Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
F. V.
28/08/2025

een terugopname moet van kracht komen door design issue

Beste, Ik lease een Stromer ST3 pinion voor woon - werkverkeer. Na 2.5 jaar leasing is intern mijn vorkbuis afgebroken. Ik had geen controle meer over mijn stuur. Natuurlijk moest ik remmen en mijn stuur zwenk helemaal links uit na het induwen van mijn voorrem. Ik val ( stevig), en bij het oppakken terug van mijn Stromer breekt heel mijn stuur af. Ik heb heel veel geluk gehad dat ik geen 40km/u reed. Mijn Fiets binnen gedaan bij mijn FM, nl. NielsAlberbikeStore te Tremelo. Daar wisten ze te zeggen dat ze dit al gezien hebben, 3x reeds. Ik heb me aangemeld bij Facebook ' STROMER FORUM', mijn verhaal gedaan en blijkbaar is dit nog voorgevallen, vooral als je de optie suspensie voorvork hebt, een optie van 990€. Zoals je ziet in bijlage zie je de vorkbuis met een opening in. Op die hoogte is mijn buis dus intern afgebroken tijdens het rijden. Alle types van Stromer hebben dezelfde vorkbuis. Ik vraag me af waarom daar een opening in zit. Dat is dus een zwak punt. Als je goed ziet op de foto's lopen er ook geen kabels door deze opening. Enkel een dikke voedingskabel, loop in de buis maar die loopt verder tot het uiteinde, niet door die zijopening. De politie wou geen PV opstellen, om dat dit over een 'Burgerlijk geschil' gaat. Wel hebben ze een melding gedaan. Waarom doen ze geen terugopname van deze fietsen? Dit is echt levensgevaarlijk. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Stromer. Volgens mij moet er eerst weer een dode vallen ofzo, vooraleer actie wordt ondernomen. Als je de comments leest op Stromer Forum op FB kom je natuurlijk veel te weten. Bij het merk Ellio was er ook een terugroepactie ivm het voorvork, dat probleem was snel geklaard. Waarom doet Stromer dit niet? En dit voor een fiets van een 10.000€ waarde. Ik heb nog geen 9.000km staan op de teller. Kort samengevat: Hier moet echt actie ondernomen worden. Mijn framenummer van mijn ST3 Pinion is TBNST5S703SNN0865.

In behandeling
W. D.
22/01/2025

Tweedehands Stromer St5

Ik heb een Stromer ST5 overgekocht van een collega die maar 71 km had. Deze Stromer was net over de twee jaar, dus had hij geen garantie meer maar ik dacht ja daar kan niets aan zijn. Hij heeft maar 71km. Ik heb zelf nog tot 641km kunnen rijden met de fiets, maar vanaf dan werkte hij plots nimeer. Ik heb hem dus binnen gedaan bij een Stromer dealer in de buurt en dan begon de miserie. Ze hadden 6 weken de tijd nodig om uit te zoeken wat er juist mis was en na 6 weken vertelden ze me dat de batterij stuk was en dat dat normaal was bij een elektrische fiets die al even stil staat. Ik zei oké geen probleem, bestel maar een nieuwe batterij. Dus heb ik hier helaas wederom 6 weken op moeten wachten tot ze een nieuwe batterij hadden. Daarna belden ze mij terug en zeiden ze dat de fiets mits plaatsing van de nieuwe batterij nog steeds een probleemmelding gaf. Ze vroegen uitdrukkelijk ‘wil je dat we nog verder zoeken?’ Ik zei goh ja natuurlijk wil ik dat jullie nog verder zoeken, maar dat kan toch niet met een Stromer met nieuwwaarde van €11.000 dat deze al zoveel mankementen heeft? Zouden jullie als Stromer dealer geen contact op kunnen nemen met Stromer zelf om dit te kunnen melden? Ze vertelden me dat ze dat normaal niet doen omdat ik de fiets daar niet heb aangekocht… Maar hij ging het navragen bij zijn verantwoordelijke. Tot op vandaag nog steeds geen antwoord terug gekregen en zijn we ondertussen weer meer dan een maand verder. Na lang zoeken voor een e-mailadres van Stromer heb ik uiteindelijk zelf een mail gestuurd naar de marketing service van Stromer, maar hier heb ik helaas ook geen antwoord van terug mogen verwachten. Bij deze vroeg ik mij af of jullie konden helpen..

Afgesloten
R. S.
20/11/2024

pakket schade

Ik verkocht een replicabeeld aan een koper uit Frankrijk,Nathalye Sebire 2 BIS RUE DU CLOS DE BEAULIEU 27180 CLAVILLE FR en verzond dit via DPD op 04/11 en kwam kapot aan op 08/11, pakketnummer 05308818491414. De koper meld mij dat het pakket kapot is geleverd en stuurt mij de gevraagde foto's ,ik stuur alles door naar myparcel,dit is een verzendplatform waar je via verschillende verzendbedrijven kan verzenden. Na aan alle voorwaarden te hebben voldaan,foto's buitenkant,binnenkant,verpakkingsmateriaal ,factuur...krijg ik op 19/11 bericht van myparcel dat dpd mij niet uitkeert want het is verboden kunst te verzenden naar Frankrijk,dit is op eigen risico. Een replica beeld met een waarde van max 100euro is dit kunst? Het wordt je als verkoper zo moeilijk gemaakt bij dpd als je een schade wil aangeven,je bent uren in de weer om gevraagde documenten,foto's en andere door te sturen. Nu voldoe ik hieraan ,nu krijg ik weer een andere uitleg zodat ze geen schade moeten terugbetalen, Graag jullie tussenkomt Rik Simons

Opgelost
R. S.
20/09/2024

onterechte extra kosten dpd pakketten

Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 264.34 Dat moet echter een vergissing zijn: 3x onterechte extra kosten wegens volumeoverschrijding Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
P. M.
18/04/2024

controller gaat steeds kapot

Beste, in 2017 kocht ik in Bikeworld Brugge een Stromer ST1X fiets. In 2018 ging de controller stuk en moest vervangen worden. Dit gebeurde in garantie. Echter, in 2021 op 7 juli moest de controller opnieuw hersteld worden. Stromer weigerde hierin tussen te komen omdat de garantieperiode verlopen was, wat klopt: ongeveer 1 jaar buiten garantie. Bikeworld was wel zo vriendelijk om de werkuren niet aan te rekenen wegens wel extreme pech. Kosten 520€. In maart 2024 laat de controller het opnieuw afweten. Is stuk. Op 16 april werd de vraag gesteld aan Stromer door Bikeworld of hier geen clementie kon gegeven worden. Antwoord op 16/4 door Ben: neen. Omdat de garantie met 9 maanden overschreden is. Ik kan me niet in de redenering vinden: een controller gaat na 1 jaar stuk, de volgende na 3 jaar, weer de volgende na 2 jaar en 9 maand. Het gaat telkens om een stuk van 520€ (normaal + werkuren voor herstel). Die controller gaat niet stuk door slijtage of verkeerd gebruik (tenzij iets me niet verteld is?). Ik kan het telkens stuk gaan van dit onderdeel van de 'Rolls Royce van de speedpedelecs' niet als normaal beschouwen en vind dan ook dat je je als bedrijf niet kan verschuilen achter de termijn van de officiële garantieperiode: er is iets mis met de kwaliteit van dit onderdeel! Het lijkt me dus billijk om hierin als bedrijf jullie verantwoordelijkheid te nemen. Het lijkt me niet normaal om om de 3 jaar 520 € nodig te hebben om je fiets te laten rijden.

Afgesloten
G. V.
19/03/2023

te veel problemen met speedpedelec stromer

Beste,ik heb 1,2 jaar geleden een stromer st5 gekocht aanvankelijk was dit een super goeie fiets. Helaas na 6 maand begonnen de problemen.na een update wou de motor niet starten en blokkeerde hij regelmatig. Hij ging regelmatig ongewild in diefstalmodus...dan binnen gebracht en 1 maand kwijt. Daarna nog altijd hetzelfde dan maar naar andere dealer gegaan terug 2 tal weken kwijt er moest zelfs naven vernieuwd worden heel vreemd bij normaal gebruik. Terug problemen bij rijden dan kwam na enkele weken de onderhoud modus op terwijl hij maar net naar reparatie was gegaan. Bij update van lader kon ik plots erna mijn batterij niet meer laden aan de fiets ik moest accu's uithalen. Controller kapot. Eerst moederbord, dan weer nu controller. Het houdt niet op nu weeral 2 weken kwijt.de technieker is ziek de enig die eraan kan werken.in de sneeuw valt de ketting er af. ik vrees na dit jaar na mijn garantie herhaaldelijk breuk te hebben. Hij heeft nu maar 5000km.ik zou graag de overeenkomst beëindigen en mijn geld terug hebben. Volledig gezien de grote overlast.3x op 1,2 jaar tijd is te veel van het goeie. Ook kan hij maar 30 km ipv de beloofde 140 of 70 in turbo. Heb 2e batterij moeten kopen om 65 km te rijden naar mijn ouders. Hij heeft veel geld gekocht voor die prijs verwacht je dit niet.

Afgesloten
J. V.
6/07/2022

Probleem met Stromer fiets

BesteIk stuur u deze klacht omdat ik totaal niet tevreden ben met de aankoop kwaliteit van mijn speed-pedelec fiets en de klachten dienst zelf.Heb de fiets in September ontvangen +/- 8000euro aangekocht)1 week na aankoop was er een probleem van de claxon. wat is er toen vervangen geweest ( de knop, de kabels en het wiel) vervolgens heb ik in de winter niet veel gefiets. De lente is daar wil terug mijn woonst werk verkeer doen. (totaal nu 1500km gefietst) en de fiets is 2 maand binnen geweest voor herstelling. De controller hebben jullie na 1,5maand opgestuurd en dan zou de fout aan de verkoper liggen dat ik nog 2 extra weken moest wachten op de batterij. Vervolgens wil ik vertrekken met de fiets en de foutmelding is er nog steeds. (motor of controller zou kapot zijn) omdat de controller net vervangen is en een nieuwe motor op stok hadden door probleem bij een andere fiets hebben ze dit bij mij direct vervangen. Heb al die tijd geen woonst werk verkeer kunnen doen. Hier bij wil ik dat jullie Stormer de fiets terug opkopen/ of de koop ongedaan maken. een Fiets van 8000euro en zo veel problemen van de kwaliteit vindt ik onaanvaardbaar.Vervolgens heeft de verkoper mij laten weten dat tegenwoordig bij software updates precies bugs in gestoken worden omdat ze zeer veel problemen ontvangen meestal na software update. De firma doet al paar weken expres geen verplichte software updates.Door alle problemen dat ik al gehad heb voor nog maar 1500km kan er alleen maar van uit gegaan worden dat de kwaliteit ondermaats is.Bij de klachten dienst van jullie firma wordt er zelf niet op gereageerd.Bij rechtstreeks de fietsenwinkel te contacteren en mij dit Email adres hebben gegeven heb ik wel 1 reactie ontvangen. De react was de fietsenwinkel zal u contacteren en al mijn vragen beantwoorden. Alhoewel het probleem niet daar ligt maar bij Jullie (Stromer zelf)Gelieve hier met een juiste antwoord op te reageren.mvg

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform