Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
I. D.
11/11/2025

Maandelijkse bijdragen

Onlangs kreeg ik een verlenging van mijn contract voor Nelson. Bij aanvang van mijn contract was dit €25,32, in 2021 €25,95, in 2022 €28,03, in 2024 €31,27, in 2024 €33,69, in 2025 €40,88 Ineens met €7,19 verhoogd, nu met verlenging voor 2026 zou dit €53,49 zijn, weer een verhoging met €12,51 Dus op een tijdspanne van 6, jaar is dit een verhoging €28,17. Ik heb hiervoor 2x een mail gestuurd, 1x de dag zelf van verlenging contract dn 1x op 8/11. Tot op heden geen mail terug ontvangen. Ik snap dat de verlengingen van het contract jaarlijks met index worden aangepast maar ondertussen betaal ik meer dan het dubbele bij aanvang contract. Dan wil ik ook nog een klacht neerleggen voor Wiske, mijn ander contract. Hier zitten de jaarlijkse inentingen in. In 2024 is zij ingeënt op 22/5/24. Dit jaar op 21/5/25. De dierenarts zendt automatisch de rekening naar jullie voor terugbetaling. Jullie sturen terug dat ik geen recht heb op terugbetaling daar dit binnen het jaar valt. Mag ik er op wijzen dat je de datum niet mag overschrijden van jaarlijkse inenting en al zeker niet in het buitenland. Bij deze verwacht ik dus nog steeds de terugbetali´ng. Hopelijk krijg ik via deze weg nu wel een antwoord Mvg Ilse

Afgesloten
K. S.
16/09/2025

Geen terugbetaling voor RX foto's

Beste, Mijn verzekering loopt al 4 jaar voor mijn border Collie. Ze heeft een scheurtje in haar ligament na ongeval. De eerste consultatie voor het manken werd terug betaald maar omdat er foto's moesten gemaakt worden willen ze de reden van de foto's, een nieuwe aangifte, ... Alles is doorgestuurd. Waarom de foto's zijn gemaakt, de nieuwe aangifte. Maar nog is het niet ok en weigeren ze een terugbetaling. Ook betaal ik steeds meer per maand terwijl het plafond niet verhoogd. Maar bij nieuwe aangesloten leden is het plafond voor dezelfde prijs meer dan het dubbel.

In behandeling
T. B.
12/09/2025

Weigering terugbetaling operatie.

Beste, Mijn hond heeft een knieoperatie (Patellaluxatie) moeten ondergaan na een ongeval (veroorzaakt door een heftige, plotse en onvoorziene handeling waarbij de knie uit de kom is gegaan). Nu wilt de dierenverzekering Santévet dit niet terug betalen (950€) want deze operatie valt zogezegd onder uitsluitingen (hoofdstuk 2 rubriek C). Maar als men de algemene voorwaarden leest dan heeft het geen wat ze zeggen toch betrekking op een lichamelijke afwijking MAAR dit is niet het geval, het gaat hier duidelijk over een ongeval (zie uitleg Ongeval en hoofdstuk 2 rubriek A, 1,2 en 3)... Na telefonisch contact te hebben gehad met hun zeggen ze dat dit ongeval dan ook betrekking heeft op Uitsluitingen maar dit staat zo niet vermeld bij ongevallen... Mijn hond wordt 6j, heeft al wat stoten uitgehaald zonder gevolgen tot nu... In mijn ogen worden de dierenliefhebbers bedrogen bij Santévet als het gaat over een groot bedrag om terug te betalen... Ik heb destijds toch niet voor niets de duurste verzekering genomen bij hun...!!! Zie algemene voorwaarden oranje en groen aangeduid. Mvg Tom

Afgesloten
D. K.
2/04/2025

Jaarlijkse Premiestijging Santevet Dierenzorgverzekering

Beste, Wederom krijgen wij van Santevet een premiestijging. In deze mail vindt u onze lijdensweg terug. Scroll gerust even tot beneden. Een korte samenvatting; We zijn in 2018 aan een maandelijks bedrag van 32,79 euro gestart. In oktober 2021 betaalden we 36,88 euro. Premiestijging in 2022 naar 47,51 euro. Oktober 2023 naar 56,75 euro. In augustus 2024 moesten we beslissen. We dienden van contract te verhogen of konden éénzijdig het contract verbreken. De premie is toen gestegen naar 82,47 euro ! Weliswaar met een hogere dekking zeiden ze (die we niet nodig hebben). In 2025 stijgt de premie verder naar 97,93 euro! Dit is een maandelijkse stijging van 16 euro. Sinds onze aansluiting is de premie weliswaar met 300% gestegen! Onze hond en wij worden aan de kant gezet door deze praktijken. Grofweg wil Santevet ons huisdier niet meer indekken - onze hond wordt te oud.

Opgelost
L. L.
4/02/2025

Weigering terugbetaling

Op 14/01 is onze hond Nyssa gesteriliseerd op aanraden van de dierenarts omdat ze schijndrachtig was. Santevet weigert deze terug te betalen onder de 70% chirurgie omdat ze nog maar 1 keer schijndrachtig is geweest. Nergens staat er in de polis vermeld dat een hond 3x schijndrachtig moet zijn om de terugbetaling van 70% terug te krijgen. De latere consulatie voor de opvolging van deze operatie bekijken ze dan wel als chirurgie 70% dus men spreekt zichzelf tegen dat het geen preventie maar chirurgie is en toch weigert men terug te betalen.

Opgelost
J. V.
14/01/2025

Opzegtermijn niet wettelijk

Beste, Mijn contract met Santévet loopt t.e.m. 20/02/2025 Vanaf 21/02/2025 zou het opnieuw verlengd worden voor een jaar. Ik heb gekozen om het contract niet te verlengen en dus stopt het op 20/02/2025. Ik heb de brief aangetekend verstuurd, zoals gevraagd. Nu weigeren ze mijn contract te stoppen, omdat ik de zin van het Koninklijk Besluit niet heb overgeschreven op mijn verstuurde aangetekende brief. Sterker nog, ze verlengen het voor een jaar Tot 20 februari 2026. In hun 1ste schrijven staat nergens, dat je de het KB moet vernoemen, wel dat je drie maanden de tijd hebt om op te zeggen. Dus, als ik uiterlijk 20/01/2025 geen nieuw aangetekend schrijven doe, wordt mijn contract voor een jaar verlengd. Ik laat mij niet voor een tweede keer op kosten jagen.

Afgesloten
E. H.
27/12/2024

Weigering terugbetaling

Beste, In maart sloot ik bij Santevet een huisdierenverzekering af voor mijn pinscher (Luka) en chihuahua (Lola). Onlangs begon Luka te hoesten, de dierenarts besloot dat deze een Broncho Aveolaire lavage nodig had om te achterhalen wat de oorzaak hiervan was. Santévet weigert de terugbetaling omdat dit volgens hen al gaande was voor ik mijn huisdierenverzekering afsloot, Luka had een bacterie in haar longen, die kon daar onmogelijk al van voor Maart aanwezig geweest zijn! Ik zet de resultaten van het labo in bijlage. Alsook heeft mijn chihuahua haar jaarlijkse vaccinaties gehad, dit dossier is doorgestuurd naar Santévet, maar ook hiervoor geen terugbetaling tot op heden! Graag spoedig een oplossing voor beide gevallen, dit sleept reeds lang genoeg aan.

Afgesloten
R. B.
8/09/2024

Maximum kapitaal voor ongevallen

Geachte, Ik schrijf in naam van mijn dochter Nathalie, die laatst een negatieve ervaring heeft gehad met een verzekering. Ze is bijna twee jaar verzekerd met haar twee honden bij Santévet. Pas twee jaar heeft zij dienst gedaan op deze service. De premies zijn elke jaar omhoog gegaan, zoals verwacht maar zonder aankondiging. Maar nu had ze op 8/8 iets ernstig voor met haar jongste hond, een pootbreuk. Er is toen een procedure opgestart en uiteindelijk zou deze €3500 in totaalkosten, waarvan nu al €3250 is betaald moeten worden. Hier spreekt mijn dochter: We gingen er van uit dat wij ook met deze betreffende hond, die 70% verzekerd is, dat het plafond €3000 is. Bleek dat toen alles in orde werd gebracht, het maar €1500 was. Elke klant die vanaf het begin van het jaar aanmeldt, heeft €3000 plafond op de comfort type verzekering. Ze kondigen niet aan dat hun premies omhoog gaan en hebben ons ook niet de opportuniteit gegeven om ook ons contract aan te passen dat wij ook die €3000 plafond konden genieten. Ik heb meerdere malen gebeld met Santévet hierover. Meerdere malen gezegd dat we de keuze niet kregen om eventueel de premie te verhogen en ook het plafond. Geen mails, geen notificaties in de app, niks. Wij waren in de veronderstelling dat deze automatisch zou verhoogd worden, omdat iedereen anders dit ook heeft die instapt… Ze zeggen dat ze niet in staat zijn iedereen hier van op de hoogte te brengen, wat echt wel zever is. Het is gewoon nalatig wat ze doen en hun bestaande, trouwe klanten in de steek laten. Ik hoop dat we hier nog verdere stappen in kan zetten samen met jullie, zodat dit aangepast kan worden en zij ook kunnen genieten van die €3000 plafond betreft het voorbije ongeval… Alvast bedankt om het te bekijken en de eventuele raad! Ik hoop dat Santévet hierin toch kan helpen. Met vriendelijke groeten, Ronny Buermans.

Afgesloten
L. C.
31/08/2024

terugstortingsprobleem

Op 13.12.22 heb ik een premiumformule bij Santevet aangesloten voor mijn hondje Lena omdat ik voor haar de beste zorgen wil. Maandelijks betaal ik hier fors voor. Momenteel is dit 55.73 €. Op 22.08.24 ben ik bij de dierenarts geweest voor het verwijderen van tandsteen bij Lena + jaarlijkse vaccins. Ik heb toen 359.69 € moeten betalen en heb niets teruggekregen. Volgens de gekozen formule beloven ze nochtans 90 % van de gemaakte kosten maar niets is minder waar. Blijkt nu dat ik een contract van 2 jaar moet hebben vooraleer ik iets terugkrijg voor haar tandbehandeling en voor haar vaccins was het preventiepakket reeds opgebruikt. Waarom moet het contract 2 jaar zijn ? Dit is pure misleiding van de klant en er zijn te veel valkuilen en regels die ze opleggen. De contracten mogen wel transparanter zijn.

Opgelost
A. C.
7/03/2024

Problemen bij afsluiting van een contract

BesteDe reden van deze klacht is de volgende:Op 29/2 tracht ik meermaals een kortingsvoucher toe te passen bij het aanvragen van een onlineofferte. Na vier keer proberen, beslis ik om 's anderdaags het probleem aan te klagen bij SantéVet. Daar vonden ze het nodig om tegenvoorstellen te maken, zodoende het voor hen voordeliger uitkwam. Ik begrijp niet waarom ze als verzekeraar nu u al moeilijk doen alvorens het contact zou ingaan. Ik was vastberaden om bij hen mijn puppy te verzekeren. Maar ik vind het ongepast dat ze nu al beginnen te discussiëren en me leugenachtig maken alvorens het contract zou ingaan. Ze vroegen zelfs naar bewijzen, terwijl ik meermaals een juiste offerte probeerde aan te vragen. Indien dit was gelukt had ik zeker ingetekend. Ik stelde zelfs voor om mijn tweede hond ook te verzekeren. Het heeft niet mogen zijn. Blijkbaar vinden ze cijfers belangrijker dan vertrouwen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform