Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. D.
4/06/2025

klacht kwaliteit en garantie matras

Beste Sleepworld Team, naar aanleiding van mijn aangetekend schrijven van 30/03/2025 en de rappel van 22/05/2025 heb ik geen enkel antwoord mogen ontvangen op mijn ingebrekestelling in verband met de kwaliteit van één van de twee aangekochte matrassen en de daarmee verbonden garantie en levensduur van 20 jaar. Gelieve de documenten in bijlage en de foto's te willen raadplegen voor verdere informatie. Met dank om dit dringend te willen beantwoorden en om hier een relevant en aanvaardbaar voorstel te doen om het probleem op te lossen. Met dank en groeten.

Afgesloten
K. M.
4/10/2024

reparatie duur lang

Geachte mevrouw/heer, Op 24/11/2023 kocht ik een sleepy zetelbed delux in uw winkel te Schoten en betaalde ik er 2700 € voor. Geleverd in februari 2024. Na 1/06/2024 's avonds vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, een fabricage fout van een scharnier doordat het bed niet meer open kan . Op 2/6/2024 ben ik naar uw winkel te schoten gegaan en werd er een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren. Mede is er ook in het dossier vermeld dat dit onze vaste en enige slaapgelegenheid is. Dit ging hoogstens 16 weken duren. Er ging een nieuw onderstel geplaatst worden. Begin september kregen we een telefoontje dat het onderstel ging geleverd worden in de winkel na 2 weken, na deze 2 weken hebben we nog een week gewacht en zijn we gaan horen in de winkel waar we door een meneer vriendelijk werden geholpen, maar door de winkelverantwoordelijke een dame heel cru werden behandeld en dat we maar moesten wachten! Er werd ons gewoon botweg gezegd het zal voor begin oktober zijn! dat is het laatste dat we hebben gehoord. Mede dat we allemaal kunnen tellen slapen we sinds dien op de grond met alle lichamelijke klachten! Wij willen dat dit zo snel mogelijk wordt gerepareerd! En dat we duidelijk antwoord krijgen wat de stand van zaken is. Want dit kan echt niet meer! Met vriendelijke groet,

Afgesloten
L. R.
11/09/2022

slechte matras

Ik bestelde 9/6/21 een matras bij jullie , waarvan je weet dat er een garantie van 10 of 15 jaar op was , na verschillende klachten beweren jullie nu dat het aan een klein putje ligt in de bedbodem , ik heb je daarvoor een mail gestuurd , dat die kerel die hier geweest is , zei dat het aann de matras zelf lag , niet aan de oplegmatras en dat hij deze nooit ging aangeraden hebben , kortom aan zijn manier van doen , deze was haar geld niet waard , nu hoor ik niks meer van jullie , maar met deze rugklachten kan ik niet verder , dus matras moet buiten , daarom verwacht ik van jullie een schadevergoeding van de helft van de prijs en ze koste mij veel spaarcentjes 2500 euro . Wat denk je , kom je tegemoet of niet want een nieuwe komt er van jullie nooit meer in , ik ben meer dan onterecht behandeld geweest en bovendien opgezadeld met een zeer slechte matras , slecht voor mijn gezondheidstoestand .

Afgesloten
L. T.
18/02/2022

SLEEPWORLD - Technogel Estasi matras niet volgens beweringen - Terugbetaling & wettelijke garantie

BDe Technogel Estasi soft matrassen aangekocht op 14/01/2022 bij Sleepworld Zaventem, voldoen niet aan de prestaties die de consument redelijkerwijs mag verwachten (zie mail op 01/02/2022). Met als gevolg dat er lichamelijke klachten bij te pas zijn gekomen tot tot op heden blijven toenemen aangezien men de tijd blijft rekken en de matrassen niet wil komen ophalen.Na 18 dagen eindeloze discussies, hebben wij genoeg moeite gedaan, tijd besteed en kilometers gereden om een oplossing te vinden (zie alle mailverkeer en bezoeken aan de verschillende Sleepworld filialen). En nu, na al die tijd, komt Sleepworld af met wij kunnen matrassen op maat maken, sorry maar nu is het te laat, dat had Sleepworld van in het begin moeten voorstellen. Het vertrouwen in Sleepworld is volledig geschonden en ik durf zelfs geen ander akkoord meer aan te gaan met Sleepworld gezien de vermoeiende situatie en opvolging.Sleepworld wil niet ingaan op een terugbetaling terwijl de verkoper ons heeft verteld dat we wel tot een terugbetaling kunnen overgaan. Sleepworld wil eveneens niet ingaan op mijn aanvraag om de wettelijke garantie te laten gelden, waarop ik, als consument, recht heb volgens volgende stelling: HET PRODUCT HEEFT NIET DE NORMALE KWALITEIT OF BIEDT NIET DE PRESTATIES DIE DE CONSUMENT REDELIJKERWIJS MAG VERWACHTENDeze bepaling houdt verband met de aard van het product en de mededelingen die de producent of de handelaar erover deed (bijvoorbeeld in reclame of op het etiket). De wettelijke garantie geldt niet voor gebreken die het gevolg zijn van gewone slijtage.Hierbij vraag ik nogmaals om een terugbetaling van de matrassen.

Afgesloten
A. V.
27/09/2021

Wij wachten nog steeds op onze bestelling / Slechtste klantenservice ooit

Op 23 januari 2021, u leest het goed meer dan 8 maanden geleden, bestelden wij bij Sleepworld Zaventem 2 matrassen, 2 bedden en 2 bijpassende nachtkastjes. Of dat dachten we toch...Toen op 8 juni (meer dan een maand later dan beloofd) onze bestelling werd geleverd, waren de nachtkastjes totaal fout. Verkeerde model, kleur, alles wat je maar kan bedenken.De verklaring er zal een fout tijdens de bestelling in de winkel gebeurd zijn. De mensen verantwoordelijk voor de levering konden dan natuurlijk makkelijk hun handen in onschuld wassen, want zij hadden hun job gedaan.Ik werd gevraagd het volledige bedrag van mijn bestelling te betalen. Ik wijgerde, maar heb het uiteindelijk toch moeten betalen want anders zou 'de bestelling van de juiste nachtkastjes NOG langer duren'De foute nachtkastjes werden achtergelaten, er werd me beloofd dat ze zo snel mogelijk zouden gewisseld worden en dus betaalde ik de rekening, die ter info bijna 5000 euro was.De winkel vertelde me daarna zonder blozen dat het toch even lang zou duren eer de juiste nachtkastjes zouden worden geleverd, want ze moesten ze opnieuw bestellen, maar ze gingen dat wel 'urgent' doen.10 weken wachttijd werd me verteld, bijna evenlang als de orginele bestelling, dus de 'urgentie' ervan ontsnapte toch wel aan mij.Maar goed, brave klant, dus we wachten 10 weken. Wie kan tellen, weet dan dat eind augustus de nachtkastjes er dan toch (eindelijk) moesten zijn.Ondertussen had ik wel een waardebon van 100 euro gekregen. Fantastisch toch? Geen terugbetaling, maar een waardebon voor Sleepworld, want men koopt inderdaad elke maand een ander bed. 100 euro tov een rekening van 5000 euro, zielig.Maar hier stopt het verhaal spijtig genoeg niet. Het is nu eind september en we hebben NOG STEEDS onze nachtkastjes niet. Eind augustus had ik al naar de winkel gebeld en daar vertelden ze me (zoals gewoonlijk) dat het nu toch echt niet lang meer kon duren. Want dat is hun antwoord op alles bij Sleepworld: 'het is niet onze fout' en 'volgende week komt uw bestelling binnen'. Want dat is makkelijker dan effectief een klantendienst bieden.We zijn een maand later, dus ik bel opnieuw naar Sleepworld Zaventem waar ik de nieuwe manager aan de lijn krijg, die niets afweet van mijn verhaal, maar me wel kon vertellen dat de nachtkastjes zelfs nog niet 'op het schip geladen'zijn'Oh ja, de nachtkastjes komen per boot en die reis duurt ook nog eens minstens een maand. We zullen dus mogen blij zijn als we onze nachtkastjes voor kerst hebben!Alle begrip voor de lange wachttijden door corona, alle begrip dat er een foute bestelling is gebeurd, iedereen maakt al eens een fout, maar dit gaat te ver!Ik heb bijna 5000 euro betaald en wacht na meer dan 8 maand nog altijd op mijn meubels! De service is echt NUL bij Sleepworld, ze sturen je van het kastje naar de muur (pun indended) en laten je alles betalen zodat zij hun geld alvast hebben, zonder verdere opvolging of enige klantendienst, om dan een 'geste' te doen met een korting van 100 euro indien je bij hen nog iets koopt?! Nooit zal ik nog een voet binnenzetten bij sleepworld en je mag er vanop aan dat mijn familie en vrienden dat ook niet zullen doen.Een voorbeeldje van normale klantenservice: bij onze gordijnen werd er ook een fout gemaakt (foute afmetingen). Dat bedrijf is al na 6 weken de juiste gordijnen komen brengen EN heeft me 20% korting gegeven op het originele factuur. Geen waardebon, want men beseft nu eenmaal dat men niet alle dagen nieuwe gordijnen of nieuwe bedden koopt waarde-bonnen zijn dan ook waarde-loos.Ik zal wekelijk naar de winkel blijven bellen, tot mijn nachtkastjes er zijn en als ze eenmaal geleverd zijn (NA BIJNA EEN JAAR WACHTEN) hoop ik uit de grond van mijn hart dat ik nooit nog te maken moet krijgen met de ondermaatste klantenservice bij Sleepword.

Afgesloten
D. C.
20/02/2021

Slechte kwaliteit

Beste, Ik besteld op 22/10/2020 via jullie website een bed van het type Sleepy Scandinavian Hotelbox Set voor €999, met matras Sleepy Elite Plus en 8cm topper met referentie U0142962/0048/B0145710. Deze werd geleverd op 01/11/2020. Op de website, staat duidelijk vermeld, 7 jaar garantie. Dit heeft ons dan ook overtuigd. Wij zijn slecht enkele maanden in het bezit van dit type bed en zijn van de mening dat de bijgeleverde topper van slechte kwaliteit is. Daarom namen wij ook contact op via het webformulier op 7/02/2021. U bevestigde ons, er geen proefslapen is op dit bed. Ook verwees u ons door naar de website welke bedden dit wel hebben. Ik stelde u op 11/02/2021 de vraag om de algemene garantievoorwaarden ter beschikking te stellen en de 7 jaar garantie verder toe te lichten. Tot op heden, hebben wij hier geen reactie op. De 7 jaar garantie vinden we dan ook misleidend. Graag hadden wij dan ook een nieuwe topper van een goeie kwaliteit ontvangen of een terugbetaling van de enige beschikbare topper op de website van €349.

Opgelost
S. W.
1/11/2018

Klacht bed Sleepworld Lochristi

Midden juli zijn wij een bed gaan kopen bij Sleepworld Lochristi.In de winkel bij de bestelling is alles vlot verlopen, we kozen uiteindelijk voor een Tempur matras (160 x 210 cm) op een Sleepworld boxspring (grijs) met bleke eikenhouten poten (past bij onze lichte laminaat). We twijfelden er nog aan of we toch een bredere boxspring zouden pakken (180 x 210) maar de verkoper liet ons weten dat we onze bestelling binnen de week nog konden veranderen indien gewenst, daarna zou het te laat zijn. De verkoper liet ons weten dat de levertermijn 6 à 8 weken zou zijn.En toen begonnen de problemen. Wij belden na een halve week met de vraag om toch nog een breder bed te kunnen bestellen. Dit was al niet meer mogelijk volgens de verkoper, aangezien het order reeds opgepikt was door de fabriek. Maar het positieve hieraan was dat we normaal het bed reeds midden augustus zouden ontvangen! Spijtig dat het niet meer breder kon, maar daar legden we ons dan bij neer.Midden augustus passeerde en we hadden nog niet gehoord. Ondertussen nog eens geïnformeerd, bed was nog steeds in productie… Info van verkoper over midden augustus klopte dus al niet. Uiteindelijk werd er gebeld begin september, men kon het bed midden september leveren, een maand later dan oorspronkelijk gezegd. Gelukkig hadden we nog ons oud bed bijgehouden.De levering van het bed zelf verliep vlot, we waren blij dat het er was. Enkel zagen we dat een breder bed beter was geweest, maarja dat was niet mogelijk… Wat raar is want het heeft dan nog 2 maand geduurd alvorens het bed klaar was, dus lijkt ons niet te kloppen. Daarnaast zagen we dat de poten niet klopten! Deze waren donker hout en we hadden licht eikenhout besteld aangezien dit anders niet past op de laminaat. Vermeld aan de personen die het bed leverden, zij schreven dit op, we gingen nog iets horen.Als tweede merkten we (nadat de leverpersonen weg waren) dat het hoofdbord van het bed extreem los stond. Dit leek ons niet te kloppen.Inderdaad snel erna telefoon gekregen van dienst na verkoop. Zij lieten ons weten dat de poten die we gekregen hadden niet bestonden in licht eikenhout en dat we dus andere poten moesten komen kiezen in de winkel. Wij waren in de war, aangezien de verkoper ons had verzekerd dat deze poten bestonden. Daarna contacteerde een andere verkoopster van de winkel mij met dezelfde boodschap, onze originele bestelde poten bestaan niet. Goed, wij enkele dagen erna naar de winkel om alles op te klaren.In de winkel zagen we terug de originele verkoper. We legden het probleem van de poten voor, tesamen met een filmpje van het losse hoofdbord. De verkoper legde ons uit dat er waarschijnlijk te veel speling zit op de klemmen waarin het hoofdbord zit en dat men dit kan fixen. Daarnaast verzekerde hij ons ervan dat de poten die we origineel besteld hadden, WEL bestaan. Hij vulde dit allemaal aan in het systeem, en liet ons weten dat de juiste poten eraan zouden komen, samen met het fixen van het hoofdbord. Wij stelden de vraag of het nog mogelijk was om ook een breder bed te verkrijgen, aangezien er toch veel zaken niet oké waren aan het huidige bed en we graag een breder bed wouden. Hij ging dit vragen.Daarna kregen we via WhatsApp berichtjes binnen van de verkoper (pas 1 week later de eerste update). Een breder bed ging niet meer, maar hij had andere poten gevonden die beter pasten bij onze originele smaak qua vorm en vroeg of hij deze mocht bestellen. Daarnaast gingen dan enkel de buitenste poten gewisseld worden aangezien de middenste steunpoten zijn. Wij vroegen of het niet mogelijk was om de middenste ook te vervangen aangezien deze dan donker hout zouden zijn tov licht eikenhout wat niet mooi zou zijn. Dit was niet mogelijk volgens hem. Daarnaast kregen we ook geen info meer over waarom de originele poten niet meer konden. Al deze info duurde heel lang om te verkrijgen (ongeveer 4 weken in totaal).Uiteindelijk zijn wij dan terug naar de winkel gegaan aangezien het voor ons echt niet meer duidelijk was. Wij zagen dan de andere verkoopster + gerante. Zij deden ons de uitleg dat de originele poten effectief NIET bestaan, aangezien deze wel licht eikenhout zijn maar niet de juiste vorm hebben. Er stond nu ook een voorbeeld van in de winkel, dit is inderdaad niet de vorm die we gekozen hadden. Zij legden uit dat de verkoper fout was geweest, en dit dan 2 keer na elkaar zelfs. Daarnaast liet ze ons weten dat de middenste poten ook konden vervangen worden door lichte eikenhouten, wel mits een andere vorm dan de buitenste sierpoten die de verkoper dan uiteindelijk al besteld had voor ons (zonder dit te confirmeren naar ons toe).Dit hele verhaal heeft meer dan 1,5 maand in beslag genomen na levering van het bed. De verkoper heeft ons 2 keer een verkeerde uitleg gegeven, wij zijn 2 keer terug moeten gaan naar de winkel om alles uit te klaren, en nu moeten wij nog steeds wachten op andere poten dan degene die we verwacht hadden en staat het hoofdbord nog steeds erg los. De gerante zei dat we zelfs nog tot 10 weken zouden moeten wachten voor nieuwe poten en het fixen van het hoofdbord.Dit zorgt er nu voor dat wij zeer ontevreden zijn. Niet enkel van het bed en de kwaliteit ervan, maar nog meer van de klantendienst, openheid, communicatie en vriendelijkheid van het personeel van Sleepworld. De laatste keer dat we naar de winkel gingen, waren wij extreem in de war over wat nu juiste informatie was en wat niet, wisten we niet de status van ons bed en bekeek de gerante en verkoopster ons eerst alsof wij dommeriken waren. Dit is NIET wat wij verwachten van zo’n winkel, zeker niet als we meer dan voldoende betaald hebben voor een bed wat van hoge kwaliteit zou moeten zijn!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform