Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Korting onterecht niet gegeven
Beste Vandaag ging ik met mijn gezin een dag naar Pairi Daiza. Dit in de veronderstelling dat we 25% korting krijgen met ons geldig abonnement van Plopsaland. Dit staat expliciet vermeld op zowel de website van Plopsaland, als op de website van Pairi Daiza (zie bijlage). Toen ik deze morgen in het park aankwam werd mijn abonnement van Plopsaland geweigerd omdat ik dit abonnement aankocht met korting met de lerarenkaart. Dit is en blijft een geldig abonnement en dus zou ik 25% korting moeten krijgen op mijn ticket voor Pairi Daiza. Dit werd meermaals geweigerd, terwijl dit op beide websites heel duidelijk vermeld staat. Dit is overduidelijk misleidend en ik ben dan ook heel erg misnoegd als consument! Ik heb ondertussen geïnformeerd en zal een klacht indienen via Testaankoop. Bij deze stel ik u reeds op de hoogte van de gebeurtenissen, wachtende op respons. Mvg (Hierboven de mail die ik verstuurde naar Pairi Daiza met mijn klacht)
Defect item
Geachte mevrouw/heer, Op 2/08/2024, kochten wij in een souvenierwinkel aan de ingang van Pairi Daiza een onvolledig en met gevolg onbruikbaar artikel. Het artikel met als naam itotal Jellyfish color change lamp. Echter toen we thuis kwamen en het artikel installeerde, bleken er geen Jellyfish in de doos te zitten. Ik heb meteen met foto’s als bewijs van het artikel en het kasticket per mail contact opgenomen. Na 2 dagen heb ik antwoord gekregen met de melding dat we het artikel konden gaan omruilen. Deze winkel is voor ons een 2u enkele rit rijden van onze woonplaats. Ik vind dit geen realistische en haalbare oplossing. Ik had in mijn eerste mail al aangegeven om een nieuw en volledig artikel te ontvangen van hen dat ze zouden versturen of ons geld terug zouden willen vragen. Helaas worden wij echter genegeerd op de vraag om een gepaste oplossing, want tot op heden kregen wij geen antwoord. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 12/08 een antwoord te krijgen met een gepaste en realistische oplossing. Het artikel heeft 49,90€ gekost, genoeg om werkzaam te zijn en verloren te laten gaan. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - kasticket - foto van onvolledig artikel
Terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik bij u een reis/verblijf geboekt met boekingsnummer [REFERENTIE]. Hiervoor betaalde ik [BEDRAG] euro. Ik kan niet naar de vakantiebestemming reizen vanwege uitzonderlijke en onvermijdelijke omstandigheden op de bestemming die het onmogelijk maken om de reis uit te voeren, bijvoorbeeld door een oorlog of natuurramp of pandemie of...]. Daarom wil ik deze reis/verblijf opzeggen. Als bewijs hiervoor heb ik [een negatief reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken,....| ander bewijs]. Omdat de reden voor het opzeggen buiten mijn schuld ligt, heb ik recht op teruggave van het hele bedrag dat ik al betaalde voor de reis. Ik vraag u daarom om binnen de 14 dagen het bedrag van [X] euro te willen betalen. Met vriendelijke groet, [naam + voornaam] Bijlagen: • Kopie bewijs van overmacht • Kopie betalingsbewijs 1 ticket is teveel we hebben er 4 maar moeten er 3 zijn
Geboekte kamer niet ontvangen
Geachte,Ik boekte een verblijf voor mijn zoon en mezelf, namelijk1 overnachting in het Paddling Bear Hotel van 25/10 tot 26/10/23. Ik kreeg de bevestiging dat onze gekozen tweepersoonskamer geboekt was. Dit stond ook zo vermeld op onze hotelvoucher. Bij het betrekken van de kamer, merkte ik onmiddellijk op dat dit niet de kamer was die ik geboekt had. Ik meldde dit aan de receptie, waar me, na het controleren van mijn boeking, werd bevestigd dat ik inderdaad een tweepersoonskamer had geboekt, maar een mindervalidenkamer had gekregen. Ze voegden eraan toe dat zij een fout van de kamerindeling niet konden rechtzetten, en dat alle tweepersoonskamers volzet waren. Ik ontving de 2de dag van ons verblijf een sms van de Guest Relations om te vragen hoe ons verblijf was, en dat ze gehoord hadden dat ik niet de kamer had gekregen die ik WOU??? Op het moment van mijn reservatie, zou er enkel nog een mindervalidenkamer beschikbaar geweest zijn. Een grote LEUGEN, want ik had wel degelijk een tweepersoonskamer aangevinkt/geboekt, en daar ook de bevestiging van gekregen. In deze sms stond ook dat deze kamers hetzelfde waren???? Ik som even de belangrijkste verschillen op : - bed NIET in de richting van de dieren, dus zo goed als 0% zicht, - GEEN apart toilet, héél belangrijk voor mij- HEEL lage wastafel (niet praktisch voor een grote jonge gast)- GEEN douchewand en GEEN niveauverschil met als resultaat, een overstroomde badkamer- geen bank aan de achterzijde van het bed-enz....Aangezien me geen enkele oplossing/compensatie werd geboden, diende ik bij thuiskomst klacht in bij Pairi Daiza. Opnieuw werd me geen enkele tegemoetkoming gedaan. Testaankoop schreef Pairi Daiza verschillende keren aan, maar er kwam zelfs geen enkele reactie van hen. Gewoon GEEN antwoord. Dit kan toch niet? Ik ga Pairi Daiza nogmaals aanschrijven met de vraag naar een compensatie. Hopend op een goed vervolg.Ik wil er toch nog even aan toevoegen dat deze situatie echt een domper heeft gelegd op ons verblijf in Pairi Daiza. Vooral omdat er geen enkele oplossing werd geboden, en geen enkele fout van hun kant werd toegegeven. Ik heb ter plaatse zelfs nog het voorstel gedaan om ons een voucher voor het buffet te geven, wat voor hen totaal geen meerkost zou betekend hebben, maar zelfs dat werd afgewimpeld. Ik voel met echt bedrogen.
Problemen met terugbetaling
Beste, op 11/11/23 bracht in een bezoek aan uw park Pairi Daiza.Hiervoor wilde ik 2 toegangstickets en 1 parkingticket aankopen.Uw website laadde niet zoals verwacht en omdat er (nog) niets van mijn rekening was gegaan, probeerde ik het opnieuw.De tweede keer ging de bestelling wel door en tot mijn verrassing was de eerste bestelling ook doorgekomen en was ik in het bezit van 5 toegangstickets en 2 parkingtickets. En betaalde ik €136 te veel.Ik ben meteen naar de balie gegaan om dit recht te zetten, maar omdat deze tickets online werden aangekocht konden ze me niet helpen en werd er mij gezegd dat ik een mail moest sturen om een terugbetaling te krijgen.Ik heb dezelfde dag een mail gestuurd. Ik kreeg op 13/11/23 een mail van Sarah Lienard dat mijn mail werd doorgestuurd daar de bevoegde dienst.Ik stuurde op 17/11 en op 22/11 opvolgmails naar Sarah Lienard, maar kreeg gaan antwoord. Ik belde meermaals naar de helpdesk van Pairi Daiza, maar ik werd telkens doorgeschakeld naar apparaten waar er niet werd opgenomen.Het jaar is bijna afgelopen en ik heb nog niets mogen vernemen. Ik zou graag deze tickets terugbetaald krijgen.Met vriendelijke groet,Gijsels Babette
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten