Terug

Mijn retourzending geweigerd en teruggestuurd

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Farmaline

01/09/2025

Tot laatst was ik tevreden over Farmaline.be : mijn volledige bestellingen van niet-voorschrift plichtige geneesmiddelen waren snel en volledig geleverd. Zie: Farmaline.be (BE->NL->DE ?) : https://www.farmaline.be/nl/juridisch/wettelijke-informatie/ Bij mijn recentste bestelling was er een ongewoon late respons: « 2 van de 3 producten zijn niet op voorraad, (…) echter zonder alternatief (volgens TA&Me app dus wel), zonder datum nalevering of mogelijkheid tot annuleren ». Gezien de ‘minimale bestelwaarden voor gratis verzendkosten’ bij diverse online apothekers verschillen, Farmaline’s éénzijdige wijziging van onze overeenkomst én hun herroepingsrecht van 30 dagen (zie hun FAQ’s « mag ik een pakket weigeren? » ), heb ik de volledige bestelling (nog vóór hun verzendings-melding ervan !) geannuleerd, hun partiële levering geweigerd en door BPost laten retourneren (volgens BPost tracking eersts voorzien op 28/08, nu blijkbaar verplaatst naar 01/09/25). Een e-deelfactuur werd gemaild, maar over de terugstorting van het saldo geen woord. Volgens BTracking op 01/09/25 is de terugzending geweigerd door Farmaline.be en wordt terug naar mij gestuurd ! info@farmaline.be werd door mij telkens ingelicht, maar bij e-nazicht blijkt het een moeilijke online leverancier te zijn, zie bv. ‘openbare reviews & klachten’ op : - https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten?companyId=500001132 en vnl deze over ‘retourzending niet terugbetaald’ ; - https://nl.trustpilot.com/review/farmaline.be ; e.a. … Andere (BE) online apothekers konden mijn recentste bestelling van niet-voorschrift plichtige geneesmiddelen en binnen dezelfde week wèl nog leveren ! Ik wens dat mijn bestelling nr BE-176073399-1 van 24/08/25 volledig genannuleerd wordt, de retourzendig aanvaard wordt en integraal terugbetaald wordt (68,25€).

Berichten (2)

Farmaline

Naar: L. S.

03/09/2025

Beste Meneer Sarbel, ( ) Bedankt voor uw vraag via Testaankoop, ik help u graag verder. U heeft zoals gewenst uw bestelling kunnen weigeren. Deze is nu in verwerking in het sorteercentrum van de koeriersdienst. In bijlage kan u de voorwaarden van de retour terugvinden. RETOUR : s:track.bpost.cloud/bwebsearch?lang=nlitemCode=323200117900026662627030postalCode=1742 FAQ : s:www.farmaline.be/nl/faq/frage-6-0 Na aankomst en controle van het pakket bij het magazijn wordt bij akkoord het betaalde bedrag aan u terugbetaald. Dit proces neemt ongeveer 4 tot 6 weken in beslag. Mijn excuses voor het ongemak. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd en wens ik u nog een prettige dag. Het Farmaline-Team Cassandra Shop Apotheke B.V. Erik de Rodeweg 11/13 NL-5975 WD Sevenum Wettelijke vertegenwoordigers en publicatiedirecteuren: Olaf Heinrich, Theresa Holler, Jasper Eenhorst, Dirk Brüse, Lode Fastré Handelsregister: K.v.K. Venlo 63956004 Verantwoordelijke apotheker: Theresa Holler (wettelijke beroepsnaam: apotheker; geregistreerd in het Nederlandse apothekersregister, BIG-nummer 99054129717) Apothekerstitel toegekend in Duitsland, Staatsbureau voor Sociale Zaken, Jeugd en Voorzieningen van de deelstaat Rijnland-Palts. Bevoegde gezondheidsautoriteit: Staatstoezicht op de Volksgezondheid: Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd, Regio Zuidoost Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland.

L. S.

Naar: Farmaline

03/09/2025

Véle geachte(n), Alvast bedankt voor jullie snelle & positieve respons, toch met wat kanttekeningen: - in tegenspraak tot jullie ‘exclusief gebruik’ audio opname van mijn gesprek met uw Klantendienst op Ma 01/09/25 (tf +32 800 78 080, start 10u32, gesprekstijd 12’32”) ; welke ik U per bericht als “Bevestiging antwoorden van Klantendienst” op 01/09/25 verstuurde, nu : - terugbetaling 4->6 weken ipv 5->10 werkdagen volgens uw Klantendienst ; - toch retour-bis van uw (door mij nooit geziene!) deellevering, tov de “te laag geprijsd, doe ermee wat je wilt” volgens uw Klantendienst ? ; - de toen geldende FAQ ‘Mag ik mijn pakket weigeren’ (bijgevoegd) is naderhand ‘aangepast’ (zie uw bijlagen aan uw TA antwoord); - over de gevraagde retourvoorwaarden van Farmaline.be geen link, wel over deze van de betrokken leveringsdienst (hier BPost) … Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform