Meest recente klachten

G. B.
10/07/2025

Niet naleven van voordelen

Beste, Bij deze een beschrijving van een situatie die zich enkele dagen geleden voordeed in het Domino’s restaurant in Bobbejaanland, waarvan ik het gevoel heb dat dit niet enkel nadelig is geweest voor mij, maar wat een gerichte en doelbewuste afzetterij is in het algemeen, waar naar mijn vermoeden al duizenden bezoekers onterecht zijn ingelokt en wat eens aangepakt, of op zijn minst onderzocht mag worden. Ik stond onlangs aan te schuiven bij het Domino’s restaurant in Bobbejaanland en bestelde vervolgens wat ik nodig had: een pizza, een cheesybread, een Jupiler en een frisdrankje. Ik rekende af en keek de rekening even na: …… de prijzen klopten allemaal en het geheel telde samen mooi op, tot ik merkte dat er op het menubord boven de toog stond: “Menu deal: 1 pizza + 1 soft drink = save €2” Dat had ik even niet gezien voor ik bestelde. Ik bekeek dan nog maar eens mijn rekening, want ik had namelijk – onder andere – 1 pizza besteld, en 1 frisdrank, exact zoals de “menu deal” die op het bord stond voorschreef, maar op mijn rekening stond geen €2 korting verrekend. ik vroeg dan maar verduidelijking aan de serveerster waarbij ik eerder afrekende, en vroeg waarom ik net de volle prijs had betaald voor producten waar ik zogezegd €2 op zou moeten besparen. De serveerster raakte verward door mijn vraag en liep even naar achter om het met haar baas te bespreken. Even later kwam ze terug met de verklaring voor onze situatie: je krijgt enkel de €2 korting van de menu deal als je bij het bestellen effectief de woorden uitspreekt dat je de menu deal wil bestellen, wat ik dus niet had gedaan (ik had het verwoord als: “1 pizza margherita en een cola”. Ik liet het er voor toen maar bij, aangezien ik al behoorlijk wat tijd had verloren met wachten op het bestellen en dergelijke, en het was zo wel druk genoeg voor die serveerster die duidelijk wel haar best deed om iedereen verder te helpen, maar ik vond het toch wel de moeite waard om dit voorval even op te schrijven en naar jullie door te sturen. Het gaat hier om iets schijnbaar onbenullig, slechts €2, maar ik kan me niet weerhouden om gefrustreerd te raken als ik denk aan hoeveel 2 euro’s dit Domino’s restaurant (en waarschijnlijk veel andere restaurants) op deze manier in zijn eigen zak heeft kunnen houden en vind het ergens gewoon immoreel om mensen voor te houden dat er een deal is, maar dat die er enkel is wanneer je ‘de magische woorden’ uitspreekt. Hoe dan ook, bekijk maar even of jullie hier iets mee kunnen doen en alvast bedankt voor het lezen van mijn mail! Met vriendelijke groeten,

Opgelost
K. H.
10/08/2023

In gebreke stelling voordelen abonnement

Beste, Op 08/07/2023 kochten wij een abonnement aan voor onze zoon. Dit was een Gold pass met een aantal extra voordelen, zoals 4 gratis Speedy passes one ride, Gratis toegang voor 65+ers, 4 tickets om vrienden voor 10 euro mee te nemen, korting op parkingabonnement enz... * Rond 15/07/23 halen we met het e-ticket het fysieke abonnement af. We krijgen het gold pass kaartje en verder de melding dat alles in orde is. We gaan ervan uit dat de voordeelvouchers digitaal steeds kunnen worden opgevolgd door het pretpark met de Gold pass.*Op 06/08/2023, daags voor een gepland bezoek, informeren we ons telefonisch over hoe en waar we die vouchers kunnen vinden. Er wordt ons gezegd dat die normaal worden meegegeven bij het afhalen van het abonnement, en dat het soms kan gebeuren dat deze niet voorradig zijn. Bij het fysiek ophalen van het abonnement hebben we echter geen vouchers ontvangen, vandaar onze telefonische vraag. Er wordt ons ook gemeld dat de vouchers niet digitaal bezorgd kunnen worden, en dat we op de dag van het bezoek de vouchers kunnen verkrijgen aan de infobalie.*Op maandag 7/08/23 willen we met het abonnement gebruik maken van 3 van de 4 tickets om aan 10 euro vrienden mee te nemen en gaan met deze vraag naar de infobalie. Daar wordt ons verteld dat wij die vouchers al ontvangen zouden hebben, want zo staat het in de computer. Er wordt verteld dat er op een bepaalde knop moet gedrukt worden bij ontvangst van de vouchers en blijkbaar is er op die knop gedrukt. *Na lang argumenteren zonder resultaat, zit er niets anders op dan op dat moment extra tickets te kopen voor 3 personen, totaal 128 euro.*Het argument 'dat er op de knop is gedrukt in het systeem' is uiteraard onvoldoende als bewijsvoering vanwege Bobbejaanland. Een verstrooide mederwerker is geen bewijs.*Wij hebben op geeen enkel moment moeten tekenen op één of andere manier voor ontvangst van de vouchers. Bijgevolg ligt de bewijslast dan ook aan de zijde van Bobbejaanland.Wij hopen op een constructieve oplossing waarbij we alsnog de voordelen waar we recht op hebben bij dit abonnement (op het moment van aankoop) verkrijgen en vergoed worden voor de onvoorziene kosten (128 euro) die we hebben moeten maken.In afwachting van een reactie.Vriendelijke groeten.

Opgelost
S. E.
24/08/2022

Promo 1+1 tickets Bobbejaanland

Beste, Ik heb 6+1 tickets geboekt via het order 8513526 bij Bobbejaanland voor een dagbezoek aan het attractiepark. Ik heb hiervoor de promotiecode gebruikt ZOMER022 Hoewel op scherm stond dat de promocode duidelijk geactiveerd werd blijkt bij het eindresultaat en mijn betaling dat het is misgelopen.De 1+1 actie is enkel toegepast op de eerste twee tickets en vervolgens niet op de volgende 5. In de voorwaarden stond NIET vermeld dat de promo enkel op de eerste twee tickets van toepassing was EN er stond niet vermeld dat je in groepjes van twee of per twee tickets moest bestellen, anders zou ik dat uiteraard wel gedaan hebben. Er staat enkel dat je twee tickets moet ingeven en de berekning achteraf wordt gemaakt. Het is pas bij ontvangen van de tickets dat je duidelijk ziet op de tickets dat de actie niet is toegepast. Waardoor ik in totaal 233.40 EURO betaald heb terwijl dit in mijn beleving 186.6 EURO moest zijn na berekening:3X Dag ticket Volwassen = 128.7 EURO 3X Dag ticket Volwassen 1+1 promo = 0 EURO 1X Dag ticket Kind = 39.90 EURO 2X Parking = 18 EURO Dit zou willen zeggen dat ik 46,8 EURO teveel heb betaald. Ik ging er initieel van uit dat dit over een fout in de IT systemen ging en dit niet intentioneel gebeurd is maar na contactname blijkt Bobbejaanland hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid op te nemen. Wel raar dat na mijn klacht, de promotie offline is gehaald terwijl ze nog geldig was tot 30/08?In mijn beleving heb ik intussen bijna 47 euro te veel betaald en daarop wil Bobbejaanland geen actie ondernemen. Ik zou dit graag terugbetaald krijgen. Tenslotte hebben we met zeven personen de dag daar doorgebracht en nog heel wat andere consumpties betaald. Alvast dank voor alle mogelijke hulp bij deze. Mvg, Suzy

Afgesloten
A. D.
7/09/2021

Geldigheid tickets

Beste, Vorig jaar hebben wij tickets besteld voor halloween, maar door covid werdt het paprk gesloten. Maar zoals toen aangegeven werden deze tickets verlengd tot 2021. Dus bij deze wou ik de reservatie maken. Voor de dag entree is dit gelukt zonder problemen. Nu wou dit niet lukken voor de spookhuizen. Dus nam ik even contact met jullie. (10x toegang tot de spookhuizen)Maar hier werd mij vertelt dat deze niet herboekt konden worden of terugbetaaldDe communicatie hier rond was duidelijk niet voldoende. Jullie hebben van iedereen de contact gegevens wanneer ze de tickets aankopen. Aangezien dit een verplicht veld is op jullie website. Dus graag zou ik dit jaar gewoon mijn tickets kunnen gebruiken.

Afgesloten
S. P.
5/04/2019

Bobbejaanland Abonnementen Pasvoordeel

Gisteren bleek plots dat je geen 50% korting meer had met je Bobbejaanland abonnement bij Phantasialand.Leuk dan mag je plots 100 € voor twee ipv 50 € betalen. Dank je Bobbejaanland.Dus men wist dit al minstens een week, maar abonnees verwittigen, nee dat is te veel werk?Wel snel stiekum hun pasvoordelen website aanpassen, zodat men ingedekt is.Maar dan sta je wel met je pas (en ik was blijkbaar niet de eerste) na 2 uur rijden aan de kassa.Natuurlijk is Bobbejaanland op die manier juridisch ingedekt.Kous is af voor hen.Wel voor mij niet, als bedrijf en klantenservice schiet je daar toch enorm te kort.1. Je hebt alle gegevens van je abonnees, een korte email als er iets wijzigt aan de pasvoordelen, is toch het minste wat je kan doen.2. Je kan dan wel zeggen dat je deze voordelen ten allen tijde kan aanpassen. Wat houd je tegen om volgend jaar aan te kondigen dat je met jullie abonnement gratis in Disneyland binnen mag, om dan aan het begin van het seizoen dat plots zonder mededeling te schrappen. Er bestaat ook nog altijd iets van misleiding.3. Je gaat me niet zeggen dat Phantasialand dat plots aan het begin van het seizoen opzegd, net alsof jullie uit te lucht vallen. Iemand van onze groep met een Plopsa abonnement had geen probleem om de 50% korting te krijgen.Dus deel dit zo veel mogelijk, misschien dat men dan bij Bobbejaanland wel enige schaamte kent?

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform