Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Schade aanhangwagen
Geachte mevrouw/heer, Op 23 Juni 2025, Heeft iemand voor ons bedrijf een hoogwerker gaan afhalen die gewonnen was via een veiling van Uw platform. Wij hadden hiervoor een machinetransporter gehuurd speciaal voor de hoogwerker op te laden. Het bedrijf dat het kavel verkocht heeft de hoogwerker op de machinetransporter geplaatst met een veel te zware heftruck. Hierdoor is de laadklep beschadigd geraakt, dit zagen wij pas bij het binnenbrengen van de aanhangwagen. De verhuurmaatschappij eist nu een herstelling, ik had een machinebreuk verzekering die een franchise heeft van 750eur exl btw. Die moet nu betaald worden. Aangezien het bedrijf dat via Vavato het kavel verkocht het toestel zelf op de remorque geladen heeft, de schade aan de laadklep gemaakt heeft, zijn hun verantwoordelijk voor de geleden schade. Daarom verzoek ik u onverwijld om het bedrijf aan te spreken zodat wij via de verzekering de geleden schade kunnen vergoeden. Met vriendelijke groeten,
Bestelde pellets voor kachel zijn onbruikbaar
Geachte mevrouw/heer, Op 27-05-2024 kocht ik pellets op de website en betaalde ik er 374,38€ voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht degelijke houtpellets te krijgen die je tenminste kon gebruiken in een pelletkachel.. Maar uiteindelijk kreeg ik 2 paletten pellets die je eigenlijk zo niet mag noemen van het moment je deze in de kachel doet wordt dit stof en verstopt de hele kachel ,als je dit verkoopt voor pellets moeten die aan de normen voldoen. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 14 het bedrag van 374,38€ euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
Ring met vals certificaat
Geachte mevrouw/heer, Op 17-04-2024 kocht ik een Ring 14K geelgoud moissante via uw veiling betaalde ik er 547,40€ voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. De ring werd verkocht met bewijs van authenticteit (een GRA certificaat). Na onderzoek (het duurde een tijdje tegen dat ik een juweliers had gevonden die mij erbij wou helpen), bleek dat niet alleen de gegevens op het certificaat vals zijn, maar het certificaat eigenlijk niet bestaat (het is niet terug te vinden in de database van GRA). Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 14 dagen het bedrag van 547,40 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Factuur
Bijkomende kost bij ophaling
Beste, ik heb een winnend bod bij de veiling A3-21211 Tropisch hout, eiken balken & planken - stockopruiming - Markegem - 27/05/2024. Hierbij heb ik de factuur reeds gekregen en betaald. Dit omvatte alle kosten. Nu krijg ik nog een aparte mail om bij afhaling 10 euro cash te voorzien, als handelingskost. Dit is niet wettelijk. Het stond niet geadverteerd bij de bestelling, de factuur omvat alle kosten. Bovendien moet er telkens een verantwoordingsstuk zijn en de mogelijkheid om digitaal te betalen. Zo niet, kan dit worden aanzien als een extra zwarte inkomst. Ik ben dus niet bereid dit te betalen en zal dit doorgeven naar de FOD Economie en FOD Financiën om deze wanpraktijken aan te kaarten. Bovendien is deze mail gestuurd met alle mailadressen zichtbaar, meer dan 150 mail adressen. GDPR?
Aangekochte goederen via veiling niet krijgen
Beste,Ik heb deelgenomen aan een veiling via vavato.Ik heb er materiaal aangekocht met definitieve toewijzing.Toen ik mijn factuur had betaald kreeg ik een mail met de gegevens van de verkoper om een afspraak te maken om de goederen op te halen.De persoon namelijk bvba ndk zij dat hij nog van niets op de hoogte was en mij ging terug bellen.Daarbij heb ik besloten vavato telefonisch te contacteren. Ze zijden me dat de goederen definitief waren toegewezen en dat de verkoper ze niet kon inhouden. Ze besloot het te melden aan de beheerder van de verkoop.Blijkbaar wil de verkoper zijn goederen niet vrijgegeven.Daarna heeft de beheerder van vavato mij telefonisch opgebeld om te vragen of ik akkoord was met een creditering. Daarbij heb ik gezegd dat ik niet akkoord ging met een creditering. De persoon zij dat hij ging verder kijken om te zien wat hij kon doen.Een week later, zonder melden hebben ze gewoon het bedrag terug gestort.Ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen en daaruit heb ik afgeleid dat dit niet zomaar kan.Alvast bedankt om dit even te bekijken.Groeten,Gregory
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten