Terug

Tweedehands Stromer St5

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

W. D.

Naar: stromer

22/01/2025

Ik heb een Stromer ST5 overgekocht van een collega die maar 71 km had. Deze Stromer was net over de twee jaar, dus had hij geen garantie meer maar ik dacht ja daar kan niets aan zijn. Hij heeft maar 71km. Ik heb zelf nog tot 641km kunnen rijden met de fiets, maar vanaf dan werkte hij plots nimeer. Ik heb hem dus binnen gedaan bij een Stromer dealer in de buurt en dan begon de miserie. Ze hadden 6 weken de tijd nodig om uit te zoeken wat er juist mis was en na 6 weken vertelden ze me dat de batterij stuk was en dat dat normaal was bij een elektrische fiets die al even stil staat. Ik zei oké geen probleem, bestel maar een nieuwe batterij. Dus heb ik hier helaas wederom 6 weken op moeten wachten tot ze een nieuwe batterij hadden. Daarna belden ze mij terug en zeiden ze dat de fiets mits plaatsing van de nieuwe batterij nog steeds een probleemmelding gaf. Ze vroegen uitdrukkelijk ‘wil je dat we nog verder zoeken?’ Ik zei goh ja natuurlijk wil ik dat jullie nog verder zoeken, maar dat kan toch niet met een Stromer met nieuwwaarde van €11.000 dat deze al zoveel mankementen heeft? Zouden jullie als Stromer dealer geen contact op kunnen nemen met Stromer zelf om dit te kunnen melden? Ze vertelden me dat ze dat normaal niet doen omdat ik de fiets daar niet heb aangekocht… Maar hij ging het navragen bij zijn verantwoordelijke. Tot op vandaag nog steeds geen antwoord terug gekregen en zijn we ondertussen weer meer dan een maand verder. Na lang zoeken voor een e-mailadres van Stromer heb ik uiteindelijk zelf een mail gestuurd naar de marketing service van Stromer, maar hier heb ik helaas ook geen antwoord van terug mogen verwachten. Bij deze vroeg ik mij af of jullie konden helpen..

Berichten (6)

stromer

Naar: W. D.

29/01/2025

Goedemiddag, Wij als fabrikant zijn niet op de hoogte van deze casus. Ook de mail die meneer naar ons gestuurd heeft kan ik nergens terug vinden. Het lijkt er op dat meneer vooral klachten heeft over de manier waarop zijn reparatie is/wordt uitgevoerd bij de fietsenwinkel. Als dit om een officiële Stromer retailer gaat bemiddelen wij graag tussen de klant en de retailer. Mail hiervoor naar info@stromerbike.com. Met vriendelijke groetBest regards Diëgo Ambachtsheer myStromer Europe Titaniumlaan 66 5221 CK 's-Hertogenbosch HereToChange Stromerbike.com Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 22 januari 2025 10:15 Aan: Info info@stromerbike.com Onderwerp: Tweedehands Stromer St5 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

W. D.

Naar: stromer

29/01/2025

Dag Stromer In eerste instantie gaat het eerder over de fiets ST5 met een nieuwwaarde van €11.000 die al een aantal foutmeldingen heeft na maar 641km ermee te fietsen. Zeker omdat dit volgens de retailer over de motor zou gaan. Bij deze had ik eerder de vraag of jullie hier als fabrikant iets aan konden doen, want mij lijkt het absurd dat dit al kapot gaat na deze aantal minimale kilometers. In tweede instantie zijn het inderdaad herhaaldelijke problemen met de fietswinkel waarmee ik problemen mee heb. Met vriendelijke groeten, Wesley

stromer

Naar: W. D.

29/01/2025

Beste Wesley, Zoals eerder gezegd kom ik graag 1-1 met u in contact over deze casus. Ik kan dan naar aanleiding van uw verhaal contact opnemen met de betreffende retailer om te achterhalen welke fouten uw fiets vertoont en als nodig helpen in het stellen van de juiste diagnose. Het feit is wel dan uw fiets TBNST5S700SLS0054 zins 28 oktober 2023 uit garantie is. Waardoor ik niet verwacht dat er nog onderdelen in garantie vervangen kunnen worden. Graag ontvang ik zo veel mogelijk details over de foutcode die u heeft ervaren, alsook de naam van de retailer waar u geweest bent in een mailtje op info@stromerbike.com Met vriendelijke groetBest regards Diëgo Ambachtsheer myStromer Europe Titaniumlaan 66 5221 CK 's-Hertogenbosch HereToChange Stromerbike.com @@REF_ID@dc42f1f9a50b70b7c3@REF_ID@@ Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 29 januari 2025 13:15 Aan: Info info@stromerbike.com Onderwerp: Nieuw bericht van WESLEY D ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

W. D.

Naar: stromer

15/03/2025

Dag Stromer, Na een aantal mails met de retailer en met het mailadres info@stromerbike.com zijn we niet tot een consensus gekomen. Het info e-mailadres van Stromer laat weten dat ik moet communiceren via de retailer en de retailer zegt dat ik terug moet gaan naar de eerste winkel waar de Stromer origineel is aangekocht terwijl ik dacht dat elke Stromer dealer verplicht was om een klant te helpen. De reductie die ik had gekregen van het e-mailadres was een korting van 25% op de batterij en 25% op de motor. Ik ben zeer tevreden met de eventuele korting op de batterij, maar ik ben er nog steeds niet mee akkoord dat een motor van een Stromer fiets ter waarde van €11.000 zou mogen stuk gaan na er amper 641km mee te rijden, garantie of niet. Dit heb ik dan ook laten weten aan info@stromerbike.com, maar zei zeggen dat dit moet gecommuniceerd worden via de Stromer dealer terwijl deze zegt dat ik naar de originele Stromer winkel moet gaan. Nu heb ik daarna gebeld met de winkel en zij zeiden dat ik de fiets bij hen eventueel kan komen binnen steken, maar dat zij een uurloon vragen van €80 per uur om daarna toch weer op hetzelfde probleem uit te komen. Ik ben het ook een beetje zeer beu om steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden, dus bij deze zou ik het probleem via deze weg graag willen oplossen.

stromer

Naar: W. D.

19/03/2025

Beste Wesley de Corte, Uw Stromer ST5 met VIN TBNST5S700SLS0054 is op 28 oktober 2021 door de eerste eigenaar aangekocht. Vanaf die datum ging de fabrieksgarantie van twee jaar in, wat betekent dat deze op 28 oktober 2023 is verlopen. In augustus 2024 heeft u de fiets tweedehands aangeschaft, op dat moment met een reeds verlopen fabrieksgarantie. Inmiddels is de garantie al 18 maanden verstreken. Ondanks dit hebben wij, gezien de lage kilometerstand, een tegemoetkoming aangeboden van 25% korting op beide onderdelen. Gezien de verstreken garantietermijn zijn wij van mening dat dit een zeer coulant aanbod is, waar wij ook bij zullen blijven. Met vriendelijke groet/ Best regards Diëgo myStromer Europe Titaniumlaan 66 5221 CK 's-Hertogenbosch HereToChange Stromerbike.com Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zaterdag 15 maart 2025 14:15 Aan: Info info@stromerbike.com Onderwerp: Nieuw bericht van WESLEY D ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

W. D.

Naar: stromer

07/05/2025

Dag Stromer, Na een aantal maanden is deze fiets nog steeds niet gemaakt. De winkel Lucien Wetteren heeft na het vervangen van de motor en de batterij nog steeds dezelfde foutcode waarvoor ik nu helaas wel al een 2000 tal euro moet betalen. Nu vraag ik mij af of dat de motor en de batterij wel effectief kapot waren of dat jullie het eigenlijk gewoon niet weten en dit dan gewoon vervangen met maar een reductie te geven van 25%. Nu wil de winkel ook nog proberen met mijn moederbord te veranderen 'en hopelijk is dan het probleem opgelost'. Na deze hele slechte ervaring met jullie komt de twijfel er zeker en vast om dit hele verhaal op Facebook te smijten, want dit vind ik niet meer normaal. Jullie kunnen mijn hele fiets veranderen van onderdelen, terwijl ik het maar meer als normaal vond dat jullie dit voor jullie rekening brachten en zeker als jullie niet eens een idee hebben wat het probleem is. Na dit alles te veranderen is het probleem nog steeds niet opgelost, dus jullie hebben nu eigenlijk de batterij en de motor veranderd terwijl er origineel niets aan was? Ik eis dat de kosten ter jullie rekening worden gebracht anders breng ik dit verhaal uit op alle mogelijke groepen die ik vind op Facebook en Instagram.

Bemiddeling door Testaankoop 22 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform