Terug

Bedrag betaald niet in overeenstemming met geleverde diensten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. R.

Naar: S&S

02/01/2024

Beste, ik verzocht u op een zaterdag mijn verwarmingstoestel te repareren. De technieker stelde vast dat het uitzetvat niet werkte waardoor ik nog geen verwarming had . Hij zorgde er wel voor dat ik warm water had en mijn gasvuur kon gebruiken en maakte een paar foto's van mijn verwarmingsketel. Uw technieker liet mij een blad - volledig in het Frans opgesteld - ondertekenen . Hij verbleef niet langer dan een half uur bij mij en rekende hiervoor 696,95 euro waaronder 80 euro verplaatsingskosten. Dit is een bedrag dat niet in verhouding is met de geleverde diensten want er werd geen enkel stuk vervangen. Ik stuurde u een mail met de vraag mij een factuur te bezorgen en ontving deze niet. Ik liet later een ander bedrijf mijn probleem op lossen. Die technieker kwam 2x ter plaatse en installeerde een ander uitzetvat . Ik betaalde die slechts 220 euro.

Berichten (2)

S&S

Naar: H. R.

04/01/2024

Beste klant,We zijn een snel/spoedgeval dienst, dit betekent dat we de dag zelf komen om u te depanneren. Daarbovenop hebt u een afspraak gevraagd gedurende de weekend wat dan wel inderdaad duurder is. Ook u betaalde voor transportkosten, diagnose en een dépannage van uw ketel.MvgSNSLe 2 janv. 2024 à 16:28, klachtenbox@test-aankoop.be a écrit:

H. R.

Naar: S&S

05/01/2024

Beste, ik ontving uw antwoord op mijn klacht . Ik heb inderdaad tijdens een weekend beroep gedaan op uw diensten. De technieker die enkel Frans verstond zette me van bij de aanvang onder druk om een nieuwe verwarmingstoestel aan te kopen zonder dat hij iets had gedaan . Omdat ik dit niet wilde deed hij een herstelling die niet lukte en hij insisteerde om toch een nieuw toestel te plaatsen dan zouden de kosten van nu afgetrokken worden later. Ik informeerde naar de prijs van een nieuw toestel waarop ik als antwoord kreeg: 5 à 6000 euro. Ik wou geen nieuw toestel waarop hij enkel zorgde dat ik warm water had en mijn gasvuur kon gebruiken. Ik moest onmiddellijk 696,95 euro betalen. Dit is een niet marktconforme prijs. Dit blijkt uit het feit dat ik s' maandags een andere firma contacteerde die me de volgende dag al depanneerde zonder dat ik een nieuw toestel moest aanschaffen. Die technieker plaatste later een nieuw uitzetvat in de kelder. De kostprijs voor die 2 interventies samen bedroeg 220,41 euro. Zelfs als u 100% meer zou mogen vragen tijdens het weekend gaat u ruim over het normale bedrag. Temeer omdat er door uw technieker geen nieuw uitzetvat is geplaatst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform