Terug

Onmogelijkheid om sleutels voordeur bij te laten maken

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. M.

Naar: KWADRO

03/10/2025

Beste Via Kwadro werd een nieuwe voordeur besteld voor ons appartementsgebouw. Tot op heden worden onze klachten over gekende problemen echter niet behandeld. Er werden slechts 5 sleutels geleverd voor 4 wooneenheden, terwijl er minimaal 8 sleutels noodzakelijk zijn. Over dit aantal werd vooraf geen enkele communicatie verstrekt. Bij meerdere erkende sleutelmakers werd geprobeerd duplicaten te verkrijgen. Dit bleek onmogelijk omdat de sleutels enkel via een Pools bedrijf gecodeerd zouden zijn. Dit is blijkbaar een gekend probleem bij Kwadro. De klantenservice verwijst ons herhaaldelijk door zonder concreet resultaat. Er werd beslist om een nieuwe cilinder te plaatsen, maar geen datum werd meegedeeld en bovendien wil Kwadro nog een meerprijs aanrekenen voor extra sleutels. Intussen zijn wij reeds wekenlang verplicht sleutels onderling uit te wisselen, hetgeen een onaanvaardbare situatie vormt. Bij elke navraag krijgen wij de melding dat men "met spoed zal terugkomen", doch telkens blijkt dat wij zelf opnieuw moeten aandringen zonder dat er effectief actie wordt ondernomen. Wij stellen vast dat de geleverde prestatie niet conform de overeenkomst is en dat Kwadro tekortschiet in haar contractuele en wettelijke verplichtingen. Wij verzoeken het volgende: Geachte, Via Kwadro werd een nieuwe voordeur besteld voor ons appartementsgebouw. Tot op heden worden onze klachten echter niet afdoende behandeld. Wij wensen hierbij formeel de volgende punten aan te kaarten: Er werden slechts 5 sleutels geleverd voor 4 wooneenheden, terwijl er minimaal 8 sleutels noodzakelijk zijn. Over deze beperking werd vooraf geen enkele communicatie verstrekt. Bij meerdere erkende sleutelmakers werd geprobeerd duplicaten te verkrijgen. Dit bleek onmogelijk omdat de sleutels enkel via een Pools bedrijf gecodeerd zouden zijn. Dit is blijkbaar een gekend probleem bij Kwadro, waarvan wij niet vooraf op de hoogte zijn gesteld. Uw klantenservice verwijst ons herhaaldelijk door zonder concreet resultaat. Er werd beslist om een nieuwe cilinder te plaatsen, maar geen datum werd meegedeeld en bovendien wil u nog een meerprijs aanrekenen voor extra sleutels. Intussen zijn de bewoners reeds wekenlang verplicht sleutels onderling uit te wisselen, hetgeen een onaanvaardbare situatie vormt. Bij elke navraag krijgen wij de melding dat men “met spoed zal terugkomen”, doch telkens blijkt dat wij zelf opnieuw moeten aandringen zonder dat er effectief actie wordt ondernomen. Wij stellen vast dat de geleverde prestatie niet conform de overeenkomst is en dat Kwadro tekortschiet in haar contractuele en wettelijke verplichtingen. Wij verzoeken u dan ook formeel en dringend om: Onmiddellijk de nodige sleutels te bezorgen (minstens 8 in totaal) zonder bijkomende kosten voor de bewoners. - Een spoedige datum mee te delen voor de installatie van de nieuwe cilinder. - Bezorging van de nodige sleutels (minstens 10 in totaal) zonder bijkomende kosten voor de bewoners.

Berichten (1)

KWADRO

Naar: E. M.

03/10/2025

Beste, Wij hebben uw melding goed ontvangen. Echter kunnen wij aan de inhoud hiervan niet afleiden in welke Kwadro showroom u klant bent, alsook wie uw contactpersoon is? Graag ontvangen wij deze informatie, of een kopie van uw verkoopovereenkomst. Hartelijk dank alvast Mvg KwadrO klantendienst Op 3 okt. 2025, om 10:00 heeft klachten@test-aankoop.be het volgende geschreven:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform