Geachte Heer, Mevrouw,Een tijdje geleden zagen mijn ouders een advertentie van jullie bedrijf in een tijdschrift. Het was een advertentie voor een traplift en vermits mijn ouders al een redelijke leeftijd bereikt hebben, nl. 75 en 92 jaar en steeds moeilijker te been zijn, vonden ze dit wel interessant.Ze vroegen mij wat dit ongeveer zou kosten, na wat opzoekwerk op jullie website vond ik de prijs van €3000,00 voor een rechte trap wat het geval is bij mijn ouders. Dit paste nog net binnen hun budget en ze besloten om iemand langs te laten komen teneinde meer informatie te verkrijgen en voor het opmaken van een offerte.Op 19 okt. ll. is er een verkoper langs geweest om dit te bespreken, de uiteindelijke prijs was €6460,70. Mijn ouders hadden dit niet verwacht en vertelden de verkoper dat ze niet wisten of ze dit konden betalen, ze hadden immers op een €3000,00 gerekend. Waarop de verkoper antwoordde dat hij een “bakje” bij zich had waarop hij kon zien of ze dit konden betalen. Mijn ouders kennen daar niets van, hebben zelfs geen internetaansluiting en begrijpen niets van computers en smartphones, en waren dan ook verbaasd dat de verkoper met een “bakje” de stand van hun rekening kon zien.De verkoper haalde het “bakje” tevoorschijn en vroeg aan mijn ma om haar bankkaart erin te steken, vervolgens zag ze de verkoper op enkele knopjes drukken en vroeg aan mijn ma om haar code in te drukken. Vol vertrouwen tikte mijn ma haar code in en wachtte tot ze de stand van haar rekening zou zien verschijnen. Maar de verkoper zei: voila tis al gebeurd, jullie kunnen dit betalen.Mijn ouders begrepen eerst nog niet goed wat er gebeurde maar het drong langzaam tot hen door dat ze in feite net €1250,00 betaald hadden voor iets wat voor hen te duur is, ze hadden immers een offerte gevraagd en geen bestelbon. Daarop werden mijn ouders kwaad maar de verkoper leek zich daar weinig van aan te trekken, de deal was immers binnen.Ik vind dat dergelijke praktijken niet kunnen.Dit ruikt sterk naar misbruik van vertrouwen, ze hebben geen bestelbon ondertekend maar wel een offerte en bovendien is het voorschot volgens die offerte €1200,00 terwijl ze al €1250,00 (weliswaar onbewust) betaald hebben.Wij eisen dan ook de terugstorting van de onterecht uitgevoerde betaling van €1250,00.