Meest recente klachten

E. J.
14/05/2025

june dongle werkt al een maand niet

Ik kocht een dongle aan, zodat ze beter de gegevens konden opvolgen. (ik had al een andere meter die alles van mijn zonnepanelen opvolgde, maar dat was natuurlijk niet cumuleerbaar). De dongle werkte niet, contact opgenomen, bleek dat hij niet werkte. Moest hem terug sturen en zij gingen een nieuwe opsturen en de andere uit hun systeem verwijderen. Ik wacht nu al een maand om die andere dongle te installeren (om mijn verbruik te controleren), maar als ik mail, kreeg ik eerst als respons dat ze zouden laten weten wanneer het herstart is. Nu mailde ik nog een aantal keer en kreeg ik geen reactie meer.

Opgelost
E. J.
14/05/2025

june dongle werkt al een maand niet

Ik kocht een dongle aan, zodat ze beter de gegevens konden opvolgen. (ik had al een andere meter die alles van mijn zonnepanelen opvolgde, maar dat was natuurlijk niet cumuleerbaar). De dongle werkte niet, contact opgenomen, bleek dat hij niet werkte. Moest hem terug sturen en zij gingen een nieuwe opsturen en de andere uit hun systeem verwijderen. Ik wacht nu al een maand om die andere dongle te installeren (om mijn verbruik te controleren), maar als ik mail, kreeg ik eerst als respons dat ze zouden laten weten wanneer het herstart is. Nu mailde ik nog een aantal keer en kreeg ik geen reactie meer.

Opgelost
I. G.
23/03/2022

Niet vervullen van het contract

Blijkbaar heb ik op 10 nov 2011 een wissel naar Luminus aanvaard. Logisch, want de wissel naar Eneco van 06-10-21 hebben jullie zelf geannuleerd omdat er een beter voorstel was (zou zijn) (alhoewel er staat dat ik het zou geweigerd hebben) (ik heb jullie e-mail nog die dat bevestigd)Ik heb echter nog geen enkele factuur van Luminus gezien, alleen de courante van Engie, zowel voor gas en elektriciteit.Bovendien worden mijn meterstanden NOG MAAR EENS NIET bijgehouden!!!!!Beste June, staan jullie op de rand van het failliet of gaan jullie nu weer een verhaaltje opdissen dat het soms “enkele” dagen kan duren eer alles verwerkt is?De optical character recognition voor iets zo simpel als cijfertjes lezen werkt al perfect sinds het jaar 2000 of zo. Ik kan het weten, want ik was als ingenieur ermee bezig!!!! En nog maar eens: ZET DE FOTO VAN DE VOOBIJE DAGEN ERBIJ!!!!!Het begint echt op mijn zenuwen te werken.KBC en Testaankoop steunen jullie. Ik vraag me af waarom.Ik ben lid van TA en klant van KBC.Ik denk dat ik beiden maar even ga contacteren…….Beter, ik zal KBC even in CC zetten. T-A werd via het online formulier met dezelfde inhoud gecontacteerd.T-A: Lidnr: 2595291-56KBC: gekend onder mijn naamMet steeds maar minder vriendelijke groeten,Ingmar Guillaume

Opgelost
I. G.
23/03/2022

Niet vervullen van het contract

Blijkbaar heb ik op 10 nov 2011 een wissel naar Luminus aanvaard. Logisch, want de wissel naar Eneco van 06-10-21 hebben jullie zelf geannuleerd omdat er een beter voorstel was (zou zijn) (alhoewel er staat dat ik het zou geweigerd hebben) (ik heb jullie e-mail nog die dat bevestigd)Ik heb echter nog geen enkele factuur van Luminus gezien, alleen de courante van Engie, zowel voor gas en elektriciteit.Bovendien worden mijn meterstanden NOG MAAR EENS NIET bijgehouden!!!!!Beste June, staan jullie op de rand van het failliet of gaan jullie nu weer een verhaaltje opdissen dat het soms “enkele” dagen kan duren eer alles verwerkt is?De optical character recognition voor iets zo simpel als cijfertjes lezen werkt al perfect sinds het jaar 2000 of zo. Ik kan het weten, want ik was als ingenieur ermee bezig!!!! En nog maar eens: ZET DE FOTO VAN DE VOOBIJE DAGEN ERBIJ!!!!!Het begint echt op mijn zenuwen te werken.KBC en Testaankoop steunen jullie. Ik vraag me af waarom.Ik ben lid van TA en klant van KBC.Ik denk dat ik beiden maar even ga contacteren…….Beter, ik zal KBC even in CC zetten. T-A werd via het online formulier met dezelfde inhoud gecontacteerd.T-A: Lidnr: 2595291-56KBC: gekend onder mijn naamMet steeds maar minder vriendelijke groeten,Ingmar Guillaume

Opgelost
G. S.
18/01/2022

Niet naleven van de voorwaarden

BesteIk bestelde via KBC een contract bij June Energy. In de voorwaarden staat beschreven dat zij mijn contract met een energieleverancier automatisch wijzigen naar een goedkoper contract. Ik betaalde bij mijn vroegere leverancier Engie 170 euro per maand. Via June heb ik een contract moeten nemen bij Lampiris, waar ik 230 euro per maand moet betalen. Ik heb een eindafrekening gekregen van Engie en betaal bijna 31 euro over de volledige periode bij, maw mijn voorschot lag in lijn met de verwachte prijzen. Ik heb aan June gevraagd om - in lijn met hun reclame - mij mijn June bijdrage van 2.99 euro per maand over de contractperiode terug te storten. Ik wordt door June naar KBC gestuurd, die mij op haar beurt terug naar June stuurt, waarop June mij terug naar KBC stuurt en vervolgens van KBC terug naar June, telkens met de volledige mailhistoriek bijgevoegd, maw beide bedrijven zijn op de hoogte van deze mailings. Welke acties heb ik ondernomen- Het contract met June onmiddellijk stopgezet- Het contract met Lampiris onmiddellijk stopgezet- Een nieuw contract - gelukkig aan dezelfde voorwaarden - gestart bij EngieGevolgen voor mij: Ik dien wel 1 maand de 230 euro te betalen, maw ik heb daar bijna 60 euro verlies aan gedaan. Ik krijg geen restitutie van de 2.99 euro abonnementsgeld bij June, alhoewel dit wel zo in de reclame staat. Wat stoort mij daarenboven: Ik krijg van June een uitleg waarin staat dat ze mijn verbruik pas goed kunnen inschatten en dus de beste leverancier pas optimaal kunnen gaan kiezen nadat ze 2 maal van leverancier zijn gewijzigd. Dat terwijl ik wel - zoals gevraagd door June - alle nodige facturen en contracten bij aanvang van het June contract naar June had verzonden en maw mijn verbruik goed bekend was. Wat is mijn oordeel?Ik vind ten eerste dat de reclame die KBC en June maken erg misleidend: 1) Ze vertellen nier het volledige verhaal ( 2 maal wisselen was mij onbekend) 2) Daarnaast doen ze niet wat in hun reclame staat (niet tevreden, geld terug)3) Het is als klant onbegrijpelijk dat je met een klacht in een klachtencarrousel terechtkomt en dit voor een vermoedelijk ISO gecertificeerd bedrijf.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform