Terug

een terugopname moet van kracht komen door design issue

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

F. V.

Naar: stromer

28/08/2025

Beste, Ik lease een Stromer ST3 pinion voor woon - werkverkeer. Na 2.5 jaar leasing is intern mijn vorkbuis afgebroken. Ik had geen controle meer over mijn stuur. Natuurlijk moest ik remmen en mijn stuur zwenk helemaal links uit na het induwen van mijn voorrem. Ik val ( stevig), en bij het oppakken terug van mijn Stromer breekt heel mijn stuur af. Ik heb heel veel geluk gehad dat ik geen 40km/u reed. Mijn Fiets binnen gedaan bij mijn FM, nl. NielsAlberbikeStore te Tremelo. Daar wisten ze te zeggen dat ze dit al gezien hebben, 3x reeds. Ik heb me aangemeld bij Facebook ' STROMER FORUM', mijn verhaal gedaan en blijkbaar is dit nog voorgevallen, vooral als je de optie suspensie voorvork hebt, een optie van 990€. Zoals je ziet in bijlage zie je de vorkbuis met een opening in. Op die hoogte is mijn buis dus intern afgebroken tijdens het rijden. Alle types van Stromer hebben dezelfde vorkbuis. Ik vraag me af waarom daar een opening in zit. Dat is dus een zwak punt. Als je goed ziet op de foto's lopen er ook geen kabels door deze opening. Enkel een dikke voedingskabel, loop in de buis maar die loopt verder tot het uiteinde, niet door die zijopening. De politie wou geen PV opstellen, om dat dit over een 'Burgerlijk geschil' gaat. Wel hebben ze een melding gedaan. Waarom doen ze geen terugopname van deze fietsen? Dit is echt levensgevaarlijk. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in Stromer. Volgens mij moet er eerst weer een dode vallen ofzo, vooraleer actie wordt ondernomen. Als je de comments leest op Stromer Forum op FB kom je natuurlijk veel te weten. Bij het merk Ellio was er ook een terugroepactie ivm het voorvork, dat probleem was snel geklaard. Waarom doet Stromer dit niet? En dit voor een fiets van een 10.000€ waarde. Ik heb nog geen 9.000km staan op de teller. Kort samengevat: Hier moet echt actie ondernomen worden. Mijn framenummer van mijn ST3 Pinion is TBNST5S703SNN0865.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform