Parkmobile Belgium bvba

Postdiensten en elektronische communicatie

Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

H. N.
6/01/2024

ongeoorloofde geldafname

Er werd door dit bedrijf via Adyen nv 2.5 eur van mijn rekening genomen alhoewel ik er geen klant ben. Hoe komt men aan mijn rekeningnummer? Er is sprake van een fakctuurnummer maar die heb ik niet en het zou om een terugkerende invordering gaan maar een klantennummer of acccount heb ik er niet.Bij safeonweb zegt men dat ik aangifte moet doen bij de politie want dat dit gebeurlijk een misdrijf is

Afgesloten
O. W.
4/08/2023

Maandelijks geld van rekening ondanks stopzetting contract

BesteIk sloot zonder het te weten tijdens een uitje in Ieper een contract af met de parkeerfirma gewoon door hun app te downloaden.Toen ik merkte dat ze maandelijks geld van mijn rekening haalden voor 1x parkeren, contacteerde ik de klantendienst. Dit bedrijf werd overgenomen door easypark, maar de klantgegevens verhuisden niet mee. Het is onmogelijk om ze te bereiken, en toen ik eindelijk via mail contact had werd me verzekerd dat dit stopgezet zou worden. Vandaag ging er echter opnieuw geld van mijn rekening.

Afgesloten
P. C.
6/05/2022

Onterechte factuur

Beste, Wij kregen een betalingsfactuur toegestuurd voor een parkeersessie op donderdag 21 April 2022 te Hasselt Dusartpark voor een wagen met nummerplaat eindigend op -112 (een!!! een twee).We hebben onmiddellijk via de Parkmobile app gereageerd om te melden dat er een fout was gebeurd (niet onze nummerplaat) toen er een bericht in de app kwam dat de bovenstaande parkeersessie werd beeindigd. Op ons bericht in de app is geen enkele reactie gekomen van Parkmobile.De nummerplaat van de parkeersessie (eindigend op 112) behoort ons niet toe en is niet gelinkt aan ons parkmobile account. Wij zijn niet in Hasselt geweest op die dag. Het parkmobile account heeft wel een (oude) nummerplaat gelinkt eindigend op 712 (zeven!!! een twee) wat mogelijks de oorzaak van de fout kan zijn (nr plaat foute factuur: 1 *** 112 / oude nummerplaat gelinkt aan account: 1 *** 712 -> dus 1 cijfer verschil). Onze oude nummerplaat is bovendien al 1 jaar niet meer in ons bezit en kan dus onmogelijk gebruikt zijn op die dag in Hasselt.Op 6 mei hebben we tot 3x toe telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van Parkmobile. Telkens zegt men dat de factuur toch moet betaald worden en dat ze niet kan geannuleerd worden.Hierbij verzoek ik de factuur te annuleren omdat er duidelijk een fout is gebeurd in het systeem bij Parkmobile waardoor de verkeerde parkeersessie gelinkt werd aan ons (sinds september 2020 niet meer gebruikte) Parkmobile account.Bovendien wensen wij geen gebruik meer te maken van Parkmobile vanwegen niet transparant. Gelieve de account te verwijderen:- je kan je eigen account niet zelf verwijderen in de app of op de website (vreemd)- als je de enige nummerplaat probeert te verwijderen lukt dit niet: Ten minste 1 nummerplaat verplicht (dus ook als je die niet meer in je bezit hebt ?)- voor elke parkeersessie wordt een nieuwe domiciliering aangemaakt waardoor je als eindebruiker onterechte betalingen niet kan stoppenMet vriendelijke groeten,Anja Boeckx en Patrick Colman

Afgesloten
T. V.
24/03/2021

Verkeerde parkeerzone in app

Via de app van Parkmobile had ik een parkeeracte gestart te Nieuwpoort op zaterdag 20/3. Ik zie in de verte een paal met melding NP12 staan. Gezien het gebruik van een app wordt aangeraden, zeker in deze tijden, open ik deze en zie dat hij aangeeft dat ik in zone NP12D3 sta. Ik start mijn parkeeractie. Ik zie dat er meteen €16.80 van mijn account gaat. Dus ik stop meteen de parkeeractie. In de app staat ook een NP12, maar weliswaar in een andere straat. dus neem ik die maar. Ik stuur deze info naar Parkmobile, waarbij ik aangeef dat ze de verkeerde zone aan de verkeerde straat hebben gekoppeld. Hun reactie is dat dit mijn eigen fout is en ik maar had moeten nakijken. Hoe kan ik weten waarvoor die D3 staat??? Ze geven aan dat dit een 3 dagen kaart was, maar dit staat nergens in de app vermeld. Het is mijn fout....Ik contacteer daarnaast ook Streeteo die verantwoordelijk is voor het parkeren in Nieuwpoort, maar die slaan de bal terug naar Parkmobile. Ik heb dus 2 keer betaald voor 1 wagen op hetzelfde moment. Daar reageren ze niet op... Gezien het private bedrijven zijn, kan de Politie niet tussenkomen. Het is mss maar 16.50 maar ik kan me inbeelden dat nog veel mensen deze fout hebben gemaakt als er geen deftige uitleg wordt gegeven. Ik heb printscreens en foto's van de app (welke zones hij aangaf), en waar mijn auto stond. Ik begrijp niet dat je dan standaard een 3 dagen kaart op een zone zet ipv de standaardtarief en dat een klant kan selecteren dat er nog andere mogelijkheden zijn. Maar niet het duurste als standaard zetten... Kunnen jullie hierbij helpen?Ik heb er zal zoveel tijd ingestoken (oa zaterdag 1u aan de lijn gehongen voor ik iemand bij Parkmobile te pakken kreeg, vandaar dat ik naast de terugbetaling ook graag een schadevergoeding voor tijdsverlies. Maar het gaat me vooral om het principe van misleiding en onterecht 16.80 euro laten betalen.

Afgesloten
K. V.
2/01/2018

Probleem met verzonden maar niet aangekomen/geregistreerde sms

Op 16/11 heb ik bij Parkmobile de volgende klacht ingediend: Op 16/11 heb ik om 13u04 een SMS verstuurd naar 4810 om een parkeersessie te starten? Onmiddellijk daarna ben ik gaan werken. Toen ik rond 15u terug aan mijn wagen kwam, bleek ik er een parkeerbiljet onder mijn ruitenwisser te zitten uitgeschreven om 13u18. Ik heb voor alle zekerheid dan maar Q gestuurd naar 4810 om mijn parkeersessie te beëindigen.Op 27 november heb ik de klantendienst het volgende antwoord gekregen: Wij bevestiging de ontvangst van uw bezwaarschrift betreffende de retributie met referentie 80/5280/12295. Op basis van de eerder toegestuurde screenshot van uw sms-berichten kunnen wij niets terugvinden in onze systemen. Op basis van uw nummerplaat en/of gsm-nummer stellen wij vast dat er geen parkeerbeurt per sms of app lopende was op het ogenblik van de vaststelling. Mogelijks werd het verzenden naar verkorte nummers geblokkeerd voor uw gsm-nummer. Om één en ander nog verder na te kijken, verzoeken wij u ons de factuur te bezorgen voor november 2017. Indien hierop de verzonden sms-berichten naar 4810 vermeld staan, dan kunnen wij dit dossier herbekijken. Omwille van deze reden kunnen wij niet overgaan tot annulering van de uitgeschreven retributiebon. Als gebruiker van Parkmobile blijft u de eindverantwoordelijke voor het correct bezorgen van de gegevens.Wij verzoeken u ons het bedrag van de retributie, binnen de 5 werkdagen, over te maken aan de hand van de gegevens die u terugvindt op uw retributiebon.Ik ben echter een trouwe gebruiker van dit systeem en verstuur meermaals per maand berichten naar het nummer 4810. Parkmobile beschikt dan ook al geruime tijd over mijn gegevens en de betalingen gebeuren vlot via domiciliëring. Ik ben dus allesbehalve een nieuwe klant. Mijn berichten worden dus ook niet door mijn operator geblokkeerd. Ik heb ook nooit de melding gekregen dat het verzenden van het bericht mislukt was. Ondertussen heb ik ontdekt dat op de automatenook het nr 4411 staat waar je een sms kan naar versturen. Ik vraag mij dan ook af welk nummer het nu precies is. Ik heb als frequente gebruiker nooit bericht gekregen dat het nummer zou veranderd zijn. Blijkbaar kan je sms'en naar beide nummers. Ik stel mij dan ook de vraag of hier het probleem niet uit voortkomt. Op de automaten staat ook niet vermeld dat je als gebruiker steeds een bevestiging moet krijgen dat je parkeeractie geactiveerd werd. Er staat ook evenmin vermeld dat als je die sms niet ontvangt er ook geen parkeersessie werd gestart en dat je in dat geval opnieuw een sms moet sturen of contact moet opnemen met de klantendienst/helpdesk. Ik kan op mijn gsm aantonen dat ik wel degelijk de intentie had om te betalen. Op mijn gsm factuur staat die sms echter niet op. De fout ligt dus zeker niet bij mezelf maar de vraag is bij wie of wat dan wel.Ik ben wel bereid om te betalen voor de tijd dat ik daar effectief gestaan heb (circa 2u) maar ben niet akkoord dat men mij een dagticket van 18 euro aanrekent. De klant kan volgens mij niet verantwoordelijk zijn voor het falen van het systeem alsook de onduidelijke communicatie op de parkeerautomaten (wat volgens de wet toch wel verplicht is).

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform