Terug

Verkeerde parkeerzone in app

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Parkmobile Belgium bvba

24/03/2021

Via de app van Parkmobile had ik een parkeeracte gestart te Nieuwpoort op zaterdag 20/3. Ik zie in de verte een paal met melding NP12 staan. Gezien het gebruik van een app wordt aangeraden, zeker in deze tijden, open ik deze en zie dat hij aangeeft dat ik in zone NP12D3 sta. Ik start mijn parkeeractie. Ik zie dat er meteen €16.80 van mijn account gaat. Dus ik stop meteen de parkeeractie. In de app staat ook een NP12, maar weliswaar in een andere straat. dus neem ik die maar. Ik stuur deze info naar Parkmobile, waarbij ik aangeef dat ze de verkeerde zone aan de verkeerde straat hebben gekoppeld. Hun reactie is dat dit mijn eigen fout is en ik maar had moeten nakijken. Hoe kan ik weten waarvoor die D3 staat??? Ze geven aan dat dit een 3 dagen kaart was, maar dit staat nergens in de app vermeld. Het is mijn fout....Ik contacteer daarnaast ook Streeteo die verantwoordelijk is voor het parkeren in Nieuwpoort, maar die slaan de bal terug naar Parkmobile. Ik heb dus 2 keer betaald voor 1 wagen op hetzelfde moment. Daar reageren ze niet op... Gezien het private bedrijven zijn, kan de Politie niet tussenkomen. Het is mss maar 16.50 maar ik kan me inbeelden dat nog veel mensen deze fout hebben gemaakt als er geen deftige uitleg wordt gegeven. Ik heb printscreens en foto's van de app (welke zones hij aangaf), en waar mijn auto stond. Ik begrijp niet dat je dan standaard een 3 dagen kaart op een zone zet ipv de standaardtarief en dat een klant kan selecteren dat er nog andere mogelijkheden zijn. Maar niet het duurste als standaard zetten... Kunnen jullie hierbij helpen?Ik heb er zal zoveel tijd ingestoken (oa zaterdag 1u aan de lijn gehongen voor ik iemand bij Parkmobile te pakken kreeg, vandaar dat ik naast de terugbetaling ook graag een schadevergoeding voor tijdsverlies. Maar het gaat me vooral om het principe van misleiding en onterecht 16.80 euro laten betalen.

Berichten (3)

Parkmobile Belgium bvba

Naar: T. V.

24/03/2021

Beste klant, Dank je wel voor je contact met onze helpdesk. Dit is een automatisch bericht. Op dit moment is het druk op onze klantendienst. Wijproberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden, het is mogelijk datdit tot 1-2  weken kan duren. Om je sneller te kunnen helpen, zouden we jewillen vragen om onze FAQ pagina te raadplegen of via de onderstaande manierencontact op te nemen. Graag je klantnummer, kenteken en geregistreerd mobieltelefoonnummer bij de hand houden. Onze excuses hiervoor! Voor Parkmobile Op s:/arkmobile.nl/contact/ kan je de antwoorden op veel vragen van onze klanten vinden. Voor sneller contact kan je ook contact opnemen met ons via telefoon:  0900 666 5 666 (24/7, lokaal tarief).   Voor Park-line klanten Op s:www.park-line.nl/contact/ kan je de antwoorden op veel vragen van onze klanten vinden. Voor sneller contact, kan je ook contact opnemen via telefoon: 0900 727 55 46 (24/7, lokaal tarief). Voor Parkmobile  Belgie Op  s:/arkmobile.be/helpdesk/  kan je de antwoorden op veel vragen van onze klanten vinden. Voor sneller contact kan je ook contact opnemen met ons via telefoon:  0032 33 313 356  (24/7, lokaal tarief). Toch graag via e-mail contact? Dan ontvangenwe graag je klantnummer, kenteken en geregistreerdmobiel telefoonnummer. Mocht je deze gegevens al eerder aan ons hebbendoorgegeven, dan kan je dit negeren.   Alvast bedankt voor het begrip en nogmaals onze excuses hierin. Met vriendelijke groet, HetCustomer Service team

Parkmobile Belgium bvba

Naar: T. V.

24/03/2021

Beste Klachtenbox, Tom van Hooijdonk, Ik begrijp dat het uiterst vervelend is dat uw parkeerkosten op 20 maart 2021 hoger zijn uitgevallen dan verwacht. De zone suggesties die wij tonen in de Parkmobile app zijn suggesties op basis van de GPS die uw toestel doorgeeft aan de Parkmobile app. Het zijn en blijven suggesties. Dit houdt in dat de gebruiker te allen tijde dient te controleren of de door hem/haar geselecteerde zone uit de suggesties de correcte zone is. - Wij tonen te allen tijde de tarief informatie in de Parkmobile app. De tarieven die wij hanteren zijn hetzelfde als op straat daar waar wij namens de gemeente de parkeerbelasting (parkeerkosten) incasseren bij onze klanten. Gezien de gemeente de keus heeft gemaakt om in zone NP12D3 enkel de optie te geven om voor direct drie dagen een dagkaart aan te schaffen dienen wij dit te hanteren. Deze informatie vind u terug in de tarief informatie die in de Parkmobile app wordt getoond. - Om onplezierige verrassingen zoals deze in de toekomst te voorkomen wil ik u adviseren om te allen tijde de tarief informatie door te lezen vóórdat u een parkeeractie opstart. Zo kunt u bepalen of u daadwerkelijk in de desbetreffende zone wenst te parkeren of dat u liever in een andere zone parkeert.   ^TD Customer Service PARKMOBILE

Parkmobile Belgium bvba

Naar: T. V.

24/03/2021

Beste klant, Dank je wel voor je contact met onze helpdesk. Dit is een automatisch bericht. Op dit moment is het druk op onze klantendienst. Wijproberen je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden, het is mogelijk datdit tot 1-2  weken kan duren. Om je sneller te kunnen helpen, zouden we jewillen vragen om onze FAQ pagina te raadplegen of via de onderstaande manierencontact op te nemen. Graag je klantnummer, kenteken en geregistreerd mobieltelefoonnummer bij de hand houden. Onze excuses hiervoor! Voor Parkmobile Op s:/arkmobile.nl/contact/ kan je de antwoorden op veel vragen van onze klanten vinden. Voor sneller contact kan je ook contact opnemen met ons via telefoon:  0900 666 5 666 (24/7, lokaal tarief).   Voor Park-line klanten Op s:www.park-line.nl/contact/ kan je de antwoorden op veel vragen van onze klanten vinden. Voor sneller contact, kan je ook contact opnemen via telefoon: 0900 727 55 46 (24/7, lokaal tarief). Voor Parkmobile  Belgie Op  s:/arkmobile.be/helpdesk/  kan je de antwoorden op veel vragen van onze klanten vinden. Voor sneller contact kan je ook contact opnemen met ons via telefoon:  0032 33 313 356  (24/7, lokaal tarief). Toch graag via e-mail contact? Dan ontvangenwe graag je klantnummer, kenteken en geregistreerdmobiel telefoonnummer. Mocht je deze gegevens al eerder aan ons hebbendoorgegeven, dan kan je dit negeren.   Alvast bedankt voor het begrip en nogmaals onze excuses hierin. Met vriendelijke groet, HetCustomer Service team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform