Geachte mevrouw/heer,
Wij boekten in februari een vlucht naar Kefalonia via Expedia met Lufthansa, met tussenvlucht naar München. Volgens het reisplan hadden we in München 45 minuten tijd om over te stappen. We zouden toekomen om 8.15 uur en om 9.00 zou de vlucht naar Kefalonia vertrekken. In de week voor onze reis zagen we dat de vlucht van München naar Kefalonia vervroegd was van 9.00 naar 8. 25 uur.
Op maandag 30 september contacteerden we het klantennummer van Expedia (02 200 63 71)om te vragen of dit klopte. Ze bevestigden dit. Omdat we zelf vonden dat 10 minuten tijd om over te stappen echt te kort was, belde ik opnieuw op donderdag 3 oktober om 11.13 uur. Toen zeiden ze nogmaals dat als dit ons vliegplan was, dat dit allemaal in orde zou komen.
Op vrijdag 4 oktober kregen wij bij het inchecken bij Brussels Airlines dat dit onmogelijk was. De balieverantwoordelijke belde naar Lufthansa om te kijken wat de mogelijkheden waren. We konden zoals voorzien vliegen naar München. Lufthansa zou zorgen voor een hotel want onze vlucht naar Kefalonia zou via Athene maar plaats vinden op 5 oktober. In München bleek dat Lufthansa zich niet verantwoordelijk achtte voor wijziging van het vluchtplan en dus ook geen hotel of vervoer regelde. Volgens hen is Discovery Airlines (dochter van Lufthansa) de verantwoordelijke. Na telefoons heen en weer zeiden ze bij Discovery dat Luthansa in de fout ging. Lufthansa zei dan maar dat het de fout van Brussels Airlines was. Uiteindelijk moesten we zelf een hotel zoeken en zijn we op 5 oktober om 8.30 uur vertrokken naar Athene. Van daar vertrokken we naar Kefalonia waar we pas om 14.30 uur onze bestemming bereikten (27 uur later dan voorzien.
Dit heeft geleid tot extra kosten (237 EUR, bijlage 1; 15,30 EUR, bijlage 2; openbaar vervoer naar München 31,00 EUR, bijlage 9; dag verblijf in ons hotel kwijt 459,00 /7, bijlage 8; een dag autoreservatie kwijt 177/8, bijlage 7. De grootste "schade" is evenwel het verlies van onze vakantiedag.
Daarom verzoek ik u onverwijlde terugbetaling van de gemaakte kosten + vergoeding voor het uitstellen van onze vlucht waardoor we 27 uur later dan voorzien op onze bestemming kwamen.
Met vriendelijke groeten,
Bijlage:
- Kopieën rekeningen
- Het oorspronkelijk vluchtplan (bijlage 5) en het aangepaste, onhaalbare vluchtplan (bijlagen 3 en 4) en het uiteindelijke reisplan (bijlage 6)