Meest recente klachten

K. V.
10/11/2025

Beschadiging vloer door Roomba Irobot

n augustus 2024 heb ik een Roomba iRobot aangekocht. Het toestel werd gemiddeld drie keer per week gebruikt en steeds goed onderhouden en schoongemaakt. Na ongeveer tien maanden begon ik te merken dat de robotstofzuiger duidelijke krassen veroorzaakte op mijn natuurstenen vloeren, in drie verschillende ruimtes. Ik heb het toestel onmiddellijk stopgezet en contact opgenomen met de klantendienst van iRobot. Op 14 juni 2025 heb ik de klacht officieel gemeld via e-mail, met foto’s van de schade. Vanaf dat moment begon een lange en frustrerende communicatie: • Eerst vroegen ze foto’s van de robot zelf.
• Enkele dagen later moest ik een filmpje maken van hoe hij reed.
• Daarna wilden ze opnieuw foto’s van de vloer.
• Vervolgens vroegen ze om foto’s met stickers en nummers op de vloer, zogezegd op vraag van een ‘externe dienst’. Al die foto’s en filmpjes heb ik telkens correct doorgestuurd via WeTransfer, omdat hun systeem de bestanden niet kon openen. Ik heb hiervan nog steeds alle verzendbevestigingen. Ik heb wat foto's bijgesloten maar kan altijd alles overmaken. Tijdens deze periode heb ik ook meermaals telefonisch contact geprobeerd: de wachttijd liep telkens op van 2 naar 5, 10, 15 en uiteindelijk 30 minuten. Ik moest telkens ophangen. Ik heb mijn telefoonnummer verschillende keren doorgegeven, maar ik ben slechts één keer teruggebeld. Tijdens dat gesprek werd gevraagd om foto’s te maken met genummerde stickers, wat ik toen ook heb gedaan. Na vier maanden wachten kreeg ik enkel een standaardbericht dat mijn klacht werd afgewezen omdat het ‘voorwiel versleten was’. Ik kreeg als ‘uitzondering’ een aanbod voor een nieuw voorwiel en borstels. Aangezien mijn vloeren blijvend beschadigd zijn, heb ik daarop een ingebrekestelling gestuurd met het verzoek tot een oplossing binnen 14 dagen (vervanging of schadevergoeding). Kort daarna kreeg ik exact hetzelfde standaardantwoord opnieuw, zonder enige inhoudelijke reactie. En zelfs zonder dat ik daarna nog iets had gestuurd, kreeg ik op een later moment nog een extra bericht waarin ze zeiden dat hun ‘interne afdeling het dossier had herbekeken’ maar hun standpunt niet zou wijzigen. Ze sloten af met een link naar onderhoudstips voor de robot, wat duidelijk naast de kwestie is. Samengevat:
• Ik heb maandenlang alle gevraagde informatie en bewijzen aangeleverd.
• De klantendienst heeft mij telkens opnieuw beziggehouden zonder concrete oplossing.
• Uiteindelijk weigeren ze elke vorm van compensatie, ondanks de zichtbare en blijvende schade. Ik vraag de hulp van Test Aankoop om mijn dossier te bekijken en te bemiddelen zodat ik een redelijke oplossing krijg:
• ofwel een nieuw vervangtoestel,
• ofwel een passende schadevergoeding voor de beschadigde natuurstenen vloeren.

In behandeling
W. M.
28/07/2025

Dwijl robot doet het niet

Beste De robot geraakt niet van zijn BASE af. De eerste keer werd dit opgelost door een nieuwe batterij te plaatsen. De 2de keer toen ik belde wilde de mevrouw aan de telefoon niet naar me luisteren als ik vertelde dat ik al alles had getroubleshoot (stekker uittrekken, wifi uittrekken, 2 meter rondom geen voorwerpen, propere BASE, propere robot,...) Ik heb contact gehad met de UK waar ze uiteindelijk zeiden dat België of Nederland Parts moet opsturen om de robot te herstellen. Na veel bellen en in de wachtlijn staan (meer dan 3 uur soms zonder iemand te spreken) hebben ze gevraagd de robot op te sturen... Vandaag kreeg ik een mail dat er niets scheelt met de robot... Zelfs de app geeft aan dat er iets scheelt Ik heb in totaal meer dan 10uur verspilt aan het oplossen van problemen voor iRobot... Deze tijd is helaas niet gratis

Afgesloten
S. D.
7/05/2025

Toestel werkt niet

Heb gisteren 6 mei mijn I Robot Roomba 405 geïnstalleerd thuis. Dit werkte goed doch moest ik al 3 updates doen. Bij de laatste update is mijn toestel blijven vasthangen. Ik kon ook via de app niets meer doen ... zelfs niet meer herstarten. Dit doorgegeven via mail doch daar geen antwoord op gekregen. dan maar gebeld naar de klantendienst en zijn hebben mij een mail gestuurd dat het een bug is en dat ik de batterij handmatig moet verwijderen door de onderplaat af te schroeven. Dit kan echter niet bij een nieuw product vind ik persoonlijk. Heb vanalles foto's getrokken. Ook mijn telefonisch contact met de klantendienst was ineens onderbroken omdat ik vond dat dit niet kon met een nieuw product die ook niet zo goedkoop is.

Afgesloten
B. J.
6/01/2025

Toestel werkt niet !!!!

Geachte mevrouw/heer, Op 21 augustus 2024], [kochten wij Irobot Roomba J7+ bestelnummer EU00406101 FACTUURNR :DOC-001982251] Ik stel echter vast dat echter van de dag levering heeft dit toestel nooit naar behoren gewerkt. Dit heeft geleid tot onmiddellijk klacht ingediend dat het toestel niet werkte : keert nooit naar zijn station terug, kan zelf het lokaar waar het staat (slaapkamer) voltooien. Allerhande uitleg werd gegeven maar Nooit tot een resultaat. Na voortdurend telefoneren en mailen werd op 25 november beslist dat we het toestel mochten terugsturen en dat het zou worden vervangen. Dit gebeurde dan ook en werd het opgezonden naar iRobot Nederland Europalaan 89 S Hertogenbosch. Echter van zodra het toestel daar toekwam kreeg ik een mail dat het hersteld was, en opnieuw naar ons opgestuurd. Hetzelfde toestel is dan ook onveranderd teruggekeerd !!! Met als resultaat dat het nog steeds niet werkt !!! Opnieuw hebben wij gebeld met Nederland en gemaild. opnieuw werd beloofd om het te vervangen en ons een terugstuur ticket te bezorgen. Echter tot heden mocht ik géén retourlabel ontvangen!!! Enkel steeds de vraag wenst u nog hulp ? En dat de bestelling met een ander Email adres gebeurde, hierop heb ik reeds meerdere keren geantwoord !!! Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen eind deze maand om een oplossing : vervanging of terugbetaling Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform