Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Herhaald schermdefect en onterechte garantieweigering
Beste Deze klacht betreft de geweigerde reparatie van een apparaat door Lenovo, ondanks een eerdere reparatie voor hetzelfde defect. 1. Eerste defect: Binnen de garantieperiode traden er witte strepen op het scherm op. Lenovo repareerde dit probleem correct 2. Tweede defect: Deed hetzelfde probleem zich opnieuw voor, nog steeds binnen de garantie. Na inspectie (van een foto van het scherm) beweert Lenovo nu dat onoordeelkundig gebruik de oorzaak is, en weigert de garantie. Mijn bezwaren: - Er is geen sprake van fysieke schade of misbruik. De laptop wordt uitsluitend normaal en voorzichtig gebruikt. - Een identiek defect binnen korte tijd wijst op een onderliggend fabricageprobleem niet op gebruikersschade. - Lenovo heeft geen concreet bewijs geleverd dat ik verantwoordelijk ben voor de schade. De klacht gaat alleen over het beeldscherm, niet de toetsen.
Terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 16/10/2024 heb ik in uw online winkel een IdeaPad Slim 5 Gen 10 (13" AMD) & Lenovo 13-inch Laptop Urban Sleeve Case gekocht, waarbij ik het bedrag van €661,06 voor heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 04/11/2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 10/11/2024 een mededeling in die zin gestuurd. Op 12/11/2024 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 14/11/2024 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na 53 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €661,06. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Cafmeyer Frank Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
herstelling
Beste op 6/12/2023 doe ik een bestelling van smartphone via Lenovo : bestelnr.4644401202 Toen was er al iets met de prijsafspraak die niet correct was maar na vele mails heb ik het opgegeven.(jammer verschil van €300,00) Mijn Motorola Razr 40 heeft problemen met het display reeds mails gestuurd maar niets opgeleverd.(28/02/2024) Nu heb ik het toestel opgestuurd via herstellingssite van Motorola en laten ophalen. De firma Dynafix heeft het behandelt en contact genomen met Motorola en volgende diagnose: De diagnose Na onderzoek door de technici is geconstateerd dat er val-, stoot- of drukschade is aan je toestel. Dit valt buiten de dekking van de garantie. Er is een oplossing waarmee je weer snel geholpen bent. We kunnen het toestel repareren. Kosten excl. BTW: € 320,17 21% BTW: € 67,24 Totaal kosten incl. BTW: € 387,41 Toestel onder garantie en diagnose is een eenvoudige manier om niet te moeten herstellen . Het toestel is niet gevallen en het was eerst begonnen met problemen rechterbovenhoek (28/02/2024)display maanden zo gewerkt tot nu een flikkerende display. Bel je naar 02/7001660 hang je minuten aan de lijn en plots afgesloten .Via franstalig dan lukt het maar verwijzen je door en zo gaat het verder. Wat kan ik doen om mijn recht te halen? alvast bedankt.
Weigering van terugname of vervanging van Lenovo pc
Beste, ik kocht voor het werk een Lenovo desktop pc in maart 2023. Sinds de aankoop heeft de pc steeds dezelfde foutmeldingen en crasht. De pc is al 2 keer teruggestuurd naar de hersteldienst en een tiental keer op afstand overgenomen door een technieker. De pc is nog nooit gebruikt kunnen worden waarvoor deze aangekocht werd, doordat de crashes zich blijven voordoen en we dus niet kunnen vertrouwen op het toestel voor het verwerken van 3D data. 2 laptops van hetzelfde merk werken binnen ons bedrijf perfect met dezelfde software. Aangezien de desktop crasht tijdens het verwerken van simpele Word documenten alsook bij zwaarder grafisch werk, lijkt het niet aan de gebruikte software te liggen. Ook het meermaals volledig resetten van de Windows versie blijkt na 5 keer niets uit te halen. De terugkerende foutmelding in de logboeken van Windows is Kernel Power, waarop de pc een BSOD geeft en opnieuw opstart. Het toestel is nog steeds binnen garantie, maar Lenovo wil hierin niet tussenkomen voor een eventuele vervanging van het toestel of tegemoetkoming.
Probleem met on site garantie en APD
Beste, Ik beschik over Premium Care met on site ondersteuning in combinatie met Aditional Damage Protection (ADP) van Lenovo. Afgelopen maandag 29/01/2024 heb ik een case ingediend voor een accident met glasbreuk van het scherm aan onze Lenovo Yoga 7i laptop en een probleem met de audiouitgang (geen stereo geluid meer via hoofdtelefoon). Diezelfde dag heb ik geantwoord op het verzoek per e-mail om een foto te bezorgen waarop het probleem duidelijk zichtbaar is, inclusief een aankoopbewijs/factuur. Donderdag 1/02/2024 heb ik opnieuw telefonisch contact opgenomen wegens geen enkele reactie van Lenovo technische ondersteuning Benelux. Telefonisch werd mij medegedeeld dat het toestel in dit geval enkel opgestuurd kan worden naar een depot om de herstelwerkzaamheden uit te voeren. Nochtans staat in de voorwaarden van ADP in combinatie met Premium Care te lezen dat een vervanging van LCD-scherm ter plaatse 'on site' uitgevoerd wordt. Dit heb ik ook zo medegedeeld aan de medewerker. De medewerker van Lenovo heeft daarop opnieuw navraag gedaan bij zijn collega's en benadrukte opnieuw dat de herstelling enkel kan gebeuren in een depot in Duitsland omdat uitgemaakt moet worden dat het enkel om schade aan het scherm betreft. De duurtijd van het opsturen en herstelling zou minstens een drietal weken in beslag nemen. Omdat mijn dochter deze laptop dagelijks voor schooldoeleinde gebruikt, verzocht ik om gebruik te kunnen maken van mijn 'on site' premium garantie met ADP waardoor het toestel sneller hersteld zou zijn. Dit is ook de rede waarom wij in de eerste plaats betaald hebben voor Premium Care garantie. De medewerker antwoordde dat de 'enige' optie is om akkoord te gaan met het versturen van het toestel naar een depot en dat hij alles geprobeerd heeft om aan mijn eisen te voldoen. Als ik hiermee niet akkoord ga, wordt de case meteen gesloten. Als klant kan ik dus mijn recht niet doen gelden. In de voorwaarden van ADP staat thans te lezen dat in geval van een schade aan LCD en/of toetsenbord in combinatie met premium care on site dit ter plaatse kan hersteld worden door een technieker. Het is bovendien vreemd dat eerst een foto wordt gevraagd van glasbreuk aan het scherm om vast te stellen wat het probleem is en dat de enige optie blijkt dat het toestel sowieso opgestuurd dient te worden om vast te stellen dat er geen andere problemen aan het scherm zouden zijn. Dit zou betekenen dat een klant in geen enkel geval kan genieten van 'on site' herstelling en het toestel steevast in alle gevallen opgestuurd moet worden naar een depot met een lange hertelduurtijd als gevolg. Ik vroeg de technische medewerker in welk geval dan wel een klant kan genieten van on site herstelling. De medewerker kon hierop niet antwoorden. Ik voel me als klant bedrogen en niet snel geholpen. Ik heb tenslotte betaald voor Premium Care on site. Bij deze vraag ik om een snellere oplossing en herstelling zodat mijn dochter haar dagelijkse taken voor school op haar laptop kan uitvoeren.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten