Terug

Twee maal car rental aangerekend en 'gestolen kinderstoel'

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: EUROPCAR

03/11/2025

Beste Ik stuur in verband met onze ervaring en factuur na afloop bij Europcar in Mallorca, 4-11/9/2025. Bij ophaling in de luchthaven werd ons vertelt dat we kosteloos een upgrade kregen (na reserving bij Rentalcars). Wij hadden een kinderstoel nodig, die gingen we ophalen op de juiste plek in de luchthaven. Via Rentalcars was een andere prijs gecommuniceerd dan werkelijk bij Europcar. Bij het terugbrengen van de wagen hebben wij de kinderstoel teruggebracht op die plek, verzekerde de persoon daar dat alles in orde was en kregen we geen papieren voor te ondertekenen wat voor ons al raar was. Daarop gingen we de auto terugbrengen en bij inspectie lieten we weten dat de kinderstoel al terug werd gebracht en dat was ook in orde volgens de persoon daar. Op onze factuur zien wij dat wij bovenop onze reservatie betaalden voor de upgrade (140 euro), dus niet kosteloos, en staat er dat de kinderstoel 'vermist' is en is die ons ook aangerekend voor meer dan 100 euro. Zo betaalden we meer dan 250 euro extra, bovenop wat we verwachtten. We hebben reeds contact genomen met Rentalcars (telefonisch en via mail) aangezien we daar reserveerden, die zeggen dat 1. contract is getekend bij Europcar voor een upgrade die betalend is (en ondertekend door mijn vriend die reed) en 2. dat er geen documenten zijn teruggevonden van de kinderstoel waardoor de claim dat we die hebben teruggebracht niet geldig is. Mijn vriend spreekt Spaans dus wij vonden dat de communicatie duidelijk en vlot verliep bij het ophalen en terugbrengen maar zijn dus wel volledig beroofd van ons geld. Ik vroeg in de luchthaven meermaals of de upgrade kosteloos was, anders gingen we dit niet doen, en de vrouw aan de balie had meermaals het op die manier uitgelegd. We stonden meer dan een uur aan de balie, met een kind van 1 jaar, waardoor we gehaast waren om te vertrekken en dus helaas niet goed genoeg het contract konden nalezen waar wel de upgrade is aangerekend. We probeerden ook al Europcar zelf te contacteren, via mail, maar we krijgen geen antwoord.

Berichten (1)

EUROPCAR

Naar: P. P.

03/11/2025

Bedankt om onze klantendienst te contacteren. Uw aanvraag werd geregistreerd onder referentie 24834552. Wees ervan overtuigd dat wij ons best doen om uw vraag zo snel als mogelijk te behandelen. Indien u informeert naar uw huurwaarborg, gelieve te noteren dat dit tot 10 werkdagen kan duren vooraleer het bedrag beschikbaar is op uw bankrekening. Wij informeren u dat, vanwege een toename in activiteit, de verwerkingstijden kunnen worden verlengd. Onze excuses voor het ongemak en wij danken u voor uw begrip. Vriendelijke groeten, ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Chère Cliente, Cher Client, Merci d’avoir contacté notre Service Relation Client. Votre demande porte la référence 24834552. Soyez assurés que nous restons mobilisés pour vous répondre dans les meilleurs délais. Si votre demande concerne votre pré-autorisation, nous vous informons que son montant est généralement disponible sur votre compte bancaire dans un délai de dix jours ouvrés. Nous vous informons qu'en raison d'un surcroit d'activité, les délais de traitement peuvent être rallongés. Nous vous prions de bien vouloir nous excuser pour ce désagrément et vous remercions de votre compréhension. Cordialement, Europcar – Service Relation Client ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Thank you for contacting our Customer Services department. Your request has been registered under reference 24834552. Please rest assured that we will do our best to handle your request as soon as possible. If you are enquiring about your rental deposit, please note this may take up to ten working days for the funds to be available on your account. Please note that due to an increase in activity, processing times may be longer than usual. We apologise for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding. Best Regards se.Thread_Id Europcar Belgium Customer Services thread::HjW395KOedy9tzjtapoFdiw:: Save trees. Print only when necessary. thread::HjW395KOedy9tzjtapoFdiw::


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform