Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Contract leven ze niet na
Beste , ik heb een lening lopen maar heb mijn auto verkocht uit geldnood . Nu heb ik bij die lening een verzekering die alles betaal bij langdurig ziekte in principe moet ik nog een 3800 euro betalen maar telkens ik het bedrijf contacteer hoor ik ze niet enkel via jullie heb ik ze gehoord dat ze binnen 48 u contact gingen opnemen maar ook hoor ik ze niet . Ik heb hulp noig want ik heb een contract en ik wil niet in geldnood zitten
Geen reactie op mijn vraag
Ik heb een lening lopen sedert 05/09/2022 voor de auto en ook met een verzekering bij die bij volledige werkloosheid door ziekte wordt betaald door de verzekeraar . Ik ben ziek sedert 29 december 2022 en ben blijven betalen. Ik heb sedert nu nog altijd geen antwoord gekregen ik heb heel wat verslagen die ik wil aantonen waar er duidelijk op staat waneer ik ziek ben geworden en hoelang ik al in die toestand zit.
Defect AdBlue-systeem bij sommige dieselwagens van Citroën
Wij kochten een nieuwe Citroen Jumpy in mei 2018we namen voor de wagen een verlengde garantie van 5 jaardeze week kregen wij al weer te maken met een nieuw boordmeldingde ad blue zou moeten bijgevuld worden , na deze bijgevuld te hebben bleef de boordmelding aanwezig en moest er overgegaan worden tot herstelNa uitlezen van het deffect gaat het over een defect ad blue systeemna informering stelden we vast dat wij zeker niet de enige zijn met dit probleem , test aankoop verzameld zelf nu alle gegevens van wagens die dit probleem hebbenWij verwachten dan zeker ook tussenkomst van PSA !
geen info niets betalen
beste, ik werd begin januari opgebeld door psa finance met de vraag of ik het contract security plus van 8euro/maand wou. ik heb toen gezegd als jullie mij de info opsturen zal ik er eens naar kijken. we zijn nu een maand verder ik heb niets van info gekregen maar de 8euro is wel van mijn rekening. ik heb gebeld naar psa klantendienst om te vragen om mijn 8euro terug te storten maar daarvoor moet ik een mail sturen. heb de mail gestuurd eind januari omdat ik nog steeds niets gekregen had en heb gezegd dat ik wil afzien van het contract. nu kijk ik op 9/2 naar mijn rekening en merk dat de 8euro er op 4/2 toch is afgegaan. dus graag zou ik afzien van dit contract en mijn 8euro terug willen. en nee er moet niets meer opgestuurd worden een afspraak is een afspraak!
afsluiting dossier private lease 5055011
Overzicht van de feiten :per einde januari verloopt mijn privéleasecontract van 48 maand, de wagen wordt zoals afgesproken terug binnengebracht. Even later krijg ik 3 facturen (zie mail hieronder, betwisting)Envoyé : mercredi 21 avril 2021 16:1 À : services - BFservi47 [services@psa-finance.com]Objet : [EXTERNAL]BETWISTING 505511Importance : HauteGeachte, betreffende de laatste facturen heb ik besloten om deze te betwisten.1/ herstelling schade : het gaat hier over normale krassen en slijtage na gebruik van 48 maanden. Tevens heb ik 48 maand premie betaald voor omnium herstelling.2/ faktuur afschrijving februari. Het contract was een private lease van 48 maanden zonder mogelijkheid tot residu aankoop. Alle mensualiteiten zijn volledig betaald. Kan u me dan de reden van dit bijkomend faktuur verklaren. Op welk artikel of paragraaf in het contract heeft dit betrekking? Gelieve mij trouwens een copie van het ondertekende contract te mailen.3/ gelieve geen bijkomende kosten meer te maken. Ik ben verhuisd naar het buitenland (niet EU). De enige mogelijke communicatie is via email.Met vriendelijk groetenPerihan HASERIVerzonden vanuit Mail voor Windows 10Op deze formele betwisting heb ik nog geen antwoord gekregen. Integendeel, zonder enige officiële aanmaning stuurt u mijn dossier door naar het incassoburo eos@aremas met referte 77175725Hierbij vragen wij u, als gemandateerde, de totale som van de vordering vermeerderd met deschadevergoeding(en) te voldoen, zoals contractueel bepaald. Het actueel saldo is als volgt samengesteld:Vervallen en niet-betaald kapitaal : 4.236,76 EURContractuele schadevergoeding : 635,51 EURVerwijlintresten op heden (**) : 0,00 EUR______________________________________________________________________Totaal : 4.872,27 EURDit is ronduit schandalig
contract van lening op afbetaling - domiciliëring
Hierbij teken ik officieel protest aan tegen uw aangetekende zendingen: brief dd 14/11 (verzonden 19/11) en brief dd 3/12 ( verzonden 9/12).Ik ontvang deze brieven terwijl ondertussen uw medewerkers mij zowel via e-mail als telefonisch melden dat alles in orde is en zij het nodige zullen doen om het probleem op te lossen.Chronologische volgorde:15/10: melding aan PSA ivm brief en opzegging domiciliëring - reactie 16/10: Excuses voor het misverstand. Domiciliëring is actief en in orde voor de volgende maanden.20/10: SMS ontvangen met vraag contact op te nemen met PSA. Heb dit dan gedaan en er wordt mij verzekerd dat alles in orde is. Tevens wordt via e-mail bevestigd dat alles eerstdaags in orde komt en dat ik mij van de SMS'en (dagelijks) niets moet aantrekken.4/11: Ik vraag waarom er nog steeds niets werd afgehouden - reactie 5/11: alles werd gedaan voor de domiciliëring, alles wordt nogmaals doorgestuurd. Indien niet oké nieuw mandaat en contact met de bank om het probleem te zoeken.14/11: 1ste aangetekende zending van PSA opgesteld - pas verzonden op 19/113/12: 2de aangetekende zending van PSA, pas verzonden op 9/128/12: bericht aan PSA: volgens de gegevens om mijn bankaccount is de domiciliëring nog steeds actief en werd de laatste vraag om betaling gedaan rond 20/910/12: herhaling van mijn vorig bericht + vermelding dat ik NIET akkoord ga met de laatste aangetekende zending (loonbeslag) - reactie PSA op 11/12: domiciliëring werd enkele malen terug geactiveerd maar lukt niet. Vraag om vanaf nu de betalingen maandelijks zelf uit te voeren dit terwijl u in uw brief van 3/12 spreekt van een loonbeslag???Intussen werd de openstaande bedragen van september, oktober en november door mij betaald.Tevens ontvang ik op 10/12 van mijn bank de bevestiging dat de domiciliëring nog steeds ACTIEF is. De laatste aanvraag tot betaling werd ontvangen rond 20/9. Sindsdien zijn er bij de bank geen aanvragen van PSA tot betaling meer geweest.Hieruit kan u concluderen dat er een fout zit in het systeem van PSA waarvoor ik niet verantwoordelijk kan worden gesteld.Ik verzoek u dan ook DRINGEND het nodige te doen om mijn dossier in orde te brengen zodat u terug de aanvragen tot betaling kan overmaken aan de bank en zodoende het contract kan naleven.Het is de 3de maal dat ik gebruik maak van PSA om geld te lenen om een auto te financieren en dit is de eerste keer dat er zoveel problemen zijn - u kan dit nagaan?Andere instellingen (AXA voor mijn autoverzekering ook via PSA en Proximus) hebben blijkbaar geen problemen met een domiciliëring bij dezelfde bankinstelling!Graag DRINGEND een oplossing!
Onduidelijke inhoudingen op domiciliëring
Ik betaal sinds januari opnieuw voor een essential drive contract voor 4 jaar - die eigenlijk al van nov 2017 afgelopen is.Ook werd er deze maand een inhouding gedaan voor een wagen die ik al in juli 17 verkocht heb
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten