Terug

Probleem met verzonden maar niet aangekomen/geregistreerde sms

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Parkmobile Belgium bvba

02/01/2018

Op 16/11 heb ik bij Parkmobile de volgende klacht ingediend: Op 16/11 heb ik om 13u04 een SMS verstuurd naar 4810 om een parkeersessie te starten? Onmiddellijk daarna ben ik gaan werken. Toen ik rond 15u terug aan mijn wagen kwam, bleek ik er een parkeerbiljet onder mijn ruitenwisser te zitten uitgeschreven om 13u18. Ik heb voor alle zekerheid dan maar Q gestuurd naar 4810 om mijn parkeersessie te beëindigen.Op 27 november heb ik de klantendienst het volgende antwoord gekregen: Wij bevestiging de ontvangst van uw bezwaarschrift betreffende de retributie met referentie 80/5280/12295. Op basis van de eerder toegestuurde screenshot van uw sms-berichten kunnen wij niets terugvinden in onze systemen. Op basis van uw nummerplaat en/of gsm-nummer stellen wij vast dat er geen parkeerbeurt per sms of app lopende was op het ogenblik van de vaststelling. Mogelijks werd het verzenden naar verkorte nummers geblokkeerd voor uw gsm-nummer. Om één en ander nog verder na te kijken, verzoeken wij u ons de factuur te bezorgen voor november 2017. Indien hierop de verzonden sms-berichten naar 4810 vermeld staan, dan kunnen wij dit dossier herbekijken. Omwille van deze reden kunnen wij niet overgaan tot annulering van de uitgeschreven retributiebon. Als gebruiker van Parkmobile blijft u de eindverantwoordelijke voor het correct bezorgen van de gegevens.Wij verzoeken u ons het bedrag van de retributie, binnen de 5 werkdagen, over te maken aan de hand van de gegevens die u terugvindt op uw retributiebon.Ik ben echter een trouwe gebruiker van dit systeem en verstuur meermaals per maand berichten naar het nummer 4810. Parkmobile beschikt dan ook al geruime tijd over mijn gegevens en de betalingen gebeuren vlot via domiciliëring. Ik ben dus allesbehalve een nieuwe klant. Mijn berichten worden dus ook niet door mijn operator geblokkeerd. Ik heb ook nooit de melding gekregen dat het verzenden van het bericht mislukt was. Ondertussen heb ik ontdekt dat op de automatenook het nr 4411 staat waar je een sms kan naar versturen. Ik vraag mij dan ook af welk nummer het nu precies is. Ik heb als frequente gebruiker nooit bericht gekregen dat het nummer zou veranderd zijn. Blijkbaar kan je sms'en naar beide nummers. Ik stel mij dan ook de vraag of hier het probleem niet uit voortkomt. Op de automaten staat ook niet vermeld dat je als gebruiker steeds een bevestiging moet krijgen dat je parkeeractie geactiveerd werd. Er staat ook evenmin vermeld dat als je die sms niet ontvangt er ook geen parkeersessie werd gestart en dat je in dat geval opnieuw een sms moet sturen of contact moet opnemen met de klantendienst/helpdesk. Ik kan op mijn gsm aantonen dat ik wel degelijk de intentie had om te betalen. Op mijn gsm factuur staat die sms echter niet op. De fout ligt dus zeker niet bij mezelf maar de vraag is bij wie of wat dan wel.Ik ben wel bereid om te betalen voor de tijd dat ik daar effectief gestaan heb (circa 2u) maar ben niet akkoord dat men mij een dagticket van 18 euro aanrekent. De klant kan volgens mij niet verantwoordelijk zijn voor het falen van het systeem alsook de onduidelijke communicatie op de parkeerautomaten (wat volgens de wet toch wel verplicht is).

Berichten (1)

Parkmobile Belgium bvba

Naar: K. V.

19/01/2018

Beste heer/mevrouw,Bedankt voor uw bericht en onze excuses voor de vertraging in ons antwoord.Wij vermoeden dat deze klant contact heeft opgenomen met het parkeerbedrijf van de gemeente, daar wij geen inzage hebben in de uitgeschreven boetes door hen.Natuurlijk vinden wij het vervelend dat mevrouw een boete heeft willen ontvangen en wij zouden graag met mevrouw mee willen denken en de retributiebon éénmalig vergoeden, daar zij zeker wel de intentie had om een actie te starten via onze dienst.Echter zien wij dat het verzonden sms-bericht niet in onze sms-logs voor 16-11-2017 en geeft mevrouw zelf al aan dat deze ook niet op haar gsm-factuur staat. Ik hoop dat u kunt begrijpen dat deze situatie en probleem waarschijnlijk niet aan onze kant ligt. Wij hebben dan ook geen bericht verzonden dat de actie is aangemeld of dat het aanmelden niet mogelijk was, daar het sms-bericht waarschijnlijk niet is verzonden (of afgeleverd bij onze dienst). Ik zou mevrouw graag willen vragen om dit bericht wel altijd af te wachten, daar zij deze altijd heeft gekregen voor de andere parkeeracties. Daarnaast zullen wij de stickers nagaan om te controleren of deze duidelijk genoeg zijn.Wij willen mevrouw adviseren om de boete te voldoen aan het parkeerbedrijf, daar wij deze niet voor haar kunnen laten vervallen. Zij kan het bedrag van Eur18,00 binnen ongeveer twee weken verwachten op het rekeningnummer in het account.Met vriendelijke groet,Francine RoosCustomer Support


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform