Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 190
- Aantal klachten *
- 49
- Afgesloten klachten*
- 87%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf werd geïdentificeerd als oplichterij.
We raden je aan om een openbare klacht in te vullen om zo andere consumenten te waarschuwen. Dit is wat je nog moet doen: - Meld je klacht - Verwittig de bevoegde instantie
Meest recente klachten
heb goederen ontvangen die ik niet had besteld met een eis tot betaling
k wil verklaren dat ik ben opgelicht. In juni werd ik gebeld door een incassobureau. Ik weet niet hoe ze aan mijn persoonlijke gegevens kwamen. Ik zei meteen dat ik niet zo goed Nederlands spreek en vroeg of ze me de informatie per e-mail wilden sturen. Maar na een tijdje kreeg ik een cadeau thuis dat ik niet had besteld en waarvoor ik moest betalen. Ik betaalde niet en stuurde een e-mail naar info@mycollections.be, maar kreeg geen antwoord. Toen kreeg ik nog een brief van een vermeende deurwaarder. Toen besloot ik te betalen. Ik betaalde en dacht dat het voorbij was. Maar vandaag vond ik een nieuwe doos onder de deur die ik nooit had besteld, waarin werd gevraagd om te betalen en waarin stond dat ik nog meer pakketten zou ontva tvangen. Ik wil geen pakketten meer ontvangen van dit bedrijf en ik wil ze terugsturen! Maar er is geen retouradres.
NOOIT BESTELD
Beste, Onlangs werd ik gebeld door een Hollandse vrouw die zei dat ze bij My collections werkte, ze zei dan ook dat ik een prijs had gewonnen omdat ik zogezegd had meegedaan aan een enquête (wat ik dus niet heb gedaan) Ze zei dat het om een kenningsmakingspakket ging wat geheel gratis zou zijn behalve dan €15.90 verzendkosten. Nu blijkt dat het dus niet gratis is en wel verzendkosten heeft en ik nu ook aan een abonnement zou vastzitten van €32,95 + €6,95 per zending ( elke maand nieuwe zending) ,wat ik absoluut niet kunnen vind. Ze zei dat als ik het niet wou na het gezien te hebben dat ik het dan makkelijk zou kunnen stopzetten en het enkel terug moest opsturen. Dit zogezegd kennismakingpakket heb ik onmiddelijk terug gestuurd en mijnopzegging gedaan, er kwam geen reactie. Nu heb ik een 20 tal keer proberen te bellen maar nam er niemand op, ook kost de terugzending aardig wat aangezien het voldoende gefrankeerd moet zijn. Ik voel me dus aardig opgelicht en wens dan ook onmiddelijke stopzetting van verdere zendingen en/of betalen en wens geen retourkosten voor dit pakket. Want dit is gewoon niet kunnen! DIT IS PURE OPLICHTING
Oplichting
Beste, Op 29/7 werd ik opgebeld door Mycollections om een zogezegd gratis pakket te winnen. Tegen het einde van de telefoon werd er mij een ongevraagd boekenpakket aangesmeerd waarvoor ik toch moest betalen. Volgens de instructies op de website heb ik het pakket (1 boek), na ontvangst begin augustus, op 13/8 terug verzonden via bpost en zowel de verzendkosten als de ontvangstkosten van het boek betaald (16,90€ voor het boek + 8,98€ voor de verzending). Ondanks het invullen van het retourformulier (bijgevoegd bij de terugzending, zie bijlage) ontving ik deze week een nieuw pakket met 1 boek en een betalingsaanvraag (van 37,90€). Ik wens dan ook dit pakket terug te zenden en de stopzetting van deze ongevraagde dienst te bekomen zonder verdere financiële kosten. Kan Testaankopp hierbij helpen? Alvast bedankt Jonas Verstockt
Niets besteld toch levering met factuur
Geachte mevrouw/heer, Op 09/04/2025 stuurde mij een mail met een factuur voor een kennismakingspakket dat ik zou hebben gekocht. Het kennismakingpakket is op 14/04/2025 aan de deur gezet. Ik betwist dit echter. Ik heb nooit toestemming gegeven voor aankoop van betrokken product/dienst. Gelieve al het nodige te doen om dit administratief in orde te brengen en alle facturen op mijn naam te annuleren. Gelieve mij ook uit uw databank te schrappen. Ik wens niet meer opgebeld of gecontacteerd te worden. Wens dit niet te betalen of terug te sturen op mijn kosten daar wij niets gevraagd of gekocht hebben. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Factuur
ongevraagde levering
Beste, Vorige week heeft een zekere Michel Vermant, in naam van uw bedrijf met mijn invalide vader gebeld. Deze persoon heeft geprobeerd mijn vader te overtuigen een gratis product aan te smeren. Mijn vader heeft meermaals NEE gezegd, zelfs de telefoon neergelegd uit frustratie, waarna bovengenoemde gewoon terug heeft gebeld en mijn vader onbeleefd heeft genoemd. Hij heeft in dit gesprek ook laten horen dat er ergens in het gesprek het woordje 'ja' is genoemd en dat hij daarmee de opname zou kunnen aanpassen zodat het zou lijken dat mijn vader had toegestemd met een abonnement. In het kort: mijn vader heeft NIET TOEGESTEMD en zal dus NIET BETALEN en verwacht dat u op eigen kosten het ongevraagde product kan komen ophalen. Hij wenst dus verder niets meer te horen van deze oplichting. Gelieve al zijn gegevens ook uit uw database te halen. Hopende op uw medewerking en een spoedig antwoord. Simons
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten