Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. K.
2/04/2025

Jaarlijkse Premiestijging Santevet Dierenzorgverzekering

Beste, Wederom krijgen wij van Santevet een premiestijging. In deze mail vindt u onze lijdensweg terug. Scroll gerust even tot beneden. Een korte samenvatting; We zijn in 2018 aan een maandelijks bedrag van 32,79 euro gestart. In oktober 2021 betaalden we 36,88 euro. Premiestijging in 2022 naar 47,51 euro. Oktober 2023 naar 56,75 euro. In augustus 2024 moesten we beslissen. We dienden van contract te verhogen of konden éénzijdig het contract verbreken. De premie is toen gestegen naar 82,47 euro ! Weliswaar met een hogere dekking zeiden ze (die we niet nodig hebben). In 2025 stijgt de premie verder naar 97,93 euro! Dit is een maandelijkse stijging van 16 euro. Sinds onze aansluiting is de premie weliswaar met 300% gestegen! Onze hond en wij worden aan de kant gezet door deze praktijken. Grofweg wil Santevet ons huisdier niet meer indekken - onze hond wordt te oud.

Opgelost
L. L.
4/02/2025

Weigering terugbetaling

Op 14/01 is onze hond Nyssa gesteriliseerd op aanraden van de dierenarts omdat ze schijndrachtig was. Santevet weigert deze terug te betalen onder de 70% chirurgie omdat ze nog maar 1 keer schijndrachtig is geweest. Nergens staat er in de polis vermeld dat een hond 3x schijndrachtig moet zijn om de terugbetaling van 70% terug te krijgen. De latere consulatie voor de opvolging van deze operatie bekijken ze dan wel als chirurgie 70% dus men spreekt zichzelf tegen dat het geen preventie maar chirurgie is en toch weigert men terug te betalen.

Opgelost
J. V.
14/01/2025

Opzegtermijn niet wettelijk

Beste, Mijn contract met Santévet loopt t.e.m. 20/02/2025 Vanaf 21/02/2025 zou het opnieuw verlengd worden voor een jaar. Ik heb gekozen om het contract niet te verlengen en dus stopt het op 20/02/2025. Ik heb de brief aangetekend verstuurd, zoals gevraagd. Nu weigeren ze mijn contract te stoppen, omdat ik de zin van het Koninklijk Besluit niet heb overgeschreven op mijn verstuurde aangetekende brief. Sterker nog, ze verlengen het voor een jaar Tot 20 februari 2026. In hun 1ste schrijven staat nergens, dat je de het KB moet vernoemen, wel dat je drie maanden de tijd hebt om op te zeggen. Dus, als ik uiterlijk 20/01/2025 geen nieuw aangetekend schrijven doe, wordt mijn contract voor een jaar verlengd. Ik laat mij niet voor een tweede keer op kosten jagen.

Afgesloten
E. H.
27/12/2024

Weigering terugbetaling

Beste, In maart sloot ik bij Santevet een huisdierenverzekering af voor mijn pinscher (Luka) en chihuahua (Lola). Onlangs begon Luka te hoesten, de dierenarts besloot dat deze een Broncho Aveolaire lavage nodig had om te achterhalen wat de oorzaak hiervan was. Santévet weigert de terugbetaling omdat dit volgens hen al gaande was voor ik mijn huisdierenverzekering afsloot, Luka had een bacterie in haar longen, die kon daar onmogelijk al van voor Maart aanwezig geweest zijn! Ik zet de resultaten van het labo in bijlage. Alsook heeft mijn chihuahua haar jaarlijkse vaccinaties gehad, dit dossier is doorgestuurd naar Santévet, maar ook hiervoor geen terugbetaling tot op heden! Graag spoedig een oplossing voor beide gevallen, dit sleept reeds lang genoeg aan.

Afgesloten
R. B.
8/09/2024

Maximum kapitaal voor ongevallen

Geachte, Ik schrijf in naam van mijn dochter Nathalie, die laatst een negatieve ervaring heeft gehad met een verzekering. Ze is bijna twee jaar verzekerd met haar twee honden bij Santévet. Pas twee jaar heeft zij dienst gedaan op deze service. De premies zijn elke jaar omhoog gegaan, zoals verwacht maar zonder aankondiging. Maar nu had ze op 8/8 iets ernstig voor met haar jongste hond, een pootbreuk. Er is toen een procedure opgestart en uiteindelijk zou deze €3500 in totaalkosten, waarvan nu al €3250 is betaald moeten worden. Hier spreekt mijn dochter: We gingen er van uit dat wij ook met deze betreffende hond, die 70% verzekerd is, dat het plafond €3000 is. Bleek dat toen alles in orde werd gebracht, het maar €1500 was. Elke klant die vanaf het begin van het jaar aanmeldt, heeft €3000 plafond op de comfort type verzekering. Ze kondigen niet aan dat hun premies omhoog gaan en hebben ons ook niet de opportuniteit gegeven om ook ons contract aan te passen dat wij ook die €3000 plafond konden genieten. Ik heb meerdere malen gebeld met Santévet hierover. Meerdere malen gezegd dat we de keuze niet kregen om eventueel de premie te verhogen en ook het plafond. Geen mails, geen notificaties in de app, niks. Wij waren in de veronderstelling dat deze automatisch zou verhoogd worden, omdat iedereen anders dit ook heeft die instapt… Ze zeggen dat ze niet in staat zijn iedereen hier van op de hoogte te brengen, wat echt wel zever is. Het is gewoon nalatig wat ze doen en hun bestaande, trouwe klanten in de steek laten. Ik hoop dat we hier nog verdere stappen in kan zetten samen met jullie, zodat dit aangepast kan worden en zij ook kunnen genieten van die €3000 plafond betreft het voorbije ongeval… Alvast bedankt om het te bekijken en de eventuele raad! Ik hoop dat Santévet hierin toch kan helpen. Met vriendelijke groeten, Ronny Buermans.

Afgesloten
L. C.
31/08/2024

terugstortingsprobleem

Op 13.12.22 heb ik een premiumformule bij Santevet aangesloten voor mijn hondje Lena omdat ik voor haar de beste zorgen wil. Maandelijks betaal ik hier fors voor. Momenteel is dit 55.73 €. Op 22.08.24 ben ik bij de dierenarts geweest voor het verwijderen van tandsteen bij Lena + jaarlijkse vaccins. Ik heb toen 359.69 € moeten betalen en heb niets teruggekregen. Volgens de gekozen formule beloven ze nochtans 90 % van de gemaakte kosten maar niets is minder waar. Blijkt nu dat ik een contract van 2 jaar moet hebben vooraleer ik iets terugkrijg voor haar tandbehandeling en voor haar vaccins was het preventiepakket reeds opgebruikt. Waarom moet het contract 2 jaar zijn ? Dit is pure misleiding van de klant en er zijn te veel valkuilen en regels die ze opleggen. De contracten mogen wel transparanter zijn.

Opgelost
A. C.
7/03/2024

Problemen bij afsluiting van een contract

BesteDe reden van deze klacht is de volgende:Op 29/2 tracht ik meermaals een kortingsvoucher toe te passen bij het aanvragen van een onlineofferte. Na vier keer proberen, beslis ik om 's anderdaags het probleem aan te klagen bij SantéVet. Daar vonden ze het nodig om tegenvoorstellen te maken, zodoende het voor hen voordeliger uitkwam. Ik begrijp niet waarom ze als verzekeraar nu u al moeilijk doen alvorens het contact zou ingaan. Ik was vastberaden om bij hen mijn puppy te verzekeren. Maar ik vind het ongepast dat ze nu al beginnen te discussiëren en me leugenachtig maken alvorens het contract zou ingaan. Ze vroegen zelfs naar bewijzen, terwijl ik meermaals een juiste offerte probeerde aan te vragen. Indien dit was gelukt had ik zeker ingetekend. Ik stelde zelfs voor om mijn tweede hond ook te verzekeren. Het heeft niet mogen zijn. Blijkbaar vinden ze cijfers belangrijker dan vertrouwen.

Afgesloten
L. B.
27/10/2023

Misleidende/foutieve info op site

BesteOp de site van Santévet staat dat wanneer je hier een verzekering afsluit, het dier diréct verzekerd is. Hiervoor namen we ook telefonisch contact op om dit te dubbelchecken. Onze hond moest geopereerd worden, maar totaal niet dringend (een cyste laten verwijderen). Hiervoor dachten we dat het slim was een verzekering te nemen (aangezien operaties zeer prijzig zijn en onze hond een beetje kind aan huis is bij de dierenarts). Omdat onze hond allergieën heeft waarvoor ze 3-maandelijks een zeer dure spuit moet krijgen (en oordruppels en zalf), leek het ons een goed idee om een verzekering af te sluiten. €30 betalen in de maand, waar je tot meer dan €1500 van zou kunnen terugtrekken, dat leek ons een goede deal (dan zouden we toch een stuk van de zeer hoge kosten van onze hond kunnen terugtrekken. Maar wat blijkt nu? Dat er eerst een termijn van 60 dagen (!!!) moet verstrijken, vooraleer er een terugbetaling mogelijk is a.k.a, vooraleer het dier verzekerd is. De consultaties, operatie, verwijderen van draadjes, controle,... zijn dus allemaal niet terugbetaald. Als we dit hadden geweten, hadden we pas na deze termijn de operatie laten doorgaan.Verder krijgen we op één jaar maar €15 terug voor allergieën, wat ons dus absoluut niet helpt. €30 PER MAAND betalen en 3-maandelijks minstens €300 moeten betalen bij de dierenarts om nog geen €15 PER JAAR terug te krijgen is absurd. Hier verliezen we énorm veel geld mee. We gaan dus deze verzekering zo snel mogelijk afsluiten (wat ook nog eens niet simpel blijkt met periodes wanneer je het contract wel of niet kan beëindigen met een aangetekend schrijven en heel de poppenkast). Als je telefonisch contact opneemt, kom je ook nog eens in contact met iemand die de Nederlandse taal niet beheerst en ons geen degelijke uitleg kan geven. Het eerste telefonisch contact was wel zeer aangenaam (beheerste de Nederlandse taal wél en was zeer vriendelijk, maar hier werd ons dus bevestigd dat onze hond direct verzekerd zou zijn, wat dus niet is beleken). We zouden het dus fijn vinden moesten er niet nog meer mensen voorhebben wat wij voorhebben, en de foutieve info die op hun site staat (en de info die ze telefonisch geven) aangepast wordt. Met vriendelijke groetenLaure-Anne Beckers

Afgesloten
A. D.
8/02/2023

Problemen met terugbetalingen

Ik ben sinds juni 2022 klant bij Santévet voor mijn hondje.Eigenaarscode: 6496BV .Junior was gezond en wel tot in december 2022.In december 2022 is mijn hondje Junior ernstig ziek geworden aan zijn rug.CT-scan en MRI bij dierenkliniek Orion te Herentals.Fysiotherapie opgestart (accupunctuur en lasertherapie).Er staan nog 5 terugbetalingen open.Steeds hoor ik de experten laten nog iets weten...We zijn nu bijna vier weken verder, nog steeds geen info erover. Ik heb reeds verschillende keren extra via email alle betreffende documenten en info opgestuurd.Ik heb de indruk dat we hier aan het lijntje worden gehouden!Graag duidelijkheid en wel eerstdaags!!!!!

Opgelost
D. M.
5/10/2021

Problemen met terugbetaling

Ik heb een verzekering voor mijn hond bij SanteVet, paar dagen geleden, precies 28.09.2021 moest ik mijn hond door huidinfectie aan de dokter nemen. Dokter heeft zonder twijfel geschreven, dat mijn hond heeft een huidparasiet, precies dermatose, die moet met medicijn Simparica behandeld worden. Zie voorschrift van de dokter en bericht met diagnose in bijlage. De kosten van medicijn waren 41,19 euro, waar santevet heft het berekend als preventie en niet behandeling om geen bedrag terug te betalen. Het is zonder twijfel dat, sinds het is een behandeling, sante vet is verplicht om 70% van het bedrag om terug te betalen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform