Geachte mevrouw/heer,
Onlangs kwam u langs voor een ontstopping bij ons.
De factuur werd als volgt opgebouwd (zie bijlage):
- 60€ verplaatsing
- 995€ diagnostiek
- 285€ leegpompen vermoedelijk
Ik vind dit een zeer hoog bedrag. Ik begrijp dat jullie een urgentiedienst zijn, maar dit is toch wel zeer flink doorgerekend.
De diagnostiek hoefde trouwens niet eens te gebeuren, aangezien het probleem duidelijk was, nl. de dompelpomp is stuk gegaan (werd ook zo gemeld door mn vader aan de technicus, dit hadden we deze ochtend om 6u zelf al vastgesteld). Enkel de put moest worden leeg getrokken. Dit is ook het enige die werd uitgevoerd.
Jullie beweren via mail dat jullie ook een ontstopping hebben uitgevoerd van leidingen, maar dit is echter niet correct volgens mijn schoonvader die ter plaatse was. Enkel de put werd leeggemaakt. Er dienden geen afvoerleidingen ontstopt te worden.
De inhoud van de put werd trouwens gewoon in de riolering geloosd?!?
Ik vind het niet fijn dat een technicus oudere mensen dure technieken/kosten aanrekent, terwijl dit niet eens nodig was. Mijn schoonvader heeft zelf nog alle deksels geopend en getoond waar het probleem zich situeerde.
Graag hoop ik op jullie goedheid en correctheid om de diagnostiek volledig terug te betalen. Een klassieke uitruiming kost 250€ (incl. verplaatsing) door onze habituele firma (die nu jammergenoeg in verlof is), ik wil gerust het dubbele betalen owv de hoogdringendheid. Maar €1.340 (excl. BTW) is echt teveel voor deze klus.
Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig te willen corrigeren?
Met vriendelijke groet,