BesteIn de lente van 2022 hebben wij besloten om met Easykit Beerse onze nieuwbouw te voorzien van technieken. Doorheen de lente en zomer ben ik met mijn partner meerdere malen langsgekomen om dit project in details te bespreken. Deze details hielden in, volledige uitwerken van het sanitair, ventillatie, verwarming en elektriciteit, met hun deadlines. Tijdens deze sessies was er een duidelijke communicatie dat sommige producten vertraging konden oplopen en tijdig bestellen de voorkeur had, dit hebben we dan ook in rekening genomen van onze werkzaamheden en planning.Doorheen de oplevering van de technieken bleek al snel duidelijk dat niet alles liep en nog steeds niet loopt zoals gepland/gecommuniceerd werd. Volgende problemen en klachten heb ik ondervonden:1. Techniek Ventillatie: Het initiele opgemaakte plan en componenten lijst komt niet meer overeen met de realiteit. Tijdens de installatie bleek al snel dat ik 100 meter leidingen te kort kwam.2 Techniek Ventillatie: Er zijn materialen (Galva Buizen) voorzien die tijdens de zomer van 2022 uit het project zijn gehaald. Deze galva buizen, zijn pas opgeleverd wanneer de afwerking van de woning 90% rond is.3. Techniek Ventillatie: De galva buizen zijn zonder te communiceren geleverd op het adres van ons appartement. Deze staan nu reeds 6 weken in de weg, helaas hebben wij niet de middelen om deze terug te bregen aangzien het 8 stuks zijn van 2 meter lang die niet passen in een gewone wagen.4. Techniek Sanitair: Ondanks een tijdige bestelling langs onze zijde (Begin Januari) en de mondelinge feedback van de Easykit medewerker dat de warmtepompboiler in het algemeen geen vertragingen heeft hebben we tot heden nog steeds geen warmtepompboiler mogen ontvangen. Aangezien er tot eind april een actie is van deze leverancier ten waarde van 250Euro, zullen wij dit dus mislopen.5. Algemeen: - Easykit heeft zeker werkpunten omtrent het intern communiceren tussen de filialen en het magazijn/leveringen. - Easykit maakt het de klant bijna onmogelijk om de leveringen degelijk op te volgen met de reeds betaalde facturen.- Easykit verwacht dat de facturen van de goederen tijdig op voorhand gebeurd, zonder enige garantie te geven van levering! (Sommige materialen hebben wij 3 maanden op voorhand betaald zonder deze levering te krijgen noch degelijke communicatie over de verwachte leverings datum).Voor punt 2,3,4 heb ik getracht om via telefonisch contact en email verkeer om onze situatie te verduidelijken en impact langs onze zijde uit te leggen. Helaas krijgen wij steeds hetzelfde excuus en uitleg te horen. Nu en dan verwijten ze ons dat wij de facturen maar moesten nalezen alvoor we deze betaalde, zo hadden we de mogelijkheid om bepaalde artikelen te schrappen. (Dit laatste is net de reden waarom we met Easykit samenwerken om ons hierin te begeleiden).(2,3) De galva buizen, deze staan op ons appartement, zonder dat wij hiervoor gevraagd hebben. We krijgen klachten van de buren omdat deze buizen in de weg staan. Easykit zegt dat wij deze moeten terugleveren in hun filiaal. Hiervoor moeten wij een aanhangwagen huren wat ons opnieuw geld en tijd kost.(4) Omdat we de warmtepompboiler niet in ons bezit hebben kunnen we de tegemoetkoming van 250 Euro niet aanvragen. Omtrent het eerste punt, is deze offerte van ventillatie met alle extra materialen is duurder uitgekomen dan bij een professionele leverancier. (Kwaliteit is nog te betwisten maar dit heeft alvast zeker impact op het EPB). Dit is doorheen de installatie en in het begin van de samenwerking reeds besproken geweest en heeft Easykit met een compensatie gewerkt.Graag hadden we voor het misverstand van de Galva Buizen een oplossing gezien van Easykit en tevens had ik graag een oplossing gezien voor de misgelopen tegemoetkoming van de warmtepompboiler.(twv250 Euro).Mvg