Beste,
De klant heeft sinds de start van zijn contract alle voorschotfacturen ontvangen op de eerste van de maand.
De voorschotfacturen zijn ook elke maand terug te vinden op de klantenzone. De klant is hiervan op de hoogte aangezien in het verleden reeds een aanpassing van het voorschotbedrag aangevraagd werd via de klantenzone.
De klant heeft nooit laten weten dat hij geen facturen kreeg, ook niet na ontvangst van een herinnering, waardoor wij ook geen maatregelen konden nemen voor zijn dossier. Er bestond ook de mogelijkheid om te betalen via domiciliëring. Op die manier was de klant zeker dat er geen herinneringen verzonden werden, maar elke betaling werd via overschrijving uitgevoerd.
In zijn contractbevestiging die op 03/01/2024 verzonden werd, stond het volgende vermeld:
Voor uw elektriciteitscontract:- Geniet u van een niet-cumuleerbare korting van 90 euro op de vaste vergoeding, toegekend via een creditnota na één jaar energielevering, op voorwaarde dat alle facturen tijdig werden betaald.
Voor uw aardgascontract:- Geniet u van een niet-cumuleerbare korting van 145 euro op de vaste vergoeding, toegekend via een creditnota na één jaar energielevering, op voorwaarde dat alle facturen tijdig werden betaald.
Aangezien de klant gedurende zijn contract 4 herinneringen ontvangen heeft, kunnen wij geen gevolg geven aan de uitbetaling van de korting. De voorwaarden werden namelijk geschonden.
Met vriendelijke groeten,
Shana