Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Jaarlijkse Premiestijging Santevet Dierenzorgverzekering
Beste, Wederom krijgen wij van Santevet een premiestijging. In deze mail vindt u onze lijdensweg terug. Scroll gerust even tot beneden. Een korte samenvatting; We zijn in 2018 aan een maandelijks bedrag van 32,79 euro gestart. In oktober 2021 betaalden we 36,88 euro. Premiestijging in 2022 naar 47,51 euro. Oktober 2023 naar 56,75 euro. In augustus 2024 moesten we beslissen. We dienden van contract te verhogen of konden éénzijdig het contract verbreken. De premie is toen gestegen naar 82,47 euro ! Weliswaar met een hogere dekking zeiden ze (die we niet nodig hebben). In 2025 stijgt de premie verder naar 97,93 euro! Dit is een maandelijkse stijging van 16 euro. Sinds onze aansluiting is de premie weliswaar met 300% gestegen! Onze hond en wij worden aan de kant gezet door deze praktijken. Grofweg wil Santevet ons huisdier niet meer indekken - onze hond wordt te oud.
Weigering terugbetaling
Op 14/01 is onze hond Nyssa gesteriliseerd op aanraden van de dierenarts omdat ze schijndrachtig was. Santevet weigert deze terug te betalen onder de 70% chirurgie omdat ze nog maar 1 keer schijndrachtig is geweest. Nergens staat er in de polis vermeld dat een hond 3x schijndrachtig moet zijn om de terugbetaling van 70% terug te krijgen. De latere consulatie voor de opvolging van deze operatie bekijken ze dan wel als chirurgie 70% dus men spreekt zichzelf tegen dat het geen preventie maar chirurgie is en toch weigert men terug te betalen.
Opzegtermijn niet wettelijk
Beste, Mijn contract met Santévet loopt t.e.m. 20/02/2025 Vanaf 21/02/2025 zou het opnieuw verlengd worden voor een jaar. Ik heb gekozen om het contract niet te verlengen en dus stopt het op 20/02/2025. Ik heb de brief aangetekend verstuurd, zoals gevraagd. Nu weigeren ze mijn contract te stoppen, omdat ik de zin van het Koninklijk Besluit niet heb overgeschreven op mijn verstuurde aangetekende brief. Sterker nog, ze verlengen het voor een jaar Tot 20 februari 2026. In hun 1ste schrijven staat nergens, dat je de het KB moet vernoemen, wel dat je drie maanden de tijd hebt om op te zeggen. Dus, als ik uiterlijk 20/01/2025 geen nieuw aangetekend schrijven doe, wordt mijn contract voor een jaar verlengd. Ik laat mij niet voor een tweede keer op kosten jagen.
Weigering terugbetaling
Beste, In maart sloot ik bij Santevet een huisdierenverzekering af voor mijn pinscher (Luka) en chihuahua (Lola). Onlangs begon Luka te hoesten, de dierenarts besloot dat deze een Broncho Aveolaire lavage nodig had om te achterhalen wat de oorzaak hiervan was. Santévet weigert de terugbetaling omdat dit volgens hen al gaande was voor ik mijn huisdierenverzekering afsloot, Luka had een bacterie in haar longen, die kon daar onmogelijk al van voor Maart aanwezig geweest zijn! Ik zet de resultaten van het labo in bijlage. Alsook heeft mijn chihuahua haar jaarlijkse vaccinaties gehad, dit dossier is doorgestuurd naar Santévet, maar ook hiervoor geen terugbetaling tot op heden! Graag spoedig een oplossing voor beide gevallen, dit sleept reeds lang genoeg aan.
Maximum kapitaal voor ongevallen
Geachte, Ik schrijf in naam van mijn dochter Nathalie, die laatst een negatieve ervaring heeft gehad met een verzekering. Ze is bijna twee jaar verzekerd met haar twee honden bij Santévet. Pas twee jaar heeft zij dienst gedaan op deze service. De premies zijn elke jaar omhoog gegaan, zoals verwacht maar zonder aankondiging. Maar nu had ze op 8/8 iets ernstig voor met haar jongste hond, een pootbreuk. Er is toen een procedure opgestart en uiteindelijk zou deze €3500 in totaalkosten, waarvan nu al €3250 is betaald moeten worden. Hier spreekt mijn dochter: We gingen er van uit dat wij ook met deze betreffende hond, die 70% verzekerd is, dat het plafond €3000 is. Bleek dat toen alles in orde werd gebracht, het maar €1500 was. Elke klant die vanaf het begin van het jaar aanmeldt, heeft €3000 plafond op de comfort type verzekering. Ze kondigen niet aan dat hun premies omhoog gaan en hebben ons ook niet de opportuniteit gegeven om ook ons contract aan te passen dat wij ook die €3000 plafond konden genieten. Ik heb meerdere malen gebeld met Santévet hierover. Meerdere malen gezegd dat we de keuze niet kregen om eventueel de premie te verhogen en ook het plafond. Geen mails, geen notificaties in de app, niks. Wij waren in de veronderstelling dat deze automatisch zou verhoogd worden, omdat iedereen anders dit ook heeft die instapt… Ze zeggen dat ze niet in staat zijn iedereen hier van op de hoogte te brengen, wat echt wel zever is. Het is gewoon nalatig wat ze doen en hun bestaande, trouwe klanten in de steek laten. Ik hoop dat we hier nog verdere stappen in kan zetten samen met jullie, zodat dit aangepast kan worden en zij ook kunnen genieten van die €3000 plafond betreft het voorbije ongeval… Alvast bedankt om het te bekijken en de eventuele raad! Ik hoop dat Santévet hierin toch kan helpen. Met vriendelijke groeten, Ronny Buermans.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten