Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. J.
14/05/2025

june dongle werkt al een maand niet

Ik kocht een dongle aan, zodat ze beter de gegevens konden opvolgen. (ik had al een andere meter die alles van mijn zonnepanelen opvolgde, maar dat was natuurlijk niet cumuleerbaar). De dongle werkte niet, contact opgenomen, bleek dat hij niet werkte. Moest hem terug sturen en zij gingen een nieuwe opsturen en de andere uit hun systeem verwijderen. Ik wacht nu al een maand om die andere dongle te installeren (om mijn verbruik te controleren), maar als ik mail, kreeg ik eerst als respons dat ze zouden laten weten wanneer het herstart is. Nu mailde ik nog een aantal keer en kreeg ik geen reactie meer.

Opgelost
E. J.
14/05/2025

june dongle werkt al een maand niet

Ik kocht een dongle aan, zodat ze beter de gegevens konden opvolgen. (ik had al een andere meter die alles van mijn zonnepanelen opvolgde, maar dat was natuurlijk niet cumuleerbaar). De dongle werkte niet, contact opgenomen, bleek dat hij niet werkte. Moest hem terug sturen en zij gingen een nieuwe opsturen en de andere uit hun systeem verwijderen. Ik wacht nu al een maand om die andere dongle te installeren (om mijn verbruik te controleren), maar als ik mail, kreeg ik eerst als respons dat ze zouden laten weten wanneer het herstart is. Nu mailde ik nog een aantal keer en kreeg ik geen reactie meer.

Opgelost
I. G.
23/03/2022

Niet vervullen van het contract

Blijkbaar heb ik op 10 nov 2011 een wissel naar Luminus aanvaard. Logisch, want de wissel naar Eneco van 06-10-21 hebben jullie zelf geannuleerd omdat er een beter voorstel was (zou zijn) (alhoewel er staat dat ik het zou geweigerd hebben) (ik heb jullie e-mail nog die dat bevestigd)Ik heb echter nog geen enkele factuur van Luminus gezien, alleen de courante van Engie, zowel voor gas en elektriciteit.Bovendien worden mijn meterstanden NOG MAAR EENS NIET bijgehouden!!!!!Beste June, staan jullie op de rand van het failliet of gaan jullie nu weer een verhaaltje opdissen dat het soms “enkele” dagen kan duren eer alles verwerkt is?De optical character recognition voor iets zo simpel als cijfertjes lezen werkt al perfect sinds het jaar 2000 of zo. Ik kan het weten, want ik was als ingenieur ermee bezig!!!! En nog maar eens: ZET DE FOTO VAN DE VOOBIJE DAGEN ERBIJ!!!!!Het begint echt op mijn zenuwen te werken.KBC en Testaankoop steunen jullie. Ik vraag me af waarom.Ik ben lid van TA en klant van KBC.Ik denk dat ik beiden maar even ga contacteren…….Beter, ik zal KBC even in CC zetten. T-A werd via het online formulier met dezelfde inhoud gecontacteerd.T-A: Lidnr: 2595291-56KBC: gekend onder mijn naamMet steeds maar minder vriendelijke groeten,Ingmar Guillaume

Opgelost
I. G.
23/03/2022

Niet vervullen van het contract

Blijkbaar heb ik op 10 nov 2011 een wissel naar Luminus aanvaard. Logisch, want de wissel naar Eneco van 06-10-21 hebben jullie zelf geannuleerd omdat er een beter voorstel was (zou zijn) (alhoewel er staat dat ik het zou geweigerd hebben) (ik heb jullie e-mail nog die dat bevestigd)Ik heb echter nog geen enkele factuur van Luminus gezien, alleen de courante van Engie, zowel voor gas en elektriciteit.Bovendien worden mijn meterstanden NOG MAAR EENS NIET bijgehouden!!!!!Beste June, staan jullie op de rand van het failliet of gaan jullie nu weer een verhaaltje opdissen dat het soms “enkele” dagen kan duren eer alles verwerkt is?De optical character recognition voor iets zo simpel als cijfertjes lezen werkt al perfect sinds het jaar 2000 of zo. Ik kan het weten, want ik was als ingenieur ermee bezig!!!! En nog maar eens: ZET DE FOTO VAN DE VOOBIJE DAGEN ERBIJ!!!!!Het begint echt op mijn zenuwen te werken.KBC en Testaankoop steunen jullie. Ik vraag me af waarom.Ik ben lid van TA en klant van KBC.Ik denk dat ik beiden maar even ga contacteren…….Beter, ik zal KBC even in CC zetten. T-A werd via het online formulier met dezelfde inhoud gecontacteerd.T-A: Lidnr: 2595291-56KBC: gekend onder mijn naamMet steeds maar minder vriendelijke groeten,Ingmar Guillaume

Opgelost
G. S.
18/01/2022

Niet naleven van de voorwaarden

BesteIk bestelde via KBC een contract bij June Energy. In de voorwaarden staat beschreven dat zij mijn contract met een energieleverancier automatisch wijzigen naar een goedkoper contract. Ik betaalde bij mijn vroegere leverancier Engie 170 euro per maand. Via June heb ik een contract moeten nemen bij Lampiris, waar ik 230 euro per maand moet betalen. Ik heb een eindafrekening gekregen van Engie en betaal bijna 31 euro over de volledige periode bij, maw mijn voorschot lag in lijn met de verwachte prijzen. Ik heb aan June gevraagd om - in lijn met hun reclame - mij mijn June bijdrage van 2.99 euro per maand over de contractperiode terug te storten. Ik wordt door June naar KBC gestuurd, die mij op haar beurt terug naar June stuurt, waarop June mij terug naar KBC stuurt en vervolgens van KBC terug naar June, telkens met de volledige mailhistoriek bijgevoegd, maw beide bedrijven zijn op de hoogte van deze mailings. Welke acties heb ik ondernomen- Het contract met June onmiddellijk stopgezet- Het contract met Lampiris onmiddellijk stopgezet- Een nieuw contract - gelukkig aan dezelfde voorwaarden - gestart bij EngieGevolgen voor mij: Ik dien wel 1 maand de 230 euro te betalen, maw ik heb daar bijna 60 euro verlies aan gedaan. Ik krijg geen restitutie van de 2.99 euro abonnementsgeld bij June, alhoewel dit wel zo in de reclame staat. Wat stoort mij daarenboven: Ik krijg van June een uitleg waarin staat dat ze mijn verbruik pas goed kunnen inschatten en dus de beste leverancier pas optimaal kunnen gaan kiezen nadat ze 2 maal van leverancier zijn gewijzigd. Dat terwijl ik wel - zoals gevraagd door June - alle nodige facturen en contracten bij aanvang van het June contract naar June had verzonden en maw mijn verbruik goed bekend was. Wat is mijn oordeel?Ik vind ten eerste dat de reclame die KBC en June maken erg misleidend: 1) Ze vertellen nier het volledige verhaal ( 2 maal wisselen was mij onbekend) 2) Daarnaast doen ze niet wat in hun reclame staat (niet tevreden, geld terug)3) Het is als klant onbegrijpelijk dat je met een klacht in een klachtencarrousel terechtkomt en dit voor een vermoedelijk ISO gecertificeerd bedrijf.

Opgelost
G. S.
18/01/2022

Niet naleven van de voorwaarden

BesteIk bestelde via KBC een contract bij June Energy. In de voorwaarden staat beschreven dat zij mijn contract met een energieleverancier automatisch wijzigen naar een goedkoper contract. Ik betaalde bij mijn vroegere leverancier Engie 170 euro per maand. Via June heb ik een contract moeten nemen bij Lampiris, waar ik 230 euro per maand moet betalen. Ik heb een eindafrekening gekregen van Engie en betaal bijna 31 euro over de volledige periode bij, maw mijn voorschot lag in lijn met de verwachte prijzen. Ik heb aan June gevraagd om - in lijn met hun reclame - mij mijn June bijdrage van 2.99 euro per maand over de contractperiode terug te storten. Ik wordt door June naar KBC gestuurd, die mij op haar beurt terug naar June stuurt, waarop June mij terug naar KBC stuurt en vervolgens van KBC terug naar June, telkens met de volledige mailhistoriek bijgevoegd, maw beide bedrijven zijn op de hoogte van deze mailings. Welke acties heb ik ondernomen- Het contract met June onmiddellijk stopgezet- Het contract met Lampiris onmiddellijk stopgezet- Een nieuw contract - gelukkig aan dezelfde voorwaarden - gestart bij EngieGevolgen voor mij: Ik dien wel 1 maand de 230 euro te betalen, maw ik heb daar bijna 60 euro verlies aan gedaan. Ik krijg geen restitutie van de 2.99 euro abonnementsgeld bij June, alhoewel dit wel zo in de reclame staat. Wat stoort mij daarenboven: Ik krijg van June een uitleg waarin staat dat ze mijn verbruik pas goed kunnen inschatten en dus de beste leverancier pas optimaal kunnen gaan kiezen nadat ze 2 maal van leverancier zijn gewijzigd. Dat terwijl ik wel - zoals gevraagd door June - alle nodige facturen en contracten bij aanvang van het June contract naar June had verzonden en maw mijn verbruik goed bekend was. Wat is mijn oordeel?Ik vind ten eerste dat de reclame die KBC en June maken erg misleidend: 1) Ze vertellen nier het volledige verhaal ( 2 maal wisselen was mij onbekend) 2) Daarnaast doen ze niet wat in hun reclame staat (niet tevreden, geld terug)3) Het is als klant onbegrijpelijk dat je met een klacht in een klachtencarrousel terechtkomt en dit voor een vermoedelijk ISO gecertificeerd bedrijf.

Opgelost
M. V.
21/03/2021

June Premium werkt niet

Beste,Ik ben reeds geruime tijd klant bij June waarbij mijn verbruik gemonitord wordt en ik automatisch van leverancier werd overgeschakeldIk vind dit een prachtig systeem en in het begin werkte dit heel goed.Maar nu:In 2020 krijg ik geen enkel bericht van June of er een betere leverancier is of niet.Zelf gaan nakijken, er er zijn idd betere leveranciers, dit voorgelegd aan June. We zullen dit nakijken maar antwoord moet ik nog krijgen.Aanduiding van verbruik is weggevallen op beide elektriciteitsmeters medio december 2020. Na wat heen en weer gemaild te hebben installatie terug gereset en geconnecteerd maar werkt niet. Oplossing kan niet worden gegeven.Sinds april 2020 doe ik ook mee aan een energieaudit van de woning onder supervisie van JUNE met steun van de Vlaamse overheid. We zijn bijna een jaar verder en heb nog nikske gehoord betreffende de metingen. Uiteraard is het verbruik ook een belangrijke parameter maar dit ligt plat sinds december 2020...Niks werkt dus maar betalen doen we wel, ook een waarborg betaalt voor de digitale energieaudit en uiteraard de kosten van het premiumkontrakt. De CEO zelf een mailtje gestuurd maar vind het niet nodig om te reageren. Dit is de 5 sterren service ...Besluit:We betalen voor iets dat niet werkt en het interesseert June ook niet of dat hun product werkt.

Opgelost
M. V.
21/03/2021

June Premium werkt niet

Beste,Ik ben reeds geruime tijd klant bij June waarbij mijn verbruik gemonitord wordt en ik automatisch van leverancier werd overgeschakeldIk vind dit een prachtig systeem en in het begin werkte dit heel goed.Maar nu:In 2020 krijg ik geen enkel bericht van June of er een betere leverancier is of niet.Zelf gaan nakijken, er er zijn idd betere leveranciers, dit voorgelegd aan June. We zullen dit nakijken maar antwoord moet ik nog krijgen.Aanduiding van verbruik is weggevallen op beide elektriciteitsmeters medio december 2020. Na wat heen en weer gemaild te hebben installatie terug gereset en geconnecteerd maar werkt niet. Oplossing kan niet worden gegeven.Sinds april 2020 doe ik ook mee aan een energieaudit van de woning onder supervisie van JUNE met steun van de Vlaamse overheid. We zijn bijna een jaar verder en heb nog nikske gehoord betreffende de metingen. Uiteraard is het verbruik ook een belangrijke parameter maar dit ligt plat sinds december 2020...Niks werkt dus maar betalen doen we wel, ook een waarborg betaalt voor de digitale energieaudit en uiteraard de kosten van het premiumkontrakt. De CEO zelf een mailtje gestuurd maar vind het niet nodig om te reageren. Dit is de 5 sterren service ...Besluit:We betalen voor iets dat niet werkt en het interesseert June ook niet of dat hun product werkt.

Opgelost
S. L.
7/06/2020

Valse voorstellingen energie

Beste, June is een bedrijf die constant prijzen van energie vergelijkt en, indien voordeliger, naar een andere wisseld, (van bv Luminus naar Lampiris). Ik krijg altijd een voorstel als dit gebeurd is.Dus in mijn geval (over het Gas), heb ik een voorstel van verbruik gekregen van als ik 30334.0 kWh verbruik, moet ik €1079.58 betalen. En wat ik effectieve vebruikt heb was 22066 kWh en ik moet totaal €1316.74, dus ik verbruik veel minder dan de voorstel en ik moet nog meer betalen (in plaats van minder te betalen..).Voor het elektriciteit heb ik als voorstel over DAG: 335.82kWh en NACHT: 2293.96kWh voor een prijs van €592,83, en wat Ik heb in de DAG: 552 kWh en NACHT: 2348 kWh en ik moet totaal € 1.219,41 incl. BTW, dus ik heb zeker niet dubbel verbruikt (Ik heb voor DAG:216 kWh meer en NACHT: 54.04kWh meer verbruik), maar wel het dubbel van de voorstel moeten betalen...Ik heb een eerste email 5 mei gestuurd, en kreeg om 8 mei een antwoord: Het is inderdaad vreemd dat dit bedrag zo hard afwijkt van het voorstel. Ik heb dit voor je doorgezet naar mijn collega om dit te onderzoeken. We zullen je hier spoedig verder over informeren.Na 12 dagen (20 mei) had ik nog niks gehoord dus ik stuur nog een email om te vragen als ze al iets weten, ik kreeg dezelfde dag nog een antwoord: Zodra ik hierover meer informatie heb, laat ik je dit weten. Dit zal niet lang meer duren.3 juni heb ik nog een email gestuurd om te zeggen dat ik nog aan het wachten bent en ik vroeg waarom dat het zo lang duurt.Ik heb tot vandaag nog geen reactie gekregen.

Opgelost
S. L.
7/06/2020

Valse voorstellingen energie

Beste, June is een bedrijf die constant prijzen van energie vergelijkt en, indien voordeliger, naar een andere wisseld, (van bv Luminus naar Lampiris). Ik krijg altijd een voorstel als dit gebeurd is.Dus in mijn geval (over het Gas), heb ik een voorstel van verbruik gekregen van als ik 30334.0 kWh verbruik, moet ik €1079.58 betalen. En wat ik effectieve vebruikt heb was 22066 kWh en ik moet totaal €1316.74, dus ik verbruik veel minder dan de voorstel en ik moet nog meer betalen (in plaats van minder te betalen..).Voor het elektriciteit heb ik als voorstel over DAG: 335.82kWh en NACHT: 2293.96kWh voor een prijs van €592,83, en wat Ik heb in de DAG: 552 kWh en NACHT: 2348 kWh en ik moet totaal € 1.219,41 incl. BTW, dus ik heb zeker niet dubbel verbruikt (Ik heb voor DAG:216 kWh meer en NACHT: 54.04kWh meer verbruik), maar wel het dubbel van de voorstel moeten betalen...Ik heb een eerste email 5 mei gestuurd, en kreeg om 8 mei een antwoord: Het is inderdaad vreemd dat dit bedrag zo hard afwijkt van het voorstel. Ik heb dit voor je doorgezet naar mijn collega om dit te onderzoeken. We zullen je hier spoedig verder over informeren.Na 12 dagen (20 mei) had ik nog niks gehoord dus ik stuur nog een email om te vragen als ze al iets weten, ik kreeg dezelfde dag nog een antwoord: Zodra ik hierover meer informatie heb, laat ik je dit weten. Dit zal niet lang meer duren.3 juni heb ik nog een email gestuurd om te zeggen dat ik nog aan het wachten bent en ik vroeg waarom dat het zo lang duurt.Ik heb tot vandaag nog geen reactie gekregen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform