Terug

Geen ondersteuning,onderhoud meer voor nieuwe traplift tgv betwiste onderhoudsfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: TK Home Solutions

22/10/2020

Beste, ik laat bij mijn ouders(beide beperkte mobiliteit en 80+) een traplift plaatsen op 29/01/2019 door Thyssenkrupp Home Solutions nv. Er werd eveneens een serviceovereenkomst(Gold contract) afgesloten aan 279€/jaar (339€/jaar vanaf aanvang van het 3°jaar,excl.BTW) Deze stoellift blokkeerde in de eerste 3 maand 7 maal wat onaanvaardbaar is voor een duur en splinternieuw toestel waarvan twee mindermobiele personen afhankelijk zijn. Bovendien moesten we nog aandringen bij de wachtdienst om hen te depanneren omdat deze in de computer niet geregistreerd waren. Een ander antwoord van een technieker op onze klacht van veelvuldig falen was dat het nazicht en herstel gratis was.Op 13/05/2019 krijgen we echter twee facturen te betalen wegens interventie in het weekend. Hierop heb ik aangetekend een ingebrekestelling gestuurd en de twee facturen geprotesteerd met nrs SF190417246 en SF190417091. Na een telefonisch contact met de firma waren ze niet bereid om deze facturen te annuleren. Nadien hebben we van een incassobureau een aanmaning gekregen voor één factuur, waarop ik gevraagd heb om mijn ouders hieromtrent niet meer te belagen en hen de situatie uitgelegd. Deze laten ons voorlopig met rust. Door heel deze scheefgelopen situatie zitten we nu in een situatie waarbij de firma geen onderhoud meer wil doen daar er een openstaande factuur is. Een nieuw apparaat onder wettelijke garantie waarvoor zij niet meer willen instaan. Andere firma's kunnen en willen dit niet overnemen wegens technisch niet haalbaar.Mijn vragen :Kunnen wij een andere firma deze lift laten wegnemen en een nieuwe plaatsen en dit verhalen op Thyssenkrupp. Of is er een andere oplossing?Benieuwd naar uw antwoord.Mvgkoen BEECKMAN

Berichten (1)

TK Home Solutions

Naar: A. C.

02/11/2020

Beste,We hebben vorige week donderdag 29.10.20 Mr Beeckman gecontacteerd betreffende deze klacht.Tijdens dit telefonisch gesprek hebben we Mr Beeckman onze bevindigen gedeeld en een commercieel voorstel gedaan.Mr Beeckman is hiermee akkoord gegaan en heeft deze informatie eveneens van ons per mail bevestigd gekregen.Hj zou jullie eveneens op de hoogte brengen van deze onderlinge overeenkomst/Zou u nog verdere vragen hebben, kan u me steeds contacteren.Met vriendelijke groeten, Sincères salutations, Best regards, Mit freundlichen GrüßenKarolien Van den BulckeTeamleader Operations Backofficethyssenkrupp Home SolutionsM.: +32 (0)470 26 38 24,karolien.vandenbulcke@thyssenkrupp.com thyssenkrupp Home Solutions nv/sa, Buchtenstraat 9/302, B-9051 Gent,www.thyssenkrupp-homesolutions.bePlease consider the environment before printing. thyssenkrupp Home Solutions is ISO 14001 certified.This e-mail (including any attachments) may contain confidential and/or privileged information. Any unauthorizeduse or dissemination of this message in whole or in part is strictly prohibited. If you are not the intended recipient(or have received this e-mail in error) please notifiy the sender immediately and destroy this e-mail.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform