Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Schade aanhangwagen
Geachte mevrouw/heer, Op 23 Juni 2025, Heeft iemand voor ons bedrijf een hoogwerker gaan afhalen die gewonnen was via een veiling van Uw platform. Wij hadden hiervoor een machinetransporter gehuurd speciaal voor de hoogwerker op te laden. Het bedrijf dat het kavel verkocht heeft de hoogwerker op de machinetransporter geplaatst met een veel te zware heftruck. Hierdoor is de laadklep beschadigd geraakt, dit zagen wij pas bij het binnenbrengen van de aanhangwagen. De verhuurmaatschappij eist nu een herstelling, ik had een machinebreuk verzekering die een franchise heeft van 750eur exl btw. Die moet nu betaald worden. Aangezien het bedrijf dat via Vavato het kavel verkocht het toestel zelf op de remorque geladen heeft, de schade aan de laadklep gemaakt heeft, zijn hun verantwoordelijk voor de geleden schade. Daarom verzoek ik u onverwijld om het bedrijf aan te spreken zodat wij via de verzekering de geleden schade kunnen vergoeden. Met vriendelijke groeten,
Bestelde pellets voor kachel zijn onbruikbaar
Geachte mevrouw/heer, Op 27-05-2024 kocht ik pellets op de website en betaalde ik er 374,38€ voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht degelijke houtpellets te krijgen die je tenminste kon gebruiken in een pelletkachel.. Maar uiteindelijk kreeg ik 2 paletten pellets die je eigenlijk zo niet mag noemen van het moment je deze in de kachel doet wordt dit stof en verstopt de hele kachel ,als je dit verkoopt voor pellets moeten die aan de normen voldoen. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 14 het bedrag van 374,38€ euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
Ring met vals certificaat
Geachte mevrouw/heer, Op 17-04-2024 kocht ik een Ring 14K geelgoud moissante via uw veiling betaalde ik er 547,40€ voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. De ring werd verkocht met bewijs van authenticteit (een GRA certificaat). Na onderzoek (het duurde een tijdje tegen dat ik een juweliers had gevonden die mij erbij wou helpen), bleek dat niet alleen de gegevens op het certificaat vals zijn, maar het certificaat eigenlijk niet bestaat (het is niet terug te vinden in de database van GRA). Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 14 dagen het bedrag van 547,40 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Factuur
Bijkomende kost bij ophaling
Beste, ik heb een winnend bod bij de veiling A3-21211 Tropisch hout, eiken balken & planken - stockopruiming - Markegem - 27/05/2024. Hierbij heb ik de factuur reeds gekregen en betaald. Dit omvatte alle kosten. Nu krijg ik nog een aparte mail om bij afhaling 10 euro cash te voorzien, als handelingskost. Dit is niet wettelijk. Het stond niet geadverteerd bij de bestelling, de factuur omvat alle kosten. Bovendien moet er telkens een verantwoordingsstuk zijn en de mogelijkheid om digitaal te betalen. Zo niet, kan dit worden aanzien als een extra zwarte inkomst. Ik ben dus niet bereid dit te betalen en zal dit doorgeven naar de FOD Economie en FOD Financiën om deze wanpraktijken aan te kaarten. Bovendien is deze mail gestuurd met alle mailadressen zichtbaar, meer dan 150 mail adressen. GDPR?
Aangekochte goederen via veiling niet krijgen
Beste,Ik heb deelgenomen aan een veiling via vavato.Ik heb er materiaal aangekocht met definitieve toewijzing.Toen ik mijn factuur had betaald kreeg ik een mail met de gegevens van de verkoper om een afspraak te maken om de goederen op te halen.De persoon namelijk bvba ndk zij dat hij nog van niets op de hoogte was en mij ging terug bellen.Daarbij heb ik besloten vavato telefonisch te contacteren. Ze zijden me dat de goederen definitief waren toegewezen en dat de verkoper ze niet kon inhouden. Ze besloot het te melden aan de beheerder van de verkoop.Blijkbaar wil de verkoper zijn goederen niet vrijgegeven.Daarna heeft de beheerder van vavato mij telefonisch opgebeld om te vragen of ik akkoord was met een creditering. Daarbij heb ik gezegd dat ik niet akkoord ging met een creditering. De persoon zij dat hij ging verder kijken om te zien wat hij kon doen.Een week later, zonder melden hebben ze gewoon het bedrag terug gestort.Ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen en daaruit heb ik afgeleid dat dit niet zomaar kan.Alvast bedankt om dit even te bekijken.Groeten,Gregory
Complete boxspring blijkt niet zo compleet te zijn.
Voor €403,17 won ik bij op uw veilingsite een complete boxspring. Jammer genoeg ontbreken alle poten van dit bed (zowel de plastic als de houten poten).Het bed is dus niet bruikbaar. Ik eis mijn geld terug te krijgen. Het bed kan u eventueel zelf weer komen ophalen.Brian De Bouver
foutieve beschrijving artikkel
Beste,Ik bestelde (3 tafels) die op te foto's van de advertentie duidelijk laten uitschijnen dat er 3 stoelen per kant kunnen.Dit doormiddel van enkele sluwe tricks zoals het bord op de rand zetten recht voor de stoel, op de achtergrond ook een zwart stuk zodat het lijkt dat de tafel verder loopt, fotoshop? In realiteit is dit onmogelijk om 3 stoelen langst 1 zijde te zetten (zie bijlage).Aangezien dit in mijn opinie alles weg heeft van puur bedrog en dat ik de 3 tafels niet kan gebruiken in onze vakantiewoningen omdat deze simpelweg niet voldoende plaatsen aanbieden wil ik graag afzien van de aankoop. De 3 dozen zitten nog volledig intact in de verpakking (dicht) De aparte tafel (apart lot) waarvan ik dit ben te weten gekomen is de enigste die ik nog kan gebruiken.Verder is er ook een verkeerd salon tafel meegegeven 12441-31 die we graag willen inruilen in de correcte (zie voorgaande mail) of ook afzien van de koop indien het correcte lot er niet meer is.(het salon was een volledig ander motief dan op de foto en had houtrot, hiervoor zeiden ze wel dat het mogelijk was om in te wisselen maar verder nog geen reactie)Ik heb voor beiden arrikkelen binnen de 5 werkdagen de problematiek laten weten en dat ik deze wilde terug sturen. voor de tafels beweren ze dat de fotos puur indicatief zijn en dat de maten er bij stonden. En het klopt dat de maten er bij stonden maar een de meeste tafels van deze afmetingen is het effectief mogelijk om 3 personen aan elke zijde te zetten, echter door het onderstel kan je maximaal 2 stoelen tussen zetten zoals duidelijk is in de bijlage die ik reeds naar hun verstuurd heb.Mvg,Matthias De Marelle
Levering stoel
Beste,Per opbod werd me een kavel toegewezen met onderstaande omschrijving: Deze ergonomische bureaustoel is een perfecte mix van esthetiek en comfort. De EA117 bureaustoel is het resultaat van tal van ergonomische studies gericht op het waarborgen van een ideale lichaamshouding tijdens werkuren. ... De gebruikte foto's van het product bij deze online veiling betreffen de echte Eames EA117 by Vitra. Het geleverde product blijkt een niet werkende replica te zijn. Bij de omschrijving is hier geen melding van gemaakt. De officiële benaming van het product ontworpen door Eames, nl. de EA117 wordt in de omschrijving gebruikt. Volgens Vavato is het gebruik van de foto's & het hanteren van de officiële aanduiding van het product geen reden om er vanuit te gaan dat dit ook daadwerkelijk over een echte Eames zou kunnen gaan. Het onderstaande argument wordt eveneens nog toegevoegd: ' Voor de prijs die je betaald hebt zou je ook geen echte Eames bureaustoel mogen verwachten'. Ik was van mening dat een veiling-site werkt per opbod met het principe 'de hoogste bieder wint, na toekenning door de verkoper. Me dunkt betreft dit hier een opzettelijke misleiding om de insinuatie te scheppen dat dit om een echt product gaat. Ik wens dan ook dat dit geleverd zal worden.
verkeerder beschrijving kavel
Beste,ik kocht een lithografie van Andy Warhol (lot nummer 7378.97)waarin duidelijk in de beschrijving stond: Supermen by Andy Warhole, Original and limited lithograph, by Andy Warhol, Superman(after), limited and numbered, (156/2400), CMOA stamp, 60x60 cm, comes with certificate of authenticity,”Wat blijkt. Dit is gewoon een print… op een offset drukpers gemaakt. Heb dus incl verzending. €187 betaald voor een poster op mooi papier…. Laten we zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben.Dit dateert van november 2022, en er komt geen oplossing. mogelijks kan er via deze weg wel een oplossing komen.Mvg,Maarten
Geen inschrijving documenten ontvangen
aan: VAVATO - Belgium14/11/2022Beste, ik kocht via een online veiling een Vespa 125 via nr. 6655.1 op datum 24/6/2022 bij Vavato.Op de veiling advertentie stond documenten besteld in Italië en in behandeling samen met foto van aanvraag bij Piago (Fabrikant Vespa). De opgevraagde documenten zijn het origineel certificaat en Technische fiche die ik nodig heb voor Vespa te kunnen inschrijven.Toen ik Vespa afhaalde werd er mij gezegd dat documenten zouden worden opgestuurd omdat deze nog niet waren toegekomen.Ik heb verschillende keren contact gehad met medewerkers van Vavato en er werd mij opnieuw de link voor aanvraag documenten bezorgd die ik moest doorsturen zodat deze documenten rechtstreek naar mijn adres zouden worden gestuurd.Ik heb deze ondertussen tot drie keer aangemaakt en doorgestuurd maar ik heb nooit enige reactie gehad van Piaggio, zelfs geen bevestigingsmail.Ik heb reeds Vavato hierover een aangetekend schrijven gestuurd op 14/9/2022 echter kreeg ik deze aangetekende brief terug met als vermelding niet afgehaaldOok heb ik de verkoper van de Vespa (via Vavato) gecontacteerd die vertelde dat Vavato de advertentie van de veiling verkeerd heeft opgesteld en daarmee de fout bij Vavato legt. Volgens mij klopt er dan ook iets niet met chassisnummer welke op het ingevulde aanvraag document bij de advertentie werd gepubliceerd is verschillend van chassisnummer verkochte Vespa.Als jullie reactie op mijn vorige klacht stuurde jullie mij een nieuwe link van Piaggio naar mijn persoonlijke mail voor nieuwe inschrijving van deze Vespa, maar ik kan deze aanvraag nog altijd niet doorsturen omdat de vorige aanvraag volgens deze link niet werd afgewerkt (staat vermeld in het Italiaans als tekst bij het doorsturen van deze nieuwe aanvraag documenten) Ik kan dus geen documenten aanvragen !!!!!!Ik wil nu een oplossing bekomen en wil ook gecontacteerd worden door jullie firma. Mijn geduld is bijna op.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten