Terug

te grote afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. N.

Naar: OCTA+

15/04/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer [22200085] van [1/04/2025] en factuurnummer 22200084 van 01/04/2025 Geachte mevrouw/heer, Op [1/04/2025] heb ik van u de hierboven vermelde facturen ontvangen voor een bedrag van alles te samen € [445.21]. op 3maanden tijd zo een groot bedrag. Dat moet echter een vergissing zijn: wij hebben zonnepanelen en hebben steeds onze maandelijkse factuur betaald. Hoe kan een afrekening dan zo groot zijn? Onze muren zijn 20cm dik geïsoleerd. Ik betwist deze facturen dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk 123 euro van het ene factuur en 258 euro van het andere, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Amber Nieuwejaers

Berichten (1)

OCTA+

Naar: A. N.

17/04/2025

Beste, De slotfactuur voor de periode van 25/11/2024 tot 28/02/2025 werd opgesteld op basis van de meterstanden die u zelf heeft doorgegeven aan de netbeheerder. Aangezien het hier een winterperiode betreft, ligt het energieverbruik doorgaans hoger. Tijdens de winter draait een terugdraaiende elektriciteitsmeter minder snel terug, waardoor er in deze periode effectief sprake is van verbruik. Ook voor aardgas is het normaal dat het verbruik in deze maanden toeneemt. Omdat het om een relatief korte afrekeningsperiode gaat, werden er slechts drie voorschotfacturen in mindering gebracht, in tegenstelling tot een afrekening over een volledig jaar. De facturatie werd op correcte wijze opgesteld op basis van de beschikbare gegevens. Indien het voor u niet mogelijk is om het openstaande bedrag in één keer te voldoen, bieden wij u graag de mogelijkheid tot een kosteloos afbetalingsplan. Laat ons gerust per kerende weten over hoeveel maanden u dit bedrag wenst te spreiden, zodat wij dit voor u in orde kunnen brengen. Met vriendelijke groeten, OCTA+-Team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform