Terug

Problemen met traplift installatie van ThysseKrupp

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. J.

Naar: TK Home Solutions

24/01/2020

Beste,In augustus 2019 contacteer ik de firma na een reclame in HLN, i.v.m. de installatie van een traplift. 's anderdaags wordt er reeds telefonisch contact gelegd om een afspraak te maken voor het bezoek van een vertegenwoordiger (naam is mij bekend).Bij het eerste bezoek van deze persoon wordt er al een bestelling genoteerd voor twee trapliften (een voor gelijkvloers naar 1ste verdiep en een tweede voor naar het 2 de verdiep). De vertegenwoordiger maakt een eerste schets van de trappen. Op het eerste verdiep staat een bibliotheek. Mijn vraag was of deze weg moest of ingekort, waarop de persoon antwoordde dat dit niet moest.Bij een tweede bezoek om alles op te meten in 3D, zei hij dat hij van de firma terug gefloten was en dat bovenaan de traplift de stoel moest kunnen draaien om het uitstappen veiliger te maken.Nogmaals stelde ik hem de vraag of de bibliotheek niet in de weg stond? Nee helemaal niet zei hij.Ik besefte niet dat bij gebruik en de stoel bovenaan de trap staat, het bijna onmogelijk zou zijn om te voet naar beneden te gaan. Dit vind ik een kolossale blunder van de vertegenwoordiger, dat hij mij niet op dit ongemak gewezen heeft.De traplift wordt perfect geïnstalleerd, niets op aan te merken.Het is maar dan dat ik door het gebruik besef krijg van dit mankement. Ik contacteer hierop meerdere malen de persoon in kwestie door mail waar ik geen of nauwelijks antwoord op krijg.Het is maar na een brief hierover gestuurd te hebben naar de firma, dat ik contact krijg met de hoofdtechnicus van de firma.Er wordt met hem een afspraak gemaakt om zich van de situatie te vergewissen. Hij verstaat ook niet waarom de traplift niet een 50-tal centimeters werd verlengd dit zou maar een paar honderd euro's meer gekost hebben.Er wordt nogmaals opgemeten (intussen heb ik zelf al de bibliotheek ingekort) om de prijs van het verlengen te bepalen. Ik krijg een prijsofferte van 2300 euro. Was er eventjes niet goed van. De hoofdtechnicus vind die prijs ook overdreven en beloofd om bij de terugkeer van zijn Commercieel Directeur uit het buitenland hem hierover aan te spreken. Ik krijg een antwoord dat de firma bereid is om de kost naar 1300 euro te brengen weliswaar zonder btw.Waarop ik hier duidelijk niet wil in opgaan.Ik zit met de gebakken peren maar ik hoop dat dit een les zal zijn voor de firma en hun vertegenwoordiger hierover op de vingers zal tikken.Misschien dat de firma toch nog een geste zal doen.Noteer dat ik alle namen van de betrokken personen ken.Alsook heb ik nog alle mail-verkeer en uiteraard een kopie van de brief in mijn bezit. M.v.g.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform