Meest recente klachten

K. S.
16/09/2025

Geen terugbetaling voor RX foto's

Beste, Mijn verzekering loopt al 4 jaar voor mijn border Collie. Ze heeft een scheurtje in haar ligament na ongeval. De eerste consultatie voor het manken werd terug betaald maar omdat er foto's moesten gemaakt worden willen ze de reden van de foto's, een nieuwe aangifte, ... Alles is doorgestuurd. Waarom de foto's zijn gemaakt, de nieuwe aangifte. Maar nog is het niet ok en weigeren ze een terugbetaling. Ook betaal ik steeds meer per maand terwijl het plafond niet verhoogd. Maar bij nieuwe aangesloten leden is het plafond voor dezelfde prijs meer dan het dubbel.

In behandeling
T. B.
12/09/2025

Weigering terugbetaling operatie.

Beste, Mijn hond heeft een knieoperatie (Patellaluxatie) moeten ondergaan na een ongeval (veroorzaakt door een heftige, plotse en onvoorziene handeling waarbij de knie uit de kom is gegaan). Nu wilt de dierenverzekering Santévet dit niet terug betalen (950€) want deze operatie valt zogezegd onder uitsluitingen (hoofdstuk 2 rubriek C). Maar als men de algemene voorwaarden leest dan heeft het geen wat ze zeggen toch betrekking op een lichamelijke afwijking MAAR dit is niet het geval, het gaat hier duidelijk over een ongeval (zie uitleg Ongeval en hoofdstuk 2 rubriek A, 1,2 en 3)... Na telefonisch contact te hebben gehad met hun zeggen ze dat dit ongeval dan ook betrekking heeft op Uitsluitingen maar dit staat zo niet vermeld bij ongevallen... Mijn hond wordt 6j, heeft al wat stoten uitgehaald zonder gevolgen tot nu... In mijn ogen worden de dierenliefhebbers bedrogen bij Santévet als het gaat over een groot bedrag om terug te betalen... Ik heb destijds toch niet voor niets de duurste verzekering genomen bij hun...!!! Zie algemene voorwaarden oranje en groen aangeduid. Mvg Tom

In behandeling
D. K.
2/04/2025

Jaarlijkse Premiestijging Santevet Dierenzorgverzekering

Beste, Wederom krijgen wij van Santevet een premiestijging. In deze mail vindt u onze lijdensweg terug. Scroll gerust even tot beneden. Een korte samenvatting; We zijn in 2018 aan een maandelijks bedrag van 32,79 euro gestart. In oktober 2021 betaalden we 36,88 euro. Premiestijging in 2022 naar 47,51 euro. Oktober 2023 naar 56,75 euro. In augustus 2024 moesten we beslissen. We dienden van contract te verhogen of konden éénzijdig het contract verbreken. De premie is toen gestegen naar 82,47 euro ! Weliswaar met een hogere dekking zeiden ze (die we niet nodig hebben). In 2025 stijgt de premie verder naar 97,93 euro! Dit is een maandelijkse stijging van 16 euro. Sinds onze aansluiting is de premie weliswaar met 300% gestegen! Onze hond en wij worden aan de kant gezet door deze praktijken. Grofweg wil Santevet ons huisdier niet meer indekken - onze hond wordt te oud.

Opgelost
L. L.
4/02/2025

Weigering terugbetaling

Op 14/01 is onze hond Nyssa gesteriliseerd op aanraden van de dierenarts omdat ze schijndrachtig was. Santevet weigert deze terug te betalen onder de 70% chirurgie omdat ze nog maar 1 keer schijndrachtig is geweest. Nergens staat er in de polis vermeld dat een hond 3x schijndrachtig moet zijn om de terugbetaling van 70% terug te krijgen. De latere consulatie voor de opvolging van deze operatie bekijken ze dan wel als chirurgie 70% dus men spreekt zichzelf tegen dat het geen preventie maar chirurgie is en toch weigert men terug te betalen.

Opgelost
J. V.
14/01/2025

Opzegtermijn niet wettelijk

Beste, Mijn contract met Santévet loopt t.e.m. 20/02/2025 Vanaf 21/02/2025 zou het opnieuw verlengd worden voor een jaar. Ik heb gekozen om het contract niet te verlengen en dus stopt het op 20/02/2025. Ik heb de brief aangetekend verstuurd, zoals gevraagd. Nu weigeren ze mijn contract te stoppen, omdat ik de zin van het Koninklijk Besluit niet heb overgeschreven op mijn verstuurde aangetekende brief. Sterker nog, ze verlengen het voor een jaar Tot 20 februari 2026. In hun 1ste schrijven staat nergens, dat je de het KB moet vernoemen, wel dat je drie maanden de tijd hebt om op te zeggen. Dus, als ik uiterlijk 20/01/2025 geen nieuw aangetekend schrijven doe, wordt mijn contract voor een jaar verlengd. Ik laat mij niet voor een tweede keer op kosten jagen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform