Beste,
Op 22/10/2025 hebben wij u een e-mail gestuurd om u te bevestigen dat wij uw contract gingen stopzetten binnen de 30 dagen, in overeenstemming met de termijn waarover uw netbeheerder beschikt om de energietoevoer af te sluiten of over te nemen. Wij hebben u eveneens meegedeeld welke mogelijkheden er zijn om uw contract vroeger te beëindigen.
De termijn van 30 dagen is een technische termijn die we ook zelf moeten halen en die vastgelegd is in onze algemene voorwaarden:
4.4 Het Contract kan worden beëindigd per aangetekende brief of door middel van kennisgeving aan de Netbeheerder, onder voorbehoud van de artikels hieronder.
4.5 Voor KMO’s voor elektriciteit en KMO’s voor aardgas voorziet de geldende wetgeving, op het moment van dit schrijven, de mogelijkheid om zonder verbrekingsvergoeding van energieleverancier te veranderen mits een opzegtermijn van 3 weken. Voor elk ander opzegmotief (vb. verhuis) stelt u ons bij voorkeur 5 weken op voorhand in kennis.
4.6 De Professioneel kan zijn Contract zonder vergoeding opzeggen mits een schriftelijke kennisgeving minstens 60 dagen vóór de einddatum van het Contract van bepaalde duur, of, in het geval van een Contract van onbepaalde duur, mits een schriftelijke kennisgeving van minstens 60 dagen vóór de beoogde einddatum.
Uw contractenzijn bijgevolg correct beëindigd op 22/11/2025.
Momenteel hebben wij van uw netbeheerder geschatte meterstanden ontvangen. Aangezien u nog over analoge meters beschikt, vragen wij uiteraard een correctie van deze meterstanden, op basis van de meterstanden op uw energieovernamedocument.
Momenteel heeft u nog een openstaand vervallen saldo van 45 euro voor de voorschotfactuur van november. Wij vragen u vriendelijk deze betaling zo spoedig mogelijk uit te voeren op ons rekeningnummer BE14 0963 0705 0083 met als vrije mededeling KL567975. Uiteraard wordt deze voorschotfactuur verrekend in uw slotfactuur.
Met vriendelijke groeten,
OCTA+ Team