Beste,
Meneer Lauwers is klant geworden via een partner. Zij nemen telefonisch contact op met de klant. Ze sturen hem per e-mail een contractaanbieding met een simulatie, die ze samen doornemen en die de klant vervolgens kan accepteren, waarna de inschrijving naar onze diensten wordt gestuurd. Ik leg u hieronder de stappen van zo'n inschrijving uit, om aan te tonen dat de klant wel degelijk op de hoogte was van het tarief.
Stap 1
De klant ontvangteen e-mail meteen knop Mijn simulatie raadplegen om de simulatie van de jaarlijkse kosten te raadplegen die is berekend op basis van de door de klant verstrekte gegevens, en een knop Mijn inschrijving hervatten om de inschrijving te voltooien.
Stap 2
Door te klikken op Mijn inschrijving hervatten worden klanten naar onze website geleid waar ze de speciale voorwaarden (de tarieffiche), onze algemene voorwaarden en ons privacybeleid kunnen accepteren. Op dezelfde pagina voeren ze hun leveringspuntgegevens en voorkeuren in.
Stap 3
Ook hier moet de klant op een knop klikken om nogmaals expliciet toestemming te geven voor de verandering van leverancier.
In bijlage kunt u de tarieffiche terugvinden.De slotfactuur vindt u eveneens in bijlage.De kost van 33,0436 c€/kWh is berekendop basis vande totale factuur.Dit wil zeggen dat de nettarieven, taksen en andere energiekosten hier bij in verrekend werden.
De eerste voorschotfactuur was 98,18 euro.Op deze factuur staat vermeld dat dit het bedrag is voor het aantal dagen dat wij geleverd hadden in april 2024. Hierop staat ook vermeld dat het volgende voorschotbedrag 155 euro ging zijn. Dit bedrag is berekend op basis van het geschat verbruik dat wij doorkrijgen van de netbeheerder.Dit kan verschillen van het bedrag in de simulatie aangezien de simulatie opgemaakt kan zijn met een andere hoeveelheid verbruik.
Op 08/05/2024 heeft meneer Lauwers zelf zijn voorschot verlaagd van 155 euro naar 130 euro vanaf juni.
De jaarlijkse meteropname vindt plaats in juni.Als gevolg hiervan, heeft de klant op 09/07/2024 zijn jaarlijkse afrekening ontvangen.Op een jaarlijkse afrekening wordt steeds het nieuwe berekende voorschot vermeld.In bijlage vindt u de jaarlijkse afrekening waar op de 4e pagina vermeld staat dat het volgende voorschot 180 euro is.
Op 01/12/2024 is meneer Lauwers overgestapt naar een andere leverancier. Als gevolg hiervan heeft hij een slotfactuur ontvangen op 17/12/2024. De eindmeterstanden waren echter geschat door de netbeheerder.Nadien heeft de netbeheerder deze meterstanden herzien, waardoor er een annulatie en correctie van deze afrekening verzonden werd op 21/01/2025.
De facturen werden bijgevolg correct opgemaakt.
De klant heeft nog een openstaand saldo van 262,48 euro dewelke op onze rekening dientvereffend te worden voor 05/02/2025. De klant heeft ons laten weten dat hij de domiciliëring geblokkeerd heeft.Hij kan deze terug deactiveren of de betaling via overschrijving uitvoeren.
Indien deze betaling niet in één keer uitgevoerd kan worden, kan meneer Lauwers ons een gratis afbetalingsplan vragen. Het volstaat om ons te laten weten in hoeveel maanden hij dit bedrag kan afbetalen.
Met vriendelijke groeten,
Shana