Terug

Misbruik van vertrouwen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: TK Home Solutions

23/10/2020

Geachte Heer, Mevrouw,Een tijdje geleden zagen mijn ouders een advertentie van jullie bedrijf in een tijdschrift. Het was een advertentie voor een traplift en vermits mijn ouders al een redelijke leeftijd bereikt hebben, nl. 75 en 92 jaar en steeds moeilijker te been zijn, vonden ze dit wel interessant.Ze vroegen mij wat dit ongeveer zou kosten, na wat opzoekwerk op jullie website vond ik de prijs van €3000,00 voor een rechte trap wat het geval is bij mijn ouders. Dit paste nog net binnen hun budget en ze besloten om iemand langs te laten komen teneinde meer informatie te verkrijgen en voor het opmaken van een offerte.Op 19 okt. ll. is er een verkoper langs geweest om dit te bespreken, de uiteindelijke prijs was €6460,70. Mijn ouders hadden dit niet verwacht en vertelden de verkoper dat ze niet wisten of ze dit konden betalen, ze hadden immers op een €3000,00 gerekend. Waarop de verkoper antwoordde dat hij een “bakje” bij zich had waarop hij kon zien of ze dit konden betalen. Mijn ouders kennen daar niets van, hebben zelfs geen internetaansluiting en begrijpen niets van computers en smartphones, en waren dan ook verbaasd dat de verkoper met een “bakje” de stand van hun rekening kon zien.De verkoper haalde het “bakje” tevoorschijn en vroeg aan mijn ma om haar bankkaart erin te steken, vervolgens zag ze de verkoper op enkele knopjes drukken en vroeg aan mijn ma om haar code in te drukken. Vol vertrouwen tikte mijn ma haar code in en wachtte tot ze de stand van haar rekening zou zien verschijnen. Maar de verkoper zei: voila tis al gebeurd, jullie kunnen dit betalen.Mijn ouders begrepen eerst nog niet goed wat er gebeurde maar het drong langzaam tot hen door dat ze in feite net €1250,00 betaald hadden voor iets wat voor hen te duur is, ze hadden immers een offerte gevraagd en geen bestelbon. Daarop werden mijn ouders kwaad maar de verkoper leek zich daar weinig van aan te trekken, de deal was immers binnen.Ik vind dat dergelijke praktijken niet kunnen.Dit ruikt sterk naar misbruik van vertrouwen, ze hebben geen bestelbon ondertekend maar wel een offerte en bovendien is het voorschot volgens die offerte €1200,00 terwijl ze al €1250,00 (weliswaar onbewust) betaald hebben.Wij eisen dan ook de terugstorting van de onterecht uitgevoerde betaling van €1250,00.

Berichten (1)

TK Home Solutions

Naar: D. D.

26/10/2020

Geachte heer Debruyne,Zoals telefonisch reeds vandaag met u en uw ouders afgesproken,En per mail bevestigd opdirkendebruyne@gmail.com,Wordt het order op naam van Marcel van den Berghe geannuleerd enHet voorschot van 1.250 Eur terugbetaald.Nogmaals onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groeten,Steven WulbrechtSales Manager thyssenkrupp Home SolutionsT.: +32 (0)9 216 65 65, M,steven.wulbrecht@thyssenkrupp.comthyssenkrupp Home Solutions nv/sa, Buchtenstraat 9/302, B-9051 GentPlease consider the environment before printing. thyssenkrupp Home Solutions is ISO 14001 certified.This message, including any attachment, contains confidential information intended for a specific individual and purpose. Any disclosure,copying or distribution of this message is prohibited by law. If you have received this e-mail in error please notify me immediately by replye-mail and delete this message and any attachments from your system. Thank you for your cooperation.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform