Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Reparatie niet gecontroleerd, nog steeds defect
Onderwerp: Klacht en verzoek tot oplossing – reparatie blender K400 (nr. 6221016887) Beste, Vorige maand heb ik mijn KitchenAid blender K400 opgestuurd ter reparatie vanwege een lekprobleem (reparatienummer: 6221016887). Ik heb hier zelf veel moeite voor moeten doen: een geschikte doos zoeken, noppenfolie aanschaffen en het zware apparaat verzenden. Tot mijn verbazing werd de reparatie razendsnel uitgevoerd — zó snel dat er kennelijk geen kwaliteitscontrole heeft plaatsgevonden. Bij het eerste gebruik na de zogenaamde reparatie bleek het toestel namelijk opnieuw defect. Ik heb geprobeerd om zo snel mogelijk contact op te nemen, maar dat blijkt vrijwel onmogelijk: - De telefoonnummers op uw website zijn incorrect of incompleet. - Het keuzemenu werkt niet naar behoren. - Wanneer het wél lukt om door het systeem te komen, neemt niemand op. - Het opgegeven e-mailadres op de website is al maanden buiten werking. Na al deze frustrerende ervaringen vind ik het redelijk om een nieuwe Artisan K400 blender in de kleur Black Matte te ontvangen als compensatie. Indien ik binnen 14 dagen geen passende reactie ontvang, zie ik mij genoodzaakt juridische stappen te overwegen. Met vriendelijke groet, Helene Shaikh
waarde tegoedbon niet meer bruikbaar
Beste, Op 30/01/2024 hebben we een draadloze staafmixer gekocht. Deze werkte niet naar behoren en vervolgens heb ik een tegoedbon verkregen voor het volledige bedrag. Ik heb een stuk van deze tegoedbon gebruikt voor de aanschaf van een nieuwe draadloze mixer zonder accessoires. Er was dus nog steeds een tegoed. Helaas kan ik deze niet meer gebruiken daar ik de melding krijg reeds gebruikt. Ondertussen al gemaild maar geen respons. Nadien nog even telefonisch contact opgenomen en de mevrouw ging vragen het nodige te doen namelijk het bedrag terug vrij te geven. Helaas, tot op heden nog steeds geen antwoord. In bijlage alvast mailverkeer. Alvast bedankt!
KITCHENAID klantendienst beneden alle peil!
Op zondag 27/05/24 bestelde ik een hakmolen. Om één of andere reden stonden er twee hakmolens in mijn winkelwagen(??). Dit zou volgens hun website een cache probleem zijn (ik zou zeggen: los dit op!). Ik heb dit te laat opgemerkt en ik heb de bestelling afgerond en betaald. 15 minuten later stuur ik een mail naar de klantendienst en ik vermeld het probleem met de vraag de bestelling aan te passen. De dag nadien bel ik naar de klantendienstin de vroege namiddag daar ik geen reactie heb ontvangen op mijn mail. Het menu vermeld enkel de producten, niet het probleem. Ik kies dan maar een product en krijg uiteindelijk iemand aan de lijn die heel onwennig overkwam. Ik leg het probleem uit en al snel werd gezegd dat die bestelling niet meer kon gewijzigd worden. Kitchenaid maakt er zich al te gemakkelijk vanaf en legt de rompslomp bij de klant. Ik moet de levering afwachten, serienummer noteren van het teveel bestelde apparaat, een mail sturen om retourtickets aan te vragen, terug inpakken, naar de post gaan om het pakket in te leveren enz. Mij lijkt het duidelijk dat Kitchenaid ervoor kiest om de klant te ontmoedigen om een terugbetaling te vragen. Als men 15 minuten na de bestelling niets meer kan aanpassen aan de bestelling is dit een duidelijke nalatigheid van dit bedrijf, een administratieve laksheid en zeer klantonvriendelijk. Toevallig krijg ik 1 minuut na mijn telefoongesprek een mail Helaas kunnen we uw bestelling niet gedeeltelijk annuleren.... Gedeeltelijk?? Annuleer dan de hele bestelling, ik bestel dan wel opnieuw! Foei, Kitchenaid!!
Terugbetaling van bestelling die Kitchenaid niet kan terugvinden
Op 9/11/23 bestelde ik online op de site van Kitchenaid.be een MIXER MET KANTELBARE KOP 4,7L - ARTISANBY YOU 5KSM193AD, ik betaalde online en kreeg online een bevestiging van mijn bestelnummer. Ik kreeg op de website ook de melding dat de geschatte levering 13 november zou zijn. Omdat ik tegen die datum niets ontving, ook geen bevestigingsmail zoals beloofd, contacteerde ik op 13/11 de klantendienst van Kitchenaid om dit te melden.Uit de mailconversatie in bijlage bleek dat zij het bestelnummer niet konden terugvinden. Nadat ik een screenshot van de bestelling en een betalingsbewijs overmaakte kreeg ik op 17/11 de melding dat ze contact hadden opgenomen met hun financiële afdeling met mijn documenten en dat de terugbetaling binnenkort zou worden uitbetaald . Op 25/11 en 2/12 stuurde ik een herinnering en een vraag naar de stand van zaken omdat de terugbetaling nog niet in orde was. Hierop kreeg ik geen reactie. Ook op 8/12 was het geld nog steeds niet teruggestort. Omdat dit blijft aanslepen, ik geen reacties meer krijge en het om een aanzienlijk bedrag gaat, probeer ik het via deze weg. Zie mailconversatie in pdf die als bijlage is toegevoegd.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten