Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
T. K.
28/03/2025

connectie gemist door vertraging zonder uitleg

ik ben op 1 maart vetrokken en op 2 maart aangekomen vlucht met 1 tussenstop, vlucht gemist, nog een tussenstop meer, vlucht weer vertraagd, volgend tussenstop weer gemist, moet overnachten in de laatste tussenstop , hotel en eten waren geregeld, maar door de late aankomst zonder enige bagage, zonder plaats waar we iets konden kopen om ons te verfrissen (waren al 15 u onderweg ). Behalve de miscommunicatie of zelfs geen communicatie, zijn wij telkens zonder enige hulp van het ene probleem in de andere gegooid. Mijn etiketten zijn gekocht bij Brussels Airlines, we hadden 1 tussenstop met Swiss air, maar alle verdere tussenstops waren ook met Lufthansa en Austrian... ze schuiven telkens de fout op de andere en ze weigeren dit te zien als een geheel; een reis van 7 u werd uiteindelijk 28 u!!!

Afgesloten
W. S.
23/03/2025

Verloren en gestolen bagage door Lufthansa

Geachte mevrouw/heer, Op 7 augustus 2024 vlogen mijn vriendin en ik met Lufthansa op vluchten LH507 en LH1012 van Santa Cruz (Bolivia) naar Brussel (België), met tussenstops in Sao Paolo en Frankfurt. Bij aankomst op de luchthaven van Brussel werd onze bagage, die op de luchthaven van Santa Cruz (Bolivia) was ingecheckt, niet aan ons teruggegeven, beide rugzakken waren verloren. Wij hebben onmiddellijk bij het bevoegde kantoor op de luchthaven van Brussel aangifte gedaan van het verlies van onze bagage met de in het rapport vermelde voorwerpen, waarvan ik een kopie bijvoeg. Ondanks de geruststellende woorden van uw personeel zijn we momenteel een half jaar verder, en zijn er verschillende zaken misgelopen en nog niet opgelost: 1) Mijn rugzak is toen na iets meer dan een week terugbezorgd maar was volledig gescheurd. Deze kosten zijn ondertussen door een derde partij afgehandeld, met formuliernr. "FB ID 40432405". 2) Uit mijn rugzak was een toiletzak gestolen, die o.a. een elektrische tandenborstel en parfum bevatte. Ondanks aangifte bij de politie en een gedetailleerd overzicht van de inhoud van de toiletzak (zie bijlage), heeft jullie klantendienst mij laten weten dat ze dit niet willen terugbetalen. Het formuliernr. hiervan is "FB ID 40437924". 3) Aangezien ik meer dan een week op mijn bagage heb moeten wachten, en hier zaken inzaten die ik voor een vakantie de week erna nodig had, heb ik kosten moeten maken, die volgens jullie klantendienst vergoed zouden worden. Maar na aanvraag tot compensatie, heb ik hierover nooit meer antwoord gekregen. Het formuliernr. hiervan is "FB ID 40425656". 4) De rugzak van mijn vriendin is ons zelfs nooit bezorgd. We zijn ondertussen meer dan een half jaar verder, en deze is dus definitief verloren. Zij heeft hiervan aangifte gedaan bij jullie voor compensatie van de verloren bagage, inclusief een gedetailleerd overzicht van de inhoud (zie bijlage), zonder enig antwoord langs jullie kant. Het referentienummer hiervan is "BRULH82676". Wij verzoeken hierbij om vergoeding van het verlies van onze eigendom, geschat op een totaalbedrag van €3443.31. Dit houdt €3234.95 in voor de verdwenen rugzak en €318.36 voor de gestolen toiletzak uit de andere rugzak. Daarbij komt een vergoeding van gemaakte kosten van in totaal €502.25. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Hopend op een snelle oplossing. Met vriendelijke groeten, M. Schelles Bijlagen: - Gedetailleerd overzicht van de inhoud van de verdwenen rugzak - Gedetailleerd overzicht van de inhoud van de gestolen toiletzak uit de tweede rugzak - PV opgesteld door de politie over de gestolen toiletzak - Vliegticketten - Bagage-identificatiebewijzen

Afgesloten
P. V.
31/01/2025

Lufthansa annuleert zelf vlucht en weigert nu totale bedrag terug te betalen

Beste Ik boekte twee vluchten via Lufthansa voor bijna 2000€: - Heenvlucht: Brussel-Frankfurt, Frankfurt Bogota (2 vluchten) - Terugvlucht: Cartagena-Bogota, Bogota-Frankfurt, Frankfurt-Brussel (3 vluchten). Gisterenavond kreeg ik bericht dat mijn laatste vlucht Frankfurt-Brussel door Lufthansa zelf geannuleerd werd en 2 uur verlaat werd. In mijn mail kreeg ik alle opties te zien: wijzigen accepteren, aanpassing aan het reisschema of refund (zie foto in bijlage). Ik wilde al mijn opties afwegen en klikte op refund. Onmiddellijk verscheen er ‘refund aangevraagd’. Ik had verwacht eerst informatie te krijgen en dan nog te moeten accepteren, maar neen, de refund werd onmiddellijk aangevraagd. Ik belde naar Lufthansa, maar niks meer aan te doen. Ze konden de refund niet wijzigen. Ondertussen kreeg ik een mail met het bericht dat mijn refund van 340€ binnen 7-10 werkdagen op m’n rekening zou staan. Ik ging er van uit dat dit bedrag overeen kwam met de gecancelde Frankfurt-Brussel vlucht. Ik vond dit al heel vervelend, maar ik dacht gewoon een nieuwe vlucht van Frankfurt naar Brussel te boeken. Ik wilde alles even in m’n online-omgeving van Lufthansa checken, waar ik tot mijn grote verbazing erachter kwam dat er niks meer terug te vinden was, ook niet van de 4 andere niet-geannuleerde vluchten. Weer een telefoontje met de klantendienst, die mij wisten te zeggen dat ik enkel de extra kosten (340€) zou terug krijgen, maar het overige bedrag van bijna 1600€ niet, omdat deze vlucht zogezegd ‘non-refundable’ is. Ik vind dit een zeer onwaarschijnlijk verhaal: ik ben al mijn vluchten kwijt, om nog maar te zwijgen over de 1600€. Er was geen enkele transparantie toen ik op de ‘refund-knop’ drukte dat ik 1. Al mijn vluchten kwijt zou zijn en 2. Maar 340 van de 1900€ zou terug krijgen. Anders had ik dit uiteraard nooit gedaan! Na meerdere contactmomenten is nu heel duidelijk dat Lufthansa zich hier vanaf wil maken. Ik heb al een aanvraag tot terugbetaling gedaan én al klacht neergelegd. Maar het ziet er niet naar uit dat ze me zullen helpen. In de bijlage vindt u de bevestiging van mijn boeking. Verder ook nog mijn chatverkeer met de klantendienst. En de mail die ik kreeg met de annulatie. In die mail zal u zien dat de optie ‘refund’ wordt aangeboden op een manier die gelijkwaardig is als de vluchtwijziging accepteren. Het is op geen enkele manier duidelijk dat er veel geld wordt ingeohuden én dat je alle vluchten kwijt bent als je daar op klikt. Bovendien hoef je maar één keer te klikken en is de refund al meteen in werking gesteld. Ik vind dit echt schandalige praktijken en voel me bestolen. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven. Hartelijk dank. Groeten Pauline Verrydt +32 471 58 07 68 (PS: sorry, ik kreeg het niet korter uitgelegd, ik wil het volledige verhaal kunnen schetsen).

Afgesloten
I. V.
29/01/2025

Terugbetaling niet ontvangen

Geachte mevrouw/heer, In 2020 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. PCTHCA geboekt van Brussel Zaventem naar Heraklion met ticketnummer 220-8528653520; met vertrekdatum 01/08/2020. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een terugbetaling toe te kennen. Tot op heden heb ik nog geen terugbetaling van het betaalde bedrag ontvangen, noch heb ik enige informatie ontvangen over wanneer en hoe ik het aan mij verschuldigde bedrag kan verkrijgen. Ik verzoek hierbij om volledige terugbetaling van de ticketprijs van €867,64. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring

Afgesloten
M. V.
23/12/2024

terugbetaling onkosten vertraagde bagage

Geachte mevrouw/heer, Op 01/08/2024 vloog ik met uw maatschappij op vlucht nrs. LH5629 - LH105 -LH630 van BRU - MUC -FRA naar DXB. Bij aankomst op de luchthaven DXB werd mijn bagage, die op de luchthaven BRU was ingecheckt niet aan mij teruggegeven. Ik heb onmiddellijk via de app online aangifte gedaan van het verlies van mijn bagage - dossiers DXBLH 14639 en DXBLH 14641. De bagage DXBLH 14641 werd mij pas op 04/08/2024 s'avonds terugbezorgd. De bagage DXBLH 14639 werd mij pas na terugkomst in België terugbezorgd. Deze vertragingen hebben mij grote ongemakken veroorzaakt. Bovendien moest ik, bij gebrek aan mijn persoonlijke bezittingen, een aantal basis-aankopen doen om mijn verblijf in DXB mogelijk te maken (toiletgerief, zonnecrème, ondergoed, basiskledij). Ik heb aangifte gedaan van deze onkosten op 03/08/2024 (transactienummer 40165606) en op 06/08/2024 (transactienummer 40190694). Aangiftes bleven onbehandeld en op 23/12/2024 werd mij vermeld dat mijn dossier 'inactive' was - ik heb dan ook een nieuwe klacht neergelegd (transactie 41107668). Ik verzoek hierbij om terugbetaling van de gemaakte kosten en om vergoeding van alle geleden schade, voor mij en mijn echtgenote samen, geraamd op een totaalbedrag van 5854,01AED of 1424,92€. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Ontvangstbewijzen voor persoonlijke noodaankopen

Afgesloten
K. D.
14/10/2024

Omboeking vlucht

Geachte mevrouw/heer, Wij boekten in februari een vlucht naar Kefalonia via Expedia met Lufthansa, met tussenvlucht naar München. Volgens het reisplan hadden we in München 45 minuten tijd om over te stappen. We zouden toekomen om 8.15 uur en om 9.00 zou de vlucht naar Kefalonia vertrekken. In de week voor onze reis zagen we dat de vlucht van München naar Kefalonia vervroegd was van 9.00 naar 8. 25 uur. Op maandag 30 september contacteerden we het klantennummer van Expedia (02 200 63 71)om te vragen of dit klopte. Ze bevestigden dit. Omdat we zelf vonden dat 10 minuten tijd om over te stappen echt te kort was, belde ik opnieuw op donderdag 3 oktober om 11.13 uur. Toen zeiden ze nogmaals dat als dit ons vliegplan was, dat dit allemaal in orde zou komen. Op vrijdag 4 oktober kregen wij bij het inchecken bij Brussels Airlines dat dit onmogelijk was. De balieverantwoordelijke belde naar Lufthansa om te kijken wat de mogelijkheden waren. We konden zoals voorzien vliegen naar München. Lufthansa zou zorgen voor een hotel want onze vlucht naar Kefalonia zou via Athene maar plaats vinden op 5 oktober. In München bleek dat Lufthansa zich niet verantwoordelijk achtte voor wijziging van het vluchtplan en dus ook geen hotel of vervoer regelde. Volgens hen is Discovery Airlines (dochter van Lufthansa) de verantwoordelijke. Na telefoons heen en weer zeiden ze bij Discovery dat Luthansa in de fout ging. Lufthansa zei dan maar dat het de fout van Brussels Airlines was. Uiteindelijk moesten we zelf een hotel zoeken en zijn we op 5 oktober om 8.30 uur vertrokken naar Athene. Van daar vertrokken we naar Kefalonia waar we pas om 14.30 uur onze bestemming bereikten (27 uur later dan voorzien. Dit heeft geleid tot extra kosten (237 EUR, bijlage 1; 15,30 EUR, bijlage 2; openbaar vervoer naar München 31,00 EUR, bijlage 9; dag verblijf in ons hotel kwijt 459,00 /7, bijlage 8; een dag autoreservatie kwijt 177/8, bijlage 7. De grootste "schade" is evenwel het verlies van onze vakantiedag. Daarom verzoek ik u onverwijlde terugbetaling van de gemaakte kosten + vergoeding voor het uitstellen van onze vlucht waardoor we 27 uur later dan voorzien op onze bestemming kwamen. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopieën rekeningen - Het oorspronkelijk vluchtplan (bijlage 5) en het aangepaste, onhaalbare vluchtplan (bijlagen 3 en 4) en het uiteindelijke reisplan (bijlage 6)

Afgesloten
G. T.
8/10/2024

terugstorten niet gebruikte vluchten

Beste, In onderling akkoord heb ik een aantal geboekte vluchten niet gebruikt omdat jullie de overstaptijd hebben ingkort. Jullie hebben beloofd om die niet gebruikte vluchten terug te storten. Ik wacht nu al drie maanden op die terugstorting die jullie schriftelijk beloofd hebben. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag wanneer die terugstorting zal gebeuren. Graag dringend mij geld terugstorten zoals jullie beloofd hebben.

Afgesloten
I. V.
3/09/2024

Totaal verlies 4 bagages

Geachte mevrouw/heer, Op 14 juli 22 vloog ik met uw luchtvaartmaatschappij op vlucht nr. LH5587 van Brussel naar Chicago, US met als overstap in Frankfurt Duitsland. Reservatie nr : 1 C 86 MR. Bij aankomst op de luchthaven in Chicago werd mijn bagage, die op de luchthaven in Brussel ( Belgie ) was ingecheckt en uitgecheckt, niet aan mij teruggegeven. Ik heb onmiddellijk bij het bevoegde kantoor op de luchthaven Chicago aangifte gedaan van het verlies van mijn bagage. Daar zijn we zeer onvriendelijk behandeld, onbeschoft zelfs. Men weigerde daar om ons rapport ervan te geven en zeiden me dit online te doen met de mail die ik ondertussen al ontvangen had bij aankomst luchthaven Chicago waar er stond van bagage vertraging. Die dag heb ik online alles ingediend, 4 stuks bagage, label nummers, beschrijvingen van de bagage etc. Deze zijn de referenties van de 4 stuks bagage : SN 280285, SN 280260, SN 280273 en SN 280229. Tevens dat weekend in Chicago verschillende malen gebeld en nog gemaild. Maar er kwam geen bagage, we moesten geduld hebben zeiden ze. Uiteindelijk hebben we onze ganse vakantie tem 2 augustus ( 20 dagen ) zonder bagage gezeten. Het was niet fijn, een groot gemis van persoonlijke spullen en het steeds checken mails, telefoontjes, kortom zorgen met de verloren bagage. Het heeft een zeer negatief gevoel op onze reis gehad en dan thuis en nu nog zelfs. Ik ben al meer als 2 jaar aan het mailen, per post allerlei documenten opgestuurd, getelefoneerd ( waar men steeds andere mensen aan de lijn krijgt die zeggen dat ze er niets kunnen aandoen en je online maar moet reageren) Alles behalve KLANTVRIENDELIJK. Het betreft FB ID 35983829, waar alle documenten steeds onder gestuurd zijn. Bijna 1 jaar nadien moest ik dan nog een document invullen terwijl jullie alle info al hadden. Dus nogmaals alles ingevuld op power of authority op 12 april 23 waar dan de vergoeding nadien zou volgen. Na een tijd vragen jullie dit nogmaals in te vullen in plaats van eindelijk onze vergoeding uit te betalen waar we recht op hebben en waar jullie alle nodige documenten en info al hadden verkregen. Ik ben zeer geduldig en braaf geweest maar dit gaat er echt over. Ik ben steeds blijven mailen en bellen maar jullie geven geen of zeer laat reactie. Ik verzoek hierbij om vergoeding van het verlies van mijn eigendom, geschat op een totaalbedrag van 6284 euro, naast de vergoeding van gemaakte kosten van in totaal 1560,65 euro = totaal 7844,65 euro. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Inge Van Kerckhoven

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
Y. V.
25/06/2024

annulatie vlucht Korea

Geachte mevrouw/heer, Op 01/12/2023 heb ik samen met twee vrienden bij uw maatschappij vlucht nr. LH2287 geboekt van Brussel naar Seoul voor de dag 23/02/2024. Op 23/02/2024 om 4:44u heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €1800 (€600 per passagier, 3 passagiers). Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van de vliegtickets (3 passagiers) · Kopie van de annuleringsverklaring

Afgesloten
A. V.
28/04/2024

onontvankelijk verklaarde claim

Onze vluchten werden geannuleerd op maandag 4/3, onze (2 passagiers - Van Droogenbroeck en De Wolf) vluchten zouden op donderdag 7 maart plaatsvinden.LH 574 van MUC naar CPTLH 2289 van BRU naar MUCOp woensdagmiddag hadden wij nog steeds geen nieuws, dus zochten wij zelf een oplossing, onze terugvluchten hebben wij wel behouden. Bij het indienen van een claim (waarop wij recht hebben gezien de Europese wetgeving) werd afgedaan door Lufthansa als ongeldig.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform