BesteIk bestelde via KBC een contract bij June Energy. In de voorwaarden staat beschreven dat zij mijn contract met een energieleverancier automatisch wijzigen naar een goedkoper contract. Ik betaalde bij mijn vroegere leverancier Engie 170 euro per maand. Via June heb ik een contract moeten nemen bij Lampiris, waar ik 230 euro per maand moet betalen. Ik heb een eindafrekening gekregen van Engie en betaal bijna 31 euro over de volledige periode bij, maw mijn voorschot lag in lijn met de verwachte prijzen. Ik heb aan June gevraagd om - in lijn met hun reclame - mij mijn June bijdrage van 2.99 euro per maand over de contractperiode terug te storten. Ik wordt door June naar KBC gestuurd, die mij op haar beurt terug naar June stuurt, waarop June mij terug naar KBC stuurt en vervolgens van KBC terug naar June, telkens met de volledige mailhistoriek bijgevoegd, maw beide bedrijven zijn op de hoogte van deze mailings. Welke acties heb ik ondernomen- Het contract met June onmiddellijk stopgezet- Het contract met Lampiris onmiddellijk stopgezet- Een nieuw contract - gelukkig aan dezelfde voorwaarden - gestart bij EngieGevolgen voor mij: Ik dien wel 1 maand de 230 euro te betalen, maw ik heb daar bijna 60 euro verlies aan gedaan. Ik krijg geen restitutie van de 2.99 euro abonnementsgeld bij June, alhoewel dit wel zo in de reclame staat. Wat stoort mij daarenboven: Ik krijg van June een uitleg waarin staat dat ze mijn verbruik pas goed kunnen inschatten en dus de beste leverancier pas optimaal kunnen gaan kiezen nadat ze 2 maal van leverancier zijn gewijzigd. Dat terwijl ik wel - zoals gevraagd door June - alle nodige facturen en contracten bij aanvang van het June contract naar June had verzonden en maw mijn verbruik goed bekend was. Wat is mijn oordeel?Ik vind ten eerste dat de reclame die KBC en June maken erg misleidend: 1) Ze vertellen nier het volledige verhaal ( 2 maal wisselen was mij onbekend) 2) Daarnaast doen ze niet wat in hun reclame staat (niet tevreden, geld terug)3) Het is als klant onbegrijpelijk dat je met een klacht in een klachtencarrousel terechtkomt en dit voor een vermoedelijk ISO gecertificeerd bedrijf.