Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Arrogante opdringerige verkoper
Op zaterdag 14/6 zijn wij naar de Keukenbouwer geweest in Zandhoven. Daar werden wij ontvangen door Yan. Ondanks hij niet van dit filiaal was maar van Roeselare, ging hij ons verder helpen. Na onze smaak en keuze door te geven, ging hij een offerte opmaken. Wanneer hij terug kwam met de offerte ging hij, niet op onze vraag, contact nemen met zijn baas om te horen voor een extra korting. Ineens kon er €3000 extra van de offerte (zie foto)… daarnaast konden wij later de keuken alsnog aanpassen naar onze noden en wensen voor deze prijs of minder. Wanneer wij hem duidelijk maakten dat wij nog in afwachting zijn van een goedkeuring omtrent de bouwvergunning vertelde hij ons dat dit in de voorwaarden van de verbreking stond. Wij vroegen alsnog dit op te nemen doch heeft hij dit niet opgenomen. Vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met Yan en het gesprek opgenomen. Ook hier was er in het begin van alles mogelijk. Hij vertelde ons dat er nog niet was besteld en nog niets op papier stond. Wanneer ik vroeg naar de mogelijkheid om de keuken te annuleren gelet er minimale inspanningen werden verricht was dit absoluut niet mogelijk… Op de Google reviews zijn er duidelijk nog mensen die hetzelfde lot hebben ondergaan.
Onafgewerkte keuken
Geachte, Er zijn vele gebreken die maar niet opgelost worden. 1) verkeerde frigokast= opgelost 2) verkeerde opmeting werkblad… in afwachting 3) verkeerde plaatsing eigen vaatwasser , waardoor defect en beroepen zich op verkoopsovereenkomst, maar bij plaatsen keuken heeft technieker zelfs de vraag niet gesteld te plaatsen of niet. 4) grijze ventilatierooster onder frigo in witte keuken 5) de eene kast heeft links een zijpaneel, rechts niet, in toonzaal ofwel niet ofwel beide kanten. 6) ontbrekend aluminium beschermplaat onder gootsteen. 7) niet goed afgewerkte vochtwerende plint waardoor er vocht tussenkan.
Betaingsprobeem
Geachte mevrouw/heer, Op [datum], [beschrijf kort welk product of dienst je op die datum hebt gekocht met eventuele referentie. ] Ik stel echter vast dat [Uitleg van het ondervonden probleem, de reden van uw klacht]. Dit heeft geleid tot [uitleg over de ongemakken/schade] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen [beschrijf de actie/reactie die u van het bedrijf verwacht en tegen wanneer]. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Slechte dienst na verkoop
Beste Keukenbouwer, mijn klacht werd reeds meermaals via mail uitgelegd, zo dus zijn de details jullie wel bekend. Het betreft een zeer slechte dienst na verkoop na gebrekkige installatie en aanhoudende problemen die zonder gevolg worden gelaten. De keuken werd vorig jaar besteld als zijnde bedoeld om in ons nieuwe aangekocht appartement de oude te vervangen. Voorheen hadden wij ook bij de Keukenbouwer besteld en waren wij wel tevreden! De keuken werd ondanks de vele en grote "bumps allong the road" eindelijk ter installatie gebracht begin mei. De installatie was voorzien om 2 dagen te duren, finaal na één dag was alles klaar. Anekdote, blijkbaar is het zo dat voor de installatie ook nog de keuken geleverd wordt, daar hadden wij niet op gerekend. Wij hadden parkeerverbod aangevraagd voor die 2 dagen, wat dus overbodig was, want de levering stond gepland de dag, dus vrijdag, ervoor. Al onze gemaakte kosten in de vuilbak wegens gebrekkige communicatie. Dan de problemen waarover het gaat: - De gaten voor de stopcontacten waren veel te groot, zelfs met de correcte afdekplaatjes zie je nog net de openingen van de gemaakte gaten. Ook zaten alle stekkers los en zijn deze moeilijk vast te schroeven. - De dampkap, doordat er een centrale afzuiging is vanuit het appartement moet de dampkap een aangepaste klep hebben. Dit was zo gemeld bij het plaatsbezoek én in de winkel. Bij levering werd al opgemerkt door de leverancier dat dit verkeerd was. De installatie werd verdergezet, vandaag hebben wij het probleem dat er voortdurende afzuiging hoorbaar is, stof wordt aangezogen en verlies van energie! - de dampkap zelf; bij het openschuiven valt de filter er uit, schade aan kookvuur op termijn niet te overzien. Zeker omdat het over een verhuur appartement gaat is het belangrijk dat alles goed vast zit. - De keukenbladen zijn oneffen op elkaar aangesloten, kleine opening tussen de twee, risico op vocht en vuilophoping maar ook schade op termijn. Deze problemen werden aangekaart en telefonisch werd ondersteuning gegeven. Zelf hebben wij nog de stekkers goed kunnen installeren maar de rest, zeker gezien wij voor meer dan 14.000 euro hebben betaald, willen wij door de Keukenbouwer laten herstellen, garantie en service moet er zijn! Er werd meermaals een afspraak gemaakt maar niet nageleefd. De laatste afspraak, tijdens onze vakantie werd zelfs niet afgebeld. De hele dag vrijhouden om dan finaal te horen dat hij door andere werken binnen de filialen niet aanwezig kan zijn en hij "ergens na het verlof" contact zal opnemen. We spreken dus over een wachttijd die ver voorbij de 4 maand na installatie zal gaan alvorens simpele problemen zijn opgelost. En dan nog spreken wij over het eerste bezoek om "eens te komen kijken" nog geen herstelling dus. Beste keukenbouwer, wij zijn als terugkerende klant zeer misnoegd en teleurgesteld, wij willen alleen maar dat de keuken die wij goed hebben betaald wordt voorzien en verwachten dat onze problemen niet als banaal worden beschouwd. Op dit moment verhuren wij het appartement en kunnen wij niet instaan voor o.a. mogelijke schade. Wij verwachten het volgende en zeer dringend: - een installatie van de juiste klep op de aansluiting van de dampkap. - Een nieuwe dampkap waarvan de filter niet los zit. - Ofwel de vervanging van de werkbladen, ofwel de nodige herstelling met levenslange garantie! Tot slot een tegemoetkoming die wij willen opeisen en wel voor de ongemakken die wij hebben geleden, de werken die wij achteraf zelf nog hebben moeten uitvoeren, eventueel zelfs de parkeerkosten. Maar bovenal een tegemoetkoming die terecht is doordat de kookplaat die initieel als inductie was voorzien, dus veel duurder was, niet werd geïnstalleerd. Deze is finaal vitrokeramisch geworden en veel goedkoper. Dat verschil werd nooit terugbetaald. In totaal lijkt mij een compensatie van 500.00 euro zeker geen overbodige eis. Op een keuken die finaal 14.533,42 euro heeft gekost! Wij willen dringend jullie aandacht vragen voor onze problematiek en verwachten dat voor het einde van de maand augustus al onze problemen van de baan zijn. Ik heb al vele mails verstuurd, vandaag is de maat vol.
Verkeerde keukenblad
Gericht naar laure vandewalle, Dag laure ik denk dat je verkeerd bent hoor! Bestelbon van pure white poli is van vrienden van ons omdat we dit meedeelden aan phillipe die uiteraard niet echt weet waarover hij bezig was. Wij hebben getekend volgens alle papieren bij ons voor Miami White er staat niks van poli bij dus vanwaar dan dit gekozen? Hieronder vind je ons papier met alle details! Maar geen sprake van een bestelbon! Maar van poli was er totaal geen sprake en hebben er ook niet voor getekend dat heeft meneer phillipe van paemel zelf beslist! Mvg Thomas
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten