Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Easykit: vroeg of laat word je in de steek gelaten
Ik heb niet de gewoonte van (slechte) reviews te schrijven maar bij deze zie ik het als mijn plicht. Het laatste jaar ben ik 3 keer teleurgesteld geworden in de service/klantgerichtheid van Easykit.1. Mijn ventilatiesysteem van een tiental jaar oud maakt een brommend geluid. Ik vraag Easykit om een technieker te sturen maar ze melden mij dat ze geen ondersteuning meer kunnen bieden en dat ik beter een ander toestel (van enkele duizenden euro’s) aanschaf. Ik ga zelf aan de slag en na het reinigen van de twee ventilatoren werkt het toestel terug feilloos. Bedankt Easykit.2. Nadat de terugslagklep en de 3-wegklep van het door Easykit ontwikkelde Rainmatic regenwaterrecuperatiesysteem de geest geven en ik deze vervang, begint de dichting tussen de regenwaterpomp en de rainmatic voorraadbak te lekken. Ik vraag aan Rainmatic om een nieuwe dichting, en krijg als antwoord dat ze die dichtingen niet apart kunnen aanbieden en ik elders naar een vergelijkbare dichting kan proberen zoeken. Ik vraag om een artikelnummer/specificaties en krijg als antwoord bij Easykit Melle dat hun studiebureau gewoonlijk niet op vragen antwoordt of dat deze antwoorden maanden op zich laten wachten. Ik spuit dan maar, bij gebreke aan deftige oplossing, de boel dicht met Tec7. Bedankt Easykit.3. Mijn warmtepomp laat het dit jaar bij de opstart afweten. Een technieker van Easykit komt langs en zegt me, na contact met Daikin, dat dit een bekend probleem is (lek in reservoir door roest) dat volledig onder garantie verholpen wordt. Ik hoef niets te betalen. De daaropvolgende week komt er alsnog een factuur. De warmtepomp is niet hersteld en ze hebben geen zicht op de herstelling omdat ze wachten op Daikin. Ze kunnen wel een factuur sturen ondanks eerdere mondelinge bevestiging (ook rechtsgeldig) dat ze dit niet zouden doen. We zijn ondertussen 2 maanden verder. Het is koud in huis, de kerstperiode komt eraan, maar geen zicht op warmte. Easykit geeft zo goed als letterlijk toe dat je beter rechtstreeks de producent contacteert in plaats van op hen te rekenen. Een compromis voor de factuur en/of het eventueel bijvullen van het systeem om toch weer enkele dagen/weken warmte te hebben wordt categoriek geweigerd. Bedankt Easykit.Vroeg of laat is een herstelling aan huishoudelijke toestellen nodig. Op Easykit hoef je daarvoor echter niet te rekenen. Een verwittigd man/vrouw is er twee waard.
Foutieve werking na installatie
Beste,Wij zijn vorig jaar naar een easy kit filiaal in Maldegem gegaan. Daar hebben we vermeld dat we verbouwen (geen nieuwbouw) en graag onze radiatoren willen vervangen. Na een hele reeks samenzitten, heel duidelijke foto's te nemen en meer dan dubbel te confirmeren zijn wij met jullie in zee gegaan. We hebben destijds toen ook gekozen om een expert in te schakelen die de radiatoren kwam installeren. De dag van aankomst bleek al snel dat de technieker niet overweg kon met de oude koperen systemen en heeft dan enkel de alupex leidingen aangesloten aan de chauffages waar dat mogelijk was. Daarna heeft het maanden geduurd met tal van emails en telefoons alvorens er een constructieve oplossing werd aangeboden. Ook daar kregen wel al een eerste keer te horen dat dit projecten niet voor Easy Kit weggelegd zijn. Hadden ze dit op voorhand aangegeven was er geen enkel probleem geweest. Nadien is er dan uiteindelijk een tweede technieker langsgekomen met meer ervaring die voor ons de kopersysyemen heeft aangesloten. Het was toen al een weg die heel wat voeten in de aarde nodig had en dit was niet aangenaam voor ons als zowel jullie. Wij hebben toen zelf ook de extra benodigde materialen 100% uit onze eigen zak betaald zonder tegenmorren. Dat terzijde was de installatie wel gebeurd, en deden wij verder met onze verbouwing. Momenteel ervaren we hier onze eerste winter samen met twee kindjes, waaronder één van 8 weekjes oud. En wij beginnen rariteiten op te merken met sommige van onze radiatoren. Ik heb dit dan maar samen met een loodgieter bekeken omdat wij hier zelf leek in zijn (zie verwijzing dat we ook bij jullie voor een technieker hadden gekozen voor diezelfde reden). Nu blijkt het volgende:1. Twee van de vier aangesloten alupex chauffages zijn de toe en afvoer omgewisseld. Dit is maar zo simpel als rood en blauw correct aan te sluiten en toch is er daar de mist in gegaan. Gevolg is dat twee chauffages veel trager en maar half warm worden. Online spreekt men van een rendementsverlies van 40% op ons type chauffages.Ons stoken is hierdoor ook een stuk hoger. Hoe kan dit opgelost worden? En wanneer kunnen jullie langs komen? 2. Boven zijn er twee circuits waar er op elk circuit 2 chauffages zijn aangesloten. Dit is een één pijpsysteem en daar bestaan er specifieke koppelingen voor (waarbij als er 1 chauffage afgesloten is, de andere wel nog warmte krijgt). Maar hier heeft easy kit dan gekozen voor een standaard mengkraan, waarbij altijd alle chauffages op 5 moeten staan of anders is er niet voldoende debiet om de tweede chauffage in de rij voldoende op te warmen. Bijkomend is de mengkraan dan nog op de afvoer aangesloten en niet de toevoer. Hiervan zitten er foto's in bijlage. Gevolg daar is dat we ook onnodig stoken in kamers die leeg staan en dat de toe en afvoer ook omgedraaid zitten. Met andere woorden ook weer chauffages die maar half en gedeeltelijk opwarmen. En wij opnieuw maar stoken. Wij willen graag zo snel mogelijk een respons omdat we putje winter anderen met twee jonge kinderen en een chauffage systeem die niet naar behoren werkt. Zoals vermeld hebben wij speciaal gekozen voor vakmensen van easy kit om ons te ondersteunen maar ook daar is de expertise helemaal fout gelopen..Wij zitten met de handen in het haar omdat wij mooi alles op tijd betaald hebben, en nu achteraf met de miserie zitten en vrezen om nog eens dik te betalen voor een professionele loodgieter om alles op te lossen.Als we dit op voorhand geweten hadden, hadden we direct naar een professionele loodgieter gegaan en had easy kit eerlijk moeten toegeven dat de installatie hun petje te boven ging. Dan was er tot op vandaag waarschijnlijk geen enkel probleem geweest.
Weigeren betaalde goederen te leveren
Geachte,Op 30/11/2022 deden wij onze bestelling bij Easykit in het filiaal te Roeselare, gelegen Kleine Weg 233.Toen bestelden wij onze leidingen voor het sanitair alsook de leidingen van de elektriciteit daar wij normaliter eind december/ begin januari gingen starten met het plaatsen van deze leidingen in onze nieuwbouwwoning.Op 27/12 Zouden deze goederen geleverd worden.Wij houden de hele dag vrij zodoende de levering kan uitgevoerd worden, doch zien wij niemand.Vervolgens contact opgenomen met het filiaal.Daar deelden ze na enkele telefoontjes mee dat er een fout is gebeurd en dat de levering dient verplaatst te worden (de eerste problemen bij de levering).Vervolgens werd er een nieuwe datum afgesproken op 28/02 wanneer ze de goederen kunnen leveren.Op 28/02 komen ze eindelijk de goederen leveren.Wij plaatsen deze goederen onmiddellijk binnen in de woning.De goederen die wij niet onmiddellijk konden gebruiken hebben wij onmiddellijk weggeborgen in ons voertuig en vervolgens in een afgesloten ruimte geplaatst waar wij wonen.Eind juni leggen wij de laatste kabels van de elektriciteit en stellen we vast dat de 3G6 xvv kabel voor het fornuis niet werd geleverd.Wij namen contact op met het filiaal te Roeselare waar ze ons telefonisch leuk meedeelden dit is jullie fout, je kan bij ons een nieuwe aankopen, de levering is te lang geleden uitgevoerd en ze zouden dit niet meer bij hun firma kunnen controleren. (tweede probleem bij de levering)Omdat de chapist reeds vastlag hebben wij een nieuwe kabel moeten kopen om deze nog vlug te kunnen leggen.Afgelopen weekend starten wij met het plaatsen van onze stopcontacten en lichtpunten in onze woning.Hierbij stelden wij vast dat de schakelaars van onze slimme sturing (niko home control) niet werden meegeleverd.De rest werd wel geleverd. (probleem 3 bij de levering)Wij namen contact op met easykit te Roeselare. Vanzelfsprekend is het terug onze fout dat de goederen niet werden geleverd en is de service dik onder 0.Het is wel toevallig dat bij deze levering van bij het begin reeds alles is foutgeloven. Daarnaast is het nog toevalliger dat alle dure goederen juist niet werden geleverd en alle andere goederen wel.Ik weet niet of dit de praktijk is van easykit om meer winst te halen?
Verkeerde en vertraagde leveringen
BesteIn de lente van 2022 hebben wij besloten om met Easykit Beerse onze nieuwbouw te voorzien van technieken. Doorheen de lente en zomer ben ik met mijn partner meerdere malen langsgekomen om dit project in details te bespreken. Deze details hielden in, volledige uitwerken van het sanitair, ventillatie, verwarming en elektriciteit, met hun deadlines. Tijdens deze sessies was er een duidelijke communicatie dat sommige producten vertraging konden oplopen en tijdig bestellen de voorkeur had, dit hebben we dan ook in rekening genomen van onze werkzaamheden en planning.Doorheen de oplevering van de technieken bleek al snel duidelijk dat niet alles liep en nog steeds niet loopt zoals gepland/gecommuniceerd werd. Volgende problemen en klachten heb ik ondervonden:1. Techniek Ventillatie: Het initiele opgemaakte plan en componenten lijst komt niet meer overeen met de realiteit. Tijdens de installatie bleek al snel dat ik 100 meter leidingen te kort kwam.2 Techniek Ventillatie: Er zijn materialen (Galva Buizen) voorzien die tijdens de zomer van 2022 uit het project zijn gehaald. Deze galva buizen, zijn pas opgeleverd wanneer de afwerking van de woning 90% rond is.3. Techniek Ventillatie: De galva buizen zijn zonder te communiceren geleverd op het adres van ons appartement. Deze staan nu reeds 6 weken in de weg, helaas hebben wij niet de middelen om deze terug te bregen aangzien het 8 stuks zijn van 2 meter lang die niet passen in een gewone wagen.4. Techniek Sanitair: Ondanks een tijdige bestelling langs onze zijde (Begin Januari) en de mondelinge feedback van de Easykit medewerker dat de warmtepompboiler in het algemeen geen vertragingen heeft hebben we tot heden nog steeds geen warmtepompboiler mogen ontvangen. Aangezien er tot eind april een actie is van deze leverancier ten waarde van 250Euro, zullen wij dit dus mislopen.5. Algemeen: - Easykit heeft zeker werkpunten omtrent het intern communiceren tussen de filialen en het magazijn/leveringen. - Easykit maakt het de klant bijna onmogelijk om de leveringen degelijk op te volgen met de reeds betaalde facturen.- Easykit verwacht dat de facturen van de goederen tijdig op voorhand gebeurd, zonder enige garantie te geven van levering! (Sommige materialen hebben wij 3 maanden op voorhand betaald zonder deze levering te krijgen noch degelijke communicatie over de verwachte leverings datum).Voor punt 2,3,4 heb ik getracht om via telefonisch contact en email verkeer om onze situatie te verduidelijken en impact langs onze zijde uit te leggen. Helaas krijgen wij steeds hetzelfde excuus en uitleg te horen. Nu en dan verwijten ze ons dat wij de facturen maar moesten nalezen alvoor we deze betaalde, zo hadden we de mogelijkheid om bepaalde artikelen te schrappen. (Dit laatste is net de reden waarom we met Easykit samenwerken om ons hierin te begeleiden).(2,3) De galva buizen, deze staan op ons appartement, zonder dat wij hiervoor gevraagd hebben. We krijgen klachten van de buren omdat deze buizen in de weg staan. Easykit zegt dat wij deze moeten terugleveren in hun filiaal. Hiervoor moeten wij een aanhangwagen huren wat ons opnieuw geld en tijd kost.(4) Omdat we de warmtepompboiler niet in ons bezit hebben kunnen we de tegemoetkoming van 250 Euro niet aanvragen. Omtrent het eerste punt, is deze offerte van ventillatie met alle extra materialen is duurder uitgekomen dan bij een professionele leverancier. (Kwaliteit is nog te betwisten maar dit heeft alvast zeker impact op het EPB). Dit is doorheen de installatie en in het begin van de samenwerking reeds besproken geweest en heeft Easykit met een compensatie gewerkt.Graag hadden we voor het misverstand van de Galva Buizen een oplossing gezien van Easykit en tevens had ik graag een oplossing gezien voor de misgelopen tegemoetkoming van de warmtepompboiler.(twv250 Euro).Mvg
levering gebeurd niet
Beste,op 22/4 bestelde ik bij Easykit een totaalpakket vloerverwarming met een warmtepomp . de vloerverwarming werd te laat geleverd (enkele dagen ) maar dat is niet het grootste probleem .De warmtepomp bestaat uit 2 delen , binnen - en buitenunit .in Juni was er een buitenunit beschikbaar en geen binnenunit , Ik meldde toen dat ze mochten leveren als alles compleet was . in eind Juli is er een binnenunit geleverd ZONDER buitenunit . talloze mails en telefoons later kan men nog steeds de bestelde apparatuur niet leveren .de algemene voorwaarden geven aan dat ik na 8 weken (na de originele leverdatum van 28/5/2022) de bestelling kan annuleren. Alleen dan staat hier een halve installatie waar ik niets mee ben .uw inzicht aub , wat doe ik best , een soort ingebrekestelling sturen ? mvg, Gerrit
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten