Meest recente klachten

S. G.
28/11/2025

weigering stopzetting contract

beste, Op 18/10/2025 heb ik per e-mail meegedeeld dat ik mijn gas- en elektriciteitscontract wens stop te zetten wegens de verkoop van het pand. Alle vereiste overnamedocumenten werden door beide partijen correct ingevuld en ondertekend. Desondanks weigeren jullie tot op heden mijn contract stop te zetten, onder verwijzing naar het ontbreken van een nieuw contract van de nieuwe eigenaar. Deze voorwaarde is echter niet wettelijk van toepassing; dit werd eveneens bevestigd door Fluvius. Ik betwist daarom de factuur van november en verzoek om een onmiddellijke eindafrekening op basis van de op 15/10 doorgegeven meterstanden. In bijlage vindt u de volledige e-mailcorrespondentie. hoogachtend, Sofie

Afgesloten
A. N.
15/04/2025

te grote afrekening

Betreft: Betwisting van factuurnummer [22200085] van [1/04/2025] en factuurnummer 22200084 van 01/04/2025 Geachte mevrouw/heer, Op [1/04/2025] heb ik van u de hierboven vermelde facturen ontvangen voor een bedrag van alles te samen € [445.21]. op 3maanden tijd zo een groot bedrag. Dat moet echter een vergissing zijn: wij hebben zonnepanelen en hebben steeds onze maandelijkse factuur betaald. Hoe kan een afrekening dan zo groot zijn? Onze muren zijn 20cm dik geïsoleerd. Ik betwist deze facturen dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk 123 euro van het ene factuur en 258 euro van het andere, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Amber Nieuwejaers

Opgelost
D. V.
15/03/2025

Korting niet ontvangen.

Ik ontvang mijn korting van 235 € niet omdat ik te laat zou betaald hebben. De facturen van octa+ kwamen in mijn spam terecht, zelfs de herinnering. Men geeft toe dat het een probleem is maar aan Telenet ligt. Ik heb ingetekend een jaar geleden met de vermelding dat dit enkel was op voorwaarde dat ik de korting kreeg. Ik ben ondertussen veranderd van leverancier en heb de indruk dat dit hier ook mee te maken heeft. Ik ben 52 jaar en heb al altijd correct betaald, ben zelfs nog nooit in de min gegaan op mijn bankrekening. Ik ben hier totaal niet mee akkoord, klanten lokken met kortingen en dan elke reden gebruiken om die niet te moeten betalen. Ik wil dat mijn korting van 235 €. gecrediteerd wordt. Men weet dat de facturen in de spam belanden maar doet er niets aan!

Afgesloten
W. L.
28/01/2025

Energietarief - tTransparantie

Beste, Sinds begin vorig jaar tot eind november was is klant bij octa+. Ze hebben me opgebeld vanuit aan ander bedrijf (dat waarschijnlijk betaald wordt door octa+) om me het goedkoopste energietarief voor mijn regio aan te bieden. Ze deden een schatting van 130 euro per maand op het verbruik dat ik had door gegeven. Dit leek mij een voordelig tarief. Na 1 maand hebben ze op eigen initiatief het voorschotbedrag verhoogd naar 180 euro. Ik heb hiervoor gebeld waarom ze dit deden en dat ik hier niet mee gediend was. Ze hadden me op zijn minst op de hoogte kunnen stellen. Daarnaast was het ook onmogelijk om terug te gaan naar het voorschotbedrag van 130 euro. Ik beslag graag over mijn eigen geld wat daarmee gebeurd. In november ben ik overgestapt naar een andere leverancier (Totalenergies) en kreeg dan ook een eindfactuur. Ik moet nog eens 300 euro bijbetalen op een half jaar terwijl mijn verbruik ongeveer de geschatte waarden bedraagt. Het komt dus naar op +/- 230 euro per maand dat ik heb betaald. De kosten per kwh bedraagd 0.33 cent wat ver boven het gemiddelde ligt van het gemiddelde tarief in België terwijl ze het me als het 'goedkoopste' tarief hebben verkocht. Ze hebben na een kwade mail zelf contact opgenomen maar dit was een waardeloos gesprek. De man aan de andere kant wist niet wat te zeggen en gaf me eigenlijk gelijk. Hij zou het voorleggen aan een meerdere of er een tegemoetkoming mogelijk was of ze zouden nog eens contact met me opnemen. Wel wist hij met te vertellen dat ik in een duurder groen tarief zat. Hier heeft niemand me ooit van op de hoogte gebracht en heb dus ook niets getekend omtrent een duurder 100% groen tarief. Ten slotte heb ik een e-mail terug gekregen van octa+ dat ze hebben besloten niets te doen. graag schakel ik jullie hulp in want ik voel me (en ik ben) opgelicht. Mvg, W-J L

Afgesloten
G. D.
20/01/2025

Factuu

Geachte Met De Ridder Gina, Ik krijg hier een zwaar factuur van 2 maanden electriciteit maar vind dit niet correct. Heb al 87 € betaald en nu komen ze nog is met een factuur van 307,79€. Ik ben terug naar men vorige leverancier gegaan. Octa zei dat ze goedkoper waren maar blijkbaar niet. Mvg

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform