook overdreven en beloofd om bij de terugkeer van zijn Commercieel Directeur uit het buitenland hem hierover aan te spreken. Ik krijg een antwoord dat de firma bereid is om de kost naar 1300 euro te brengen weliswaar zonder btw.Waarop ik hier duidelijk niet wil in opgaan.Ik zit met de gebakken peren maar ik hoop dat dit een les zal zijn voor de firma en hun vertegenwoordiger hierover op de vingers zal tikken.Misschien dat de firma toch nog een geste zal doen.Noteer dat ik alle namen van de betrokken personen ken.Alsook heb ik nog alle mail-verkeer en uiteraard een kopie van de brief in mijn bezit. M.v.g.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform