Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Mijn retourzending geweigerd en teruggestuurd
Tot laatst was ik tevreden over Farmaline.be : mijn volledige bestellingen van niet-voorschrift plichtige geneesmiddelen waren snel en volledig geleverd. Zie: Farmaline.be (BE->NL->DE ?) : https://www.farmaline.be/nl/juridisch/wettelijke-informatie/ Bij mijn recentste bestelling was er een ongewoon late respons: « 2 van de 3 producten zijn niet op voorraad, (…) echter zonder alternatief (volgens TA&Me app dus wel), zonder datum nalevering of mogelijkheid tot annuleren ». Gezien de ‘minimale bestelwaarden voor gratis verzendkosten’ bij diverse online apothekers verschillen, Farmaline’s éénzijdige wijziging van onze overeenkomst én hun herroepingsrecht van 30 dagen (zie hun FAQ’s « mag ik een pakket weigeren? » ), heb ik de volledige bestelling (nog vóór hun verzendings-melding ervan !) geannuleerd, hun partiële levering geweigerd en door BPost laten retourneren (volgens BPost tracking eersts voorzien op 28/08, nu blijkbaar verplaatst naar 01/09/25). Een e-deelfactuur werd gemaild, maar over de terugstorting van het saldo geen woord. Volgens BTracking op 01/09/25 is de terugzending geweigerd door Farmaline.be en wordt terug naar mij gestuurd ! info@farmaline.be werd door mij telkens ingelicht, maar bij e-nazicht blijkt het een moeilijke online leverancier te zijn, zie bv. ‘openbare reviews & klachten’ op : - https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten?companyId=500001132 en vnl deze over ‘retourzending niet terugbetaald’ ; - https://nl.trustpilot.com/review/farmaline.be ; e.a. … Andere (BE) online apothekers konden mijn recentste bestelling van niet-voorschrift plichtige geneesmiddelen en binnen dezelfde week wèl nog leveren ! Ik wens dat mijn bestelling nr BE-176073399-1 van 24/08/25 volledig genannuleerd wordt, de retourzendig aanvaard wordt en integraal terugbetaald wordt (68,25€).
account
vroeger woonde ik met domicile te HERSELT Ramselsesteenweg,131 2230 Herselt bij mijn vriendin José Van der Staey ; daar had ik op mijn naam internet en nu ben ik verhuist naar volgend adres: Gebroeders De Winterstraat,115/1 2275 Lille. BE Heb het internet te Herselt stop gezet en is mijn provoider hier Orange. Gelet op het feit dat dat José Van der Staye geen account heeft(ze heeft géén P.C )krijg ik e-mails van farmaline met beste José Van der Staye "gelukkige verjaardag en een cadeau. ik heb reeds via mails en telefoons farmaline erop gewezen dat José op haar adres géén account heeft;en te vergeefs willen ze dat niet schrappen en dat is héél vervelend.Farmaline moet correct werken met de gegevens mijn geboorte datum is 22/08/1941 en van José 26/11/1943 Graag jullie hulp. Met beleefde groeten, Noël
Betalingsproblemen
Meer als een maand geleden (18/03) had ik een bestelling gedaan van x-tal euro’s. Door Bpost kon het pakketje niet geleverd worden. Ik vraag Farmaline of het mogelijk is om mijn geld terug te storten. Op 31/03 krijg ik een mail met antwoord dat dit max. 15 dagen zal duren, geen probleem. Na 16 dagen herinner ik hun met dezelfde vraag. Afgelopen woensdag 16/04 krijg ik terug een mail met de mededeling dat dit nog zeker 30 werkdagen kan duren. Gerechtelijke gezien als consument moeten zij mij dit bedrag terug storten na 14 dagen.ik heb gisteren nogmaals een herinnering mail gestuurd en heb gemeld dat ik inlichtingen ben gaan vragen aan mijn juridische adviseur maar ik krijg geen gehoor na vele mails gestuurd te hebben en meermaals gevraagd te hebben voor een antwoord, krijg ik die op heden niet. Ik heb 2x gebeld (KS) 1ste keer - mevrouw, beweerde eerst dat ik nooit iets besteld had, na 10min vond ze mij. Uiteindelijk als ik mijn geld vroeg en mij ni wou geven smeet ze de telefoon toe… 2de keer gebeld zeiden ze dat er problemen waren en dat ze de wetgeving kennen maar dat ze niks konden doen omdat dat niet hun dienst was.
Bestelling nog steeds niet ontvangen
Ik heb op 6/2/25 een bestelling geplaatst en deze nog steeds niet gekregen. Ik heb intussen al 1x gemaild zonder gehoor. We hebben ook al 2x gebeld. Vandaag aan de telefoon werd er gezegd dat mijn pakket retour is gegaan omdat ik het niet ben gaan ophalen in het afhaalpunt. Ik heb nooit een afhaallink gekregen. Maar men zegt dit niet te kunnen zien. Ik heb zelf maar alle stappen die zijn doorlopen bij de vervoerder voorgelezen maar ze zei enkel dat ik nu nog minstens 4 weken moet wachten om mijn geld terug te krijgen. Ze vermelde ook dat ik in het vervolg b-post moet kiezen om mijn pakjes te verzenden en niet mondial. Ik vraag mij af waarom ze mondial dan als optie geven om je pakje te laten verzenden... op 7/02 was mijn pakje in voorbereiding op 8/02 was mijn pakje ontvangen in het sorteercentrum op 11/02 was mijn pakje onderweg naar het afhaalpunt op 13/03 werd mijn pakje onderzocht voor mogelijke onregelmatigheid Op 14/02 Ws mijn pakje terug in het sorteercentrum. Graag zou ik onmiddellijk mijn geld terug krijgen om de bestelde producten ergens anders te kunnen kopen. Een bestelling plaatsen op 6/02 en op 25/02 te horen krijgen dat je nog 4 weken moet wachten om je geld terug te krijgen is alles behalve ok! Intussen zijn er een aantal bestelde producten duurder geworden en mijn kortingscode werkt ook niet meer, hier is geen compensatie voor voorzien. Nog nooit zo een slechte service gehad! Het minste wat ze kunnen doen is mijn geld onmiddelijk terugstorten!
Uitblijvende compensatie voor nooit geleverd pakje
Geachte mevrouw/heer, Ik mail u in verband met volgende bestelling: * Bestelnummer BE-104198356-1 * Pakketnummer 323200117900022426584247 * Ter waarde van 56,50EUR Deze bestelling werd bij u geplaatst op 25 augustus 2024 en zou op 28 augustus door Bpost geleverd worden in de Bpost automaat in de Caputsteenstraat te Mechelen. Het pakje kwam nooit toe. Toen wij dit aan u meldden, vroeg u ons om een formulier in te vullen om een dossier te kunnen opstarten bij Bpost. Wij kwamen hieraan tegemoet. U reageerde met de vraag om dit nogmaals te doen omdat u initieel de verkeerde gegevens had doorgegeven. Wij kwamen hieraan tegemoet. Vervolgens gaf u ons aan dat er in inkt ondertekend moest worden omdat Bpost anders geen dossier zou willen opstarten. Wij reageerden hierop via mail op 18/10/24 met de boodschap dat we 1) niet over een printer beschikken, 2) digitale ondertekeningen officieel geldig zijn en 3) de vraag aan u om spoedig een oplossing te bieden. WIJ GINGEN IMMERS EEN CONTRACT AAN MET FARMALINE NIET MET BPOST. Wij stuurden u finaal een HANDGESCHREVEN versie toe. Dit hadden we niet hoeven te doen. Zie bovenstaande. Nu dd 31/12/24 antwoordt u dat er geen dossier meer opgestart kan worden via Bpost. Ik herhaal bovenstaande: Wij gingen een contract aan met Faramline, niet met Bpost. U diende al lang een oplossing voor ons te voorzien ONGEACHT de regelingen die u kan treffen met de pakjesleverancier. Het was u keuze om de levering van het pakket toe te kennen aan Bpost. De risico's die daaraan verbonden zijn, draagt u, niet wij als eindconsument. Vandaag de dag hebben wij veel tijd verloren aan mails en het invullen van documenten en we hebben nog steeds noch het pakket, noch terugbetaling ontvangen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 7 januari 2025 om het bedrag ter waarde van 56,50EUR terug te storten op rekeningnummer BE85 7310 1866 5906 . Alain Collas
Misleidende reclame
Farmaline heeft momenteel een actie 1 + 1 gratis echter rekenen ze een hoger ee´heidsprijs bij de actie als de prijs wanneer je effectief maar 1 doos zou aankopen. Hun uitleg is dat ze de actie geven op de adviesprijs van de fabrikant en niet op hun eigen prijs. Wat maakt dat ik voor 1 doos effectief €8,04 zou betalen maar voor de actie ineens €11,49 voor het ene product en voor het andere €9,48 voor 1 stuk maar voor de actie ineens €17,89. Ik dacht ok dan is dat het pakketprijs voor 2 per artikel en krijg ik respectievelijk dan 4 dozen per artikel. Maar nee ze zeggen dat dit niet zo is. Ik voel me enorm bedrogen want had ik gewoon los 2 stuks van elk gekocht dan zou ik ook gewoon €18,96 betaald hebben voor het ene product dus ! 1 euro meer dan nu en voor het andere ,€16.08 ..dus €4,50 meer dus er is helemaal geen 1+1 gratis. Maar ze zeggen dat ze in hun recht zijn. Dit lijkt me enorm misleidend en oneerlijk. Ik voel me bestolen.
Niet leveren van betaalde produkten - incompetentie van personeel - bedrog
Farmaline Ik klaag de incompetentie van het personeel aan het plegen van bedrog het achter houden van gezondheidsproducten bedrog in mailverkeer Producten werden via de telefoonlijn : 0800 78080 besteld en op diezelfde dag nog betaald via 'internetbankiering' bank Argenta. Incompetent personeel laat uitschijnen dat niks betaald is op 26-08-2024 ter waarde van 68,9 Euro. Het is niet de eerste keer dat bedienden van het Farmaline center met mijn voeten spelen.
Toestel werkt niet meer naar behoren
Ik heb een moonbird via farmaline besteld, de motor van deze moonbird werkt niet goed meer. Ik heb hier al verschillende mails over gestuurd naar farmaline, op deze mails komt echter nooit antwoord.
Retourzending niet terugbetaald
Beste, op 8 april 2024 heb ik een retourzending met de ontvangen retourlabels gedaan naar Farmaline. Deze zending werd afgeleverd op 9 april 2024 bij Farmaline. Op 24 april 2024 heb ik een gedeeltelijke terugbetaling ontvangen op mijn bankrekeni g. Na 8 weken wacht ik nog steeds op het nog door Farmaline terug te betalen bedrag. Herhaaldelijk heb ik telefonisch contact gehad met Farmaline en herhaaldelijk heb ik emails verstuurd maar zonder enig gevolg! Er werd me steeds gezegd/geschreven dat ik geduld moet hebben en dat het in orde zou komen. Mijn geduld is op, dit zijn oneerlijke praktijken van Farmaline!
Problemen met terugbetaling
Beste, ik bestelde 19/04bij Farmaline ter waarde van 113,79 Bij bestelling werd er ook onmiddellijk betaald. Ik kreeg 22/04 van Bpost app de melding dat het pakket geweigerd was en teruggestuurdHet pakket is een maand later nog steeds onderweg. Ik nam reeds verschillende malen per mail en telefonisch contact op met Farmaline maar geen reactie. Ik heb ondertussen ook online de terugbetaling aangevraagd met als reden ‘pakket niet ontvangen’ en zou verloren zijnIk heb al heel wat besteld bij Farmaline maar ben nu echt danig ontgoocheld in de service. Ik kreeg geen goederen en ben ook nog eens 113 € kwijt. Daarnaast heb ik al heel wat tijd gestoken in het contacteren van Farmaline en wordt ik van het kastje naar de muur verwezen. Ze gaan terugbetalen zeggen ze telkens weer ,al weken zeggen ze dat bij elk telefoontje…
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten