Ik heb niet de gewoonte van (slechte) reviews te schrijven maar bij deze zie ik het als mijn plicht. Het laatste jaar ben ik 3 keer teleurgesteld geworden in de service/klantgerichtheid van Easykit.1. Mijn ventilatiesysteem van een tiental jaar oud maakt een brommend geluid. Ik vraag Easykit om een technieker te sturen maar ze melden mij dat ze geen ondersteuning meer kunnen bieden en dat ik beter een ander toestel (van enkele duizenden euro’s) aanschaf. Ik ga zelf aan de slag en na het reinigen van de twee ventilatoren werkt het toestel terug feilloos. Bedankt Easykit.2. Nadat de terugslagklep en de 3-wegklep van het door Easykit ontwikkelde Rainmatic regenwaterrecuperatiesysteem de geest geven en ik deze vervang, begint de dichting tussen de regenwaterpomp en de rainmatic voorraadbak te lekken. Ik vraag aan Rainmatic om een nieuwe dichting, en krijg als antwoord dat ze die dichtingen niet apart kunnen aanbieden en ik elders naar een vergelijkbare dichting kan proberen zoeken. Ik vraag om een artikelnummer/specificaties en krijg als antwoord bij Easykit Melle dat hun studiebureau gewoonlijk niet op vragen antwoordt of dat deze antwoorden maanden op zich laten wachten. Ik spuit dan maar, bij gebreke aan deftige oplossing, de boel dicht met Tec7. Bedankt Easykit.3. Mijn warmtepomp laat het dit jaar bij de opstart afweten. Een technieker van Easykit komt langs en zegt me, na contact met Daikin, dat dit een bekend probleem is (lek in reservoir door roest) dat volledig onder garantie verholpen wordt. Ik hoef niets te betalen. De daaropvolgende week komt er alsnog een factuur. De warmtepomp is niet hersteld en ze hebben geen zicht op de herstelling omdat ze wachten op Daikin. Ze kunnen wel een factuur sturen ondanks eerdere mondelinge bevestiging (ook rechtsgeldig) dat ze dit niet zouden doen. We zijn ondertussen 2 maanden verder. Het is koud in huis, de kerstperiode komt eraan, maar geen zicht op warmte. Easykit geeft zo goed als letterlijk toe dat je beter rechtstreeks de producent contacteert in plaats van op hen te rekenen. Een compromis voor de factuur en/of het eventueel bijvullen van het systeem om toch weer enkele dagen/weken warmte te hebben wordt categoriek geweigerd. Bedankt Easykit.Vroeg of laat is een herstelling aan huishoudelijke toestellen nodig. Op Easykit hoef je daarvoor echter niet te rekenen. Een verwittigd man/vrouw is er twee waard.