Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
S. D.
7/11/2025
S&S

Frauduleuze factuur + dienst niet correct uitgevoerd

Geachte mevrouw/heer, Op zaterdag 1 november 2025 kwam ontstoppingsdienst 'Eddy', in opdracht van uw bedrijf S&S, een interventie uitvoeren op ons adres. De factuur (waarvan wij nog geen gedetailleerde versie met factuurnummer ontvangen hebben) ten bedrage van €2077 hebben wij reeds betaald, maar wij betwisten deze formeel. De buitensporige kosten en de werkwijze van de uitvoerder geven ons sterk het vermoeden van oplichting. Wij hebben om deze reden reeds een klacht ingediend bij de politie. Onze betwisting is gebaseerd op de volgende punten: - Niet-gecommuniceerde kosten: Bij het telefonisch vastleggen van de afspraak is ons op geen enkel moment gemeld dat er sprake zou zijn van een weekend- of feestdagtoeslag (1 november). Deze aanzienlijke meerkost werd verzwegen. -Feitelijk onjuist volume: De uitvoerder beweerde dat de septische put overvol zat en er 5000 liter geruimd moest worden. Dit is feitelijk onmogelijk. De put is niet eens zo groot en wij bewonen de woning met twee personen en wonen hier slechts twee jaar. - Aantoonbaar bewijs: De bewering van de uitvoerder dat de put "al jaren niet geleegd was", is een leugen. Wij hebben zwart-op-wit bewijs van de huisbazin dat de septische put twee jaar geleden, vóór onze intrek, nog volledig is geleegd. - Ongespecificeerde materiaalkosten: Er werd €120 aangerekend voor "materiaal en onderdelen". Wij hebben geen weet van welke onderdelen hier sprake is, noch hebben wij toestemming gegeven voor de installatie hiervan. - Ongespecificeerde reiskosten: De factuur vermeldt €120 aan reiskosten. De berekening of basis voor dit bedrag is ons volstrekt onbekend en werd vooraf niet gecommuniceerd. - Dienst niet volledig uitgevoerd: Het afval uit de vetput werd niet meegenomen. Vetput en septische put zijn niet volledig geledigd (zie beelden). Gezien de bovenstaande elementen, die wijzen op misleiding en oplichting, is de aangerekende prijs op geen enkele manier gerechtvaardigd. Wij stellen u dan ook formeel in gebreke en verzoeken u de factuur te herzien op basis van een reële en correcte kostprijs. Wij verwachten een onmiddellijke en aanzienlijke gedeeltelijke terugbetaling van het onterecht aangerekende bedrag.

In behandeling
C. D.
31/10/2025
S&S

Extreem hoog bedrag en geen resultaat

Beste bedrijfsbeheerder, Op 15 oktober rond 17u 15 hebben zich op mijn telefonische vraag van uw diensten twee jonge mannen aangediend om mijn toilet dat zeer traag doorloopt en verstopt leek te herstellen. Zij hebben mij zonder enige voorkennis van uw verkoopsvoorwaarden op uw bestelbon/rekening die trouwens in bijzonder kleine lettertjes afgedrukt zijn, gedwongen om direct te betalen, ook al was er niet de minste verbetering bij het doorspoelen van het toilet???Eerst 1.500 euro op uw officiële rekening en dan nog eens 1.200 euro op een andere rekening??? Maakt samen 2.700 euro. Mij lijkt dat een prijs x 10. Natuurlijk hebben ze een beperkte actie ondernomen met hoge druk invoer via het toilet maar zonder enig resultaat !!! Ik ben zeer teleurgesteld in uw firma en vraag een redelijk bedrag aan te rekenen zoals andere gelijkaardige firma's. Marie Chris De Bock Zelestraat 46 2800 Mechelen Ik heb u trouwens persoonlijk een mail gestuurd met mn klacht maar het email adres werd geblokkeerd en dan via iemand anders en die bleef tot nu toe onbeantwoord.

Afgesloten
E. J.
20/10/2025
S&S

Ongehoord hoge factuur

Beste, Ik wil graag een klacht indienen over de betaling die ik moest doen, na een ontstopping van een toilet. Na de uitgevoerde taak werd mij een bedrag van 1961 euro gevraagd. Direct te betalen. Met overschrijving. Compleet van de kaart gewoon de betaling uitgevoerd. Nadien toch beginnen nadenken en de meningen van vrienden gevraagd. Pure oplichterij! Als alleenstaande die een stinkend lekkend probleem snel wou oplossen (in een huurhuis) en niet 1 tot 3 weken wilde wachten (ik contacteerde loodgieter), is dit gewoon ongehoord. Daarenboven is het probleem nog niet helemaal opgelost. Er is nog steeds een kleine lekkage. Die zouden ze dan wel gratis uitvoeren deze week. Is zo'n hoog bedrag wel juist en wettelijk? Ik vroeg op voorhand een raming en die konden ze niet geven. De machine zou starten aan 180 euro en het zou afhangen van hoe lang de machine nodig had om te ontstoppen. Achteraf bleek ook het gebruikte product 950 euro te kosten. Niks van gezegd. Een totaal van bijna 2000 euro. Zowat de helft van mijn spaarrekening. Kan ik iets doen?

Afgesloten
F. D.
29/07/2025
S&S

Oplichting

Beste, wij hadden een verstopte wc en hebben hiervoor naar S&S gebeld. Wij hadden afgesproken dat ze om 18u30 zouden langskomen wat uiteindelijk 19u16 werd. Bij aankomst hebben ze met twee wc papier uit de wc gehaald en om 19u38 waren ze klaar. Hiervoor heb ik welgeteld €869.20 betaald. Ik als jonge vrouw durfde op dit moment niet op hun in te gaan aangezien ze nogal dwingend waren.

Afgesloten
J. B.
5/02/2025
S&S

Misleiding en oplichting

Geachte mevrouw/heer, Op 04/02/2025, hebben jullie diensten een ontstopping van de toiletten uitgevoerd. De 2 techniekers zijn aangekomen om 15h en hadden de klus geklaard om 15h30. Dan hebben ze mij een bon gemaakt, zie bijlage voor een betaling van 1795€. Dit is volgens mij fraude en oplichting. Ik heb met hen onderhandeld, maar ze wilden de prijs niet verder laten zakken dan 1055€ , die ze aangepast hebben op de bon endie ik dan betaald heb via Bankcontact. Er werd mij voor de werken GEEN inschatting van de prijs gemaakt waardoor ik geen kans gekregen heb om de werken te weigeren zoals in de algemene voorwaarden is voorzien. Wanneer ik hun diensten telefonisch gecontacteerd had, werd er mij medegedeeld dat de kosten 60€ voor het transport en 190€ voor de interventie zouden bedragen. Dus 250€ BTW incl in het totaal. Ik wens dan ook een creditnota en een terugbetaling te bekomen voor het verschil dat ik heb betaald, zijnde 1055€ - 250€ = 805€ die mag gestort worden op rekeningnummer : BE49 4133 1312 7171 . Ik verwacht een reactie en/of terugbetaling te ontvangen binnen de week. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
M. D.
24/12/2024
S&S

Betwisting bedrag op 'factuur'

Betreft: Betwisting van 'factuur' (zie bijlage) van 16 december 2024 Geachte mevrouw/heer, Op 16 december 2024 heb ik van u de bijgevoegde vermelde 'factuur' ontvangen voor een bedrag van € 784.4. Dat moet echter een vergissing zijn: Ik betwist die factuur dan ook en vraag voor een gedeeltelijke terugbetaling. Zie hier nogmaals een beschrijving van de situatie: Mijn vrouw belde u de ochtend van 16 december met de vraag of jullie zouden kunnen langskomen voor een ontstopping van de douche. Dit was voor ons geen spoed procedure en dit hebben wij dan ook nooit aangehaald. Vervolgens was u diezelfde dag rond 13:30uur al ter plaatse. Na minder dan een uur werk had u al het haar in de douche verwijderd. Vervolgens heeft u bijgevoegd document opgesteld met de melding van een te betalen bedrag van €784.4 via banccontact of contant. Allereerst werd dit bedrag dus gecommuniceerd NA de uitgevoerde werken wat, zoals u zelf in het bijgevoegde document opmerkt, in strijd is met de wettelijke bepalingen inzake consumentenbescherming. Ten tweede, betreft dit een exuberant bedrag. U vermeldt op de factuur dat omwille van de SPOED dit zoveel kost. Wij hebben echter NOOIT naar een spoedprocedure gevraagd. In de mailwisseling geeft u ook aan dat u enkel als spoeddienst werkt maar dit wordt nergens zo vermeldt op jullie website. Indien jullie enkel op die manier zouden werken is het ook heel onlogisch dat uw collega in drukletters op de 'factuur' SPOED vermeld. Dit laat uitschijnen dat er blijkbaar niet altijd met SPOED een herstelling plaatsvindt. Ten derde voelde mijn vrouw zich bedreigd door de aanwezigheid van uw 2 collega's die geen oren hadden naar een verklarende vraag i.r.t. de hoogte van de 'factuur' en waarom deze niet op een later moment kon betaald worden. Er werd aangegeven dat er DIRECT moest betaald worden. Wij zijn dan ook niet akkoord met deze 'factuur' en verwachten een terugbetaling van een deel van dit betaalde bedrag. Wij zullen alvast melding doen van deze wanpraktijk bij het Meldpunt van FOD Economie. Indien we via deze stappen geen gehoor krijgen dan zullen wij overgaan tot een gerechtelijke procedure. Met vriendelijke groet, Delphine en Mathieu

Afgesloten
J. C.
10/12/2024
S&S

buitensporige rekening voor diensten

daar onze septische put vol was en dringend moest geledigd worden deden we beroep op dit bedrijf. Na uitvoering van de werken kregen we echter een zeer dure rekening voorgeschoteld. De werken moesten direct via bankcontact betaald worden. De volledige factuur qua condities zijn in het frans.

Afgesloten
C. K.
20/09/2024
S&S

Foutieve factuur

Geachte mevrouw/heer, Onlangs kwam u langs voor een ontstopping bij ons. De factuur werd als volgt opgebouwd (zie bijlage): - 60€ verplaatsing - 995€ diagnostiek - 285€ leegpompen vermoedelijk Ik vind dit een zeer hoog bedrag. Ik begrijp dat jullie een urgentiedienst zijn, maar dit is toch wel zeer flink doorgerekend. De diagnostiek hoefde trouwens niet eens te gebeuren, aangezien het probleem duidelijk was, nl. de dompelpomp is stuk gegaan (werd ook zo gemeld door mn vader aan de technicus, dit hadden we deze ochtend om 6u zelf al vastgesteld). Enkel de put moest worden leeg getrokken. Dit is ook het enige die werd uitgevoerd. Jullie beweren via mail dat jullie ook een ontstopping hebben uitgevoerd van leidingen, maar dit is echter niet correct volgens mijn schoonvader die ter plaatse was. Enkel de put werd leeggemaakt. Er dienden geen afvoerleidingen ontstopt te worden. De inhoud van de put werd trouwens gewoon in de riolering geloosd?!? Ik vind het niet fijn dat een technicus oudere mensen dure technieken/kosten aanrekent, terwijl dit niet eens nodig was. Mijn schoonvader heeft zelf nog alle deksels geopend en getoond waar het probleem zich situeerde. Graag hoop ik op jullie goedheid en correctheid om de diagnostiek volledig terug te betalen. Een klassieke uitruiming kost 250€ (incl. verplaatsing) door onze habituele firma (die nu jammergenoeg in verlof is), ik wil gerust het dubbele betalen owv de hoogdringendheid. Maar €1.340 (excl. BTW) is echt teveel voor deze klus. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig te willen corrigeren? Met vriendelijke groet,

Afgesloten
G. J.
6/02/2024
S&S

foute diagnose en hoog factuur hiervoor

Geachte,Op 23 december hadden wij thuis een panne, geen warm water en verwarming meer omwille van een defect aan onze Bulex ketel (foutcode F2). Na contactname met jullie is een team langsgekomen in de namiddag om te kijken of we konden geholpen worden. (in bijlage de bon en het bewijs van betaling).Uw team, erg vriendelijk, en bestaande uit 2 techniekers is minder dan 10 minuten binnen geweest en diagnose gesteld: defecte ventilator, dus ventilator vervangen. Beide techniekers waren hiervan overtuigd. Jullie interventie kostte mij 227,90 euro. Veel geld maar begrijpelijk, het was een weekend en vlak voor de feestdagen+ verplaatsing etc.Ik heb een ventilator besteld, wat al een moeilijke opgave was tijdens deze periode. Enfin, op vrijdag 29 december had ik een ventilator voor de defecte Bulex ketel. Opnieuw een installateur gevonden die de ventilator kwam plaatsen (maar al direct zei dat dit waarschijnlijk niet de juiste diagnose was). Wat bleek, na plaatsing en test: de originele ventilator was NIET defect, dus 186€ excl BTW kwijt aan een nutteloos bestelde ventilator door een foute diagnose van jullie techniekers (na minder dan 10 minuten binnen geweest te zijn). Voila, op dit moment had alles mij al meer dan 450€ gekost, en dit uiteindelijk door een foutieve vaststelling van jullie techniekers.Uiteindelijk bleek dat de printplaat en nog een ander onderdeel defect waren en dus niet de ventilator. Vandaag, 06 januari 2024, zitten wij nog steeds in de koude, hebben nog geen warm water en hebben onze kerst- en nieuwjaarsbezoeken van onze kinderen moeten afzeggen omwille van deze oncomfortabele situatie.Nu maandag, 08 januari 2024, komt een installateur een volledig nieuwe condensatieketel plaatsen, herstellen van de oude was niet rendabel. Opnieuw 2900€ excl BTW. Dus, in deze situatie ben ik én voor dik 400€ benadeeld door een foute diagnose, zit ik al meer dan 14 dagen in de koude zonder warm water én moet er een nieuwe ketel worden geplaatst.Ik weet ook dat een vergissing maken menselijk is, en dat niemand perfect is in zijn vak, maar ik hoop dat jullie ook jullie menselijkheid tonen en mij toch (deels) kunnen compenseren voor de onterecht gemaakte kosten. Uw team had, na mij, nog een interventie hier vlakbij in de buurt, dus ik denk dat het fair zou zijn indien jullie mij voor de 'deplacement' (80€) en de 'forfait diagnostic et réparation' (90€) zouden kunnen vergoeden.Nogmaals, ik begrijp dat een 100% zekerheid nooit bestaat, maar met bijna 3 weken in de koude te zitten, en dan ook nog tijdens de warmste en meest familiale dagen van het jaar denk ik dat het van jullie een mooi gebaar zou zijn om mij toch een beetje te compenseren.Met vriendelijke groeten,Gert Janssens

Afgesloten
H. R.
2/01/2024
S&S

Bedrag betaald niet in overeenstemming met geleverde diensten

Beste, ik verzocht u op een zaterdag mijn verwarmingstoestel te repareren. De technieker stelde vast dat het uitzetvat niet werkte waardoor ik nog geen verwarming had . Hij zorgde er wel voor dat ik warm water had en mijn gasvuur kon gebruiken en maakte een paar foto's van mijn verwarmingsketel. Uw technieker liet mij een blad - volledig in het Frans opgesteld - ondertekenen . Hij verbleef niet langer dan een half uur bij mij en rekende hiervoor 696,95 euro waaronder 80 euro verplaatsingskosten. Dit is een bedrag dat niet in verhouding is met de geleverde diensten want er werd geen enkel stuk vervangen. Ik stuurde u een mail met de vraag mij een factuur te bezorgen en ontving deze niet. Ik liet later een ander bedrijf mijn probleem op lossen. Die technieker kwam 2x ter plaatse en installeerde een ander uitzetvat . Ik betaalde die slechts 220 euro.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform