Terug

Terugbetaling wegens annulatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Farmaline

16/10/2025

Onderwerp: Klacht over Farmaline – weigering van annulatie en terugbetaling Beste, Ik wens een klacht in te dienen tegen Farmaline. Ik heb via hun website een bestelling geplaatst, maar enkele minuten later merkte ik dat ik per vergissing het verkeerde product had besteld. Ik heb onmiddellijk via hun contactformulier/klantendienst gevraagd om de bestelling te annuleren. Farmaline reageerde pas vele uren later, met de melding dat de bestelling al verwerkt was en niet meer kon geannuleerd worden. Dat vind ik onaanvaardbaar, aangezien ik de annulatie meteen na de bestelling heb aangevraagd, dus ruim op tijd. Nu beweren ze bovendien dat ik het product zou ontvangen hebben (wat ik niet besteld wou) en dat ik het niet kan terugsturen, wat volledig onlogisch is. Volgens het consumentenrecht heb ik recht op herroepingsrecht binnen 14 dagen, zeker voor producten die ongeopend zijn. Ik vraag daarom uw tussenkomst zodat: 1. Farmaline de bestelling alsnog annuleert of het product terugneemt; 2. Ik zo snel mogelijk mijn volledige bedrag terugbetaald krijg. Met vriendelijke groeten, Chantal Van Dessel

Berichten (3)

C. V.

Naar: Farmaline

18/10/2025

Als antwoord op onderstaand schrijven van u: Beste, Uw antwoord is niet van toepassing op mijn dossier. Dit gaat niet om een retouraanvraag, maar om een annulatie die onmiddellijk na bestelling werd doorgegeven, dus vóór levering en vóór ontvangst. Dat betekent dat deze bestelling juridisch nooit had mogen verzonden worden. Het pakket werd enkel verzonden door uw laattijdige reactie, niet door mijn fout. Ik herhaal: Ik heb het pakket nooit aanvaard en het ligt nog steeds in de Bpost-automaat. U bevestigt zelf dat ik het niet heb afgehaald. Dit is dus géén retourgeval en uw termijn van 4–6 weken is volledig onaanvaardbaar en juridisch onjuist. Volgens Boek VI van het Wetboek Economisch Recht (Verkoop op afstand, Art. VI.47 – VI.52) heeft de consument het recht om kostenloos te annuleren vóór levering, met onmiddellijke terugbetaling. Dat geldt ook voor geneesmiddelen indien ze niet zijn geleverd en niet zijn aanvaard. Daarom stel ik Farmaline hierbij formeel in gebreke en eis ik: 1. Onmiddellijke terugbetaling van het volledige bedrag binnen 5 werkdagen 2. Bevestiging per mail dat het dossier correct is afgesloten Bij uitblijven van correcte oplossing binnen de gestelde termijn: Bij Test-Aankoop daar heb ik al een klacht ingediend. Maar meld ik deze praktijk ook officieel bij de FOD Economie – Dienst Consumentenbescherming. En start ik een Europese consumentenbemiddelingsprocedure (ODR). Ik verwacht uw bevestiging van terugbetaling uiterlijk binnen 3 werkdagen. Uw antwoord was: Beste Mevrouw Van Dessel, Bedankt voor uw vraag met betrekking tot retour. Graag willen we u nogmaals het volgende uitleggen wat eerdere collega's inmiddels ook al hadden gedaan. Indien u niet tijdig uw pakje zal ophalen uit de automaat word dit automatisch als retour teruggestuurd naar Farmaline en krijgt u het bedrag terug betaald binnen 4-6 weken gezien dit het proces is van een retour. Indien u het pakje gaat ophalen en wenst een retour kan u alleen de niet geneesmiddelen terugsturen, alles wat valt onder geneesmiddelen mogen wij niet terugnemen 'van zodra u het pakje ophaalt". In uw geval is het pakje nog steeds in de automaat, en dit zal automatisch worden teruggestuurd bij niet afhaling op 20 Oktober. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd en wens ik u nog een prettige dag. Onze farmaceutische adviseurs staan voor u klaar. Het Farmaline-Team Wesley Met vriendelijke groet,

Farmaline

Naar: C. V.

20/10/2025

Beste Mevrouw Van Dessel, Bedankt voor uw mail betreffende uw bestelling bij Farmaline. Ik begrijp uw ontevreden reactie, graag informeer ik u even. U heeft een bestelling gedaan, wij kregen een berichtvia mail op 13/10 We behandelen de mails in volgorde dat ze binnenkomen. Mijn collega stuurde u 14/10 dat deannulatie hier niet meer mogelijk was. Een bestelling kan u altijd zelf meteen annuleren in uw account. Lukt dit niet, neemt u best telefonisch contact via ons gratis nummer 0800 78 080 zodat we dit meteen regelen. We legden u ook uit, dat u nu kon kiezen wat u deed met de bestelling. U kan de bestelling accepteren of weigeren. Uw bestelling blijft tot vandaag in de pakjesautomaat. Gaat u deze niet afhalen, komt deze automatisch retour naar Farmaline. s:track.bpost.cloud/bwebsearch?lang=nlitemCode=323200117900027238980247postalCode=2640 Na aankomst en controle van het pakket bij het magazijn wordt bij akkoord het betaalde bedrag aan u terugbetaald. Dit proces neemt ongeveer 30 werkdagen in beslag. Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat u ondervonden hebt. Ik wens u bij deze een prettige dag toe. Het Farmaline-Team Cassandra Shop Apotheke B.V. Erik de Rodeweg 11/13 NL-5975 WD Sevenum Wettelijke vertegenwoordigers en publicatiedirecteuren: Olaf Heinrich, Theresa Holler, Dirk Brüse, Lode Fastré Handelsregister: K.v.K. Venlo 63956004 Verantwoordelijke apotheker: Theresa Holler (wettelijke beroepsnaam: apotheker; geregistreerd in het Nederlandse apothekersregister, BIG-nummer 99054129717) Apothekerstitel toegekend in Duitsland, Staatsbureau voor Sociale Zaken, Jeugd en Voorzieningen van de deelstaat Rijnland-Palts. Bevoegde gezondheidsautoriteit: Staatstoezicht op de Volksgezondheid: Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd, Regio Zuidoost Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland.

C. V.

Naar: Farmaline

20/10/2025

Op het 0800 nummer nam er niemand op op dat uur...en als ik op mijn account ging, stond er annuleren, maar als je erop klikte kwam je op een invulformulier. Jullie hebben dit gewoon genegeerd met de gedachte ze zal het wel houden als we het versturen...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform